CarGo: U Srbiji ozbiljno narušena tržišna konkurencija

U pismu, koje je CarGo uputio Evropsko komisiji, istaknuto ozbiljno kršenje konkurencije u sektoru transporta u Srbiji, problematične izmene Zakona o prevozu putnika, kao i stvaranje taksi kartela

Direktor kompanije CarGo Technologies Vuk Guberinić obratio se pismom Evropskoj komisiji u kojem je skrenuo pažnju na ozbiljno kršenje konkurencije u sektoru transporta u Srbiji i pozvao je da reaguje i zaštiti slobodno tržište.

 Guberinić je pismu ukazao na negativne posledice na konkurenciju i potrošače zbog nedavno usvojenih izmena i dopuna Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, koji, kako je ocenio, "ne samo da stvara pravnu nesigurnost, već je čitav proces njegovog donošenja, ali i sprovođenja veoma kontroverzan".

"Radna grupa zadužena za izradu Zakona sastojala se samo od predstavnika Ministarstva saobraćaja i predstavnika taksista, a sa druge strane predstavnici alternativnih vidova prevoza nisu imali priliku da učestvuju u radu te grupe", naveo je Guberinić i dodao da je i Komisija za zaštitu konkurencije dala mišljenje da izmene Zakona ograničavaju konkurenciju i zatražila promenu spornih delova, ali su izmene zakona ipak usvojene.

Guberinić je dodao da je Ministarstvo saobraćaja mimo zakona formiralo još jednu radnu grupa, ali za implementaciju Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, koja se sastoji od istih članova koju su izradili taj zakon.

"To je flagrantno kršenje principa podele vlasti", istakao je Guberinić i naveo da ta radna grupa sprovodi mere poput podnošenja krivičnih prijava protiv predstavnika alternativnih vidova prevoza i "vrši stalnu javnu klevetu koja je usmerena na naše isključivanje sa tržišta i istovremeno postavlja prepreka za ulazak potencijalnih konkurenata".

Po oceni Guberinića, od velike je važnosti uloga EK za održavanje slobodne konkurencije na tržištu Srbije koja je u procesu pristupanja EU.

On je podsetio da se CarGo Technologies zajedno sa još 15 preduzetnika nedavno obratio i Komisiji za zaštitu konkurencije od koje zahtevaju da ispita da li su taksi predstavnici u Srbiji narušili konkurenciju jer su, kako je naveo, "dogovorom između sebe formirali kartel, koji ima za cilj eliminaciju svakog potencijalnog učesnika na tržištu, koji nije taksi".

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Direktor kompanije CarGo Technologies Vuk Guberinić obratio se pismom Evropskoj komisiji u kojem je skrenuo pažnju na ozbiljno kršenje konkurencije u sektoru transporta u Srbiji i pozvao je da reaguje i zaštiti slobodno tržište.

 Guberinić je pismu ukazao na negativne posledice na konkurenciju i potrošače zbog nedavno usvojenih izmena i dopuna Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, koji, kako je ocenio, "ne samo da stvara pravnu nesigurnost, već je čitav proces njegovog donošenja, ali i sprovođenja veoma kontroverzan".

"Radna grupa zadužena za izradu Zakona sastojala se samo od predstavnika Ministarstva saobraćaja i predstavnika taksista, a sa druge strane predstavnici alternativnih vidova prevoza nisu imali priliku da učestvuju u radu te grupe", naveo je Guberinić i dodao da je i Komisija za zaštitu konkurencije dala mišljenje da izmene Zakona ograničavaju konkurenciju i zatražila promenu spornih delova, ali su izmene zakona ipak usvojene.

Guberinić je dodao da je Ministarstvo saobraćaja mimo zakona formiralo još jednu radnu grupa, ali za implementaciju Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, koja se sastoji od istih članova koju su izradili taj zakon.

"To je flagrantno kršenje principa podele vlasti", istakao je Guberinić i naveo da ta radna grupa sprovodi mere poput podnošenja krivičnih prijava protiv predstavnika alternativnih vidova prevoza i "vrši stalnu javnu klevetu koja je usmerena na naše isključivanje sa tržišta i istovremeno postavlja prepreka za ulazak potencijalnih konkurenata".

Po oceni Guberinića, od velike je važnosti uloga EK za održavanje slobodne konkurencije na tržištu Srbije koja je u procesu pristupanja EU.

On je podsetio da se CarGo Technologies zajedno sa još 15 preduzetnika nedavno obratio i Komisiji za zaštitu konkurencije od koje zahtevaju da ispita da li su taksi predstavnici u Srbiji narušili konkurenciju jer su, kako je naveo, "dogovorom između sebe formirali kartel, koji ima za cilj eliminaciju svakog potencijalnog učesnika na tržištu, koji nije taksi".

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Direktor kompanije CarGo Technologies Vuk Guberinić obratio se pismom Evropskoj komisiji u kojem je skrenuo pažnju na ozbiljno kršenje konkurencije u sektoru transporta u Srbiji i pozvao je da reaguje i zaštiti slobodno tržište.

 Guberinić je pismu ukazao na negativne posledice na konkurenciju i potrošače zbog nedavno usvojenih izmena i dopuna Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, koji, kako je ocenio, "ne samo da stvara pravnu nesigurnost, već je čitav proces njegovog donošenja, ali i sprovođenja veoma kontroverzan".

"Radna grupa zadužena za izradu Zakona sastojala se samo od predstavnika Ministarstva saobraćaja i predstavnika taksista, a sa druge strane predstavnici alternativnih vidova prevoza nisu imali priliku da učestvuju u radu te grupe", naveo je Guberinić i dodao da je i Komisija za zaštitu konkurencije dala mišljenje da izmene Zakona ograničavaju konkurenciju i zatražila promenu spornih delova, ali su izmene zakona ipak usvojene.

Guberinić je dodao da je Ministarstvo saobraćaja mimo zakona formiralo još jednu radnu grupa, ali za implementaciju Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, koja se sastoji od istih članova koju su izradili taj zakon.

"To je flagrantno kršenje principa podele vlasti", istakao je Guberinić i naveo da ta radna grupa sprovodi mere poput podnošenja krivičnih prijava protiv predstavnika alternativnih vidova prevoza i "vrši stalnu javnu klevetu koja je usmerena na naše isključivanje sa tržišta i istovremeno postavlja prepreka za ulazak potencijalnih konkurenata".

Po oceni Guberinića, od velike je važnosti uloga EK za održavanje slobodne konkurencije na tržištu Srbije koja je u procesu pristupanja EU.

On je podsetio da se CarGo Technologies zajedno sa još 15 preduzetnika nedavno obratio i Komisiji za zaštitu konkurencije od koje zahtevaju da ispita da li su taksi predstavnici u Srbiji narušili konkurenciju jer su, kako je naveo, "dogovorom između sebe formirali kartel, koji ima za cilj eliminaciju svakog potencijalnog učesnika na tržištu, koji nije taksi".

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.