Ovaj Rus vozi 340 km/h noću magistralnim putem (FOTO)

Razgovarali smo sa Romanom Rusinovom, članom G-Drive Racing tima, koji je trostruki šampion Evropske Le Man serije i svetski šampion u trkama izdržljivosti (FIA WEC) u kategoriji LMP2.

MONDO/Marko Tanasković 

Ovogodišnji, 54. Međunarodni salon automobila u Beogradu ugostio je Romana Rusinova, glavnog vozača i menadžera G-Drive Racing tima i jedinog ruskog vozača koji je i nosilac titule svetskog šampiona.

Osim Rusinova, na sajmu je bio izložen trkački bolid Oreka 5, koji ima neverovatne karakteristike. Opremljen je Nisanovim V8 atmosferskim motorom zapremine 4,5 litra koji razvija oko 600 konjskih snaga. A s obzirom da ima masu od 900 kilograma postiže brzinu do 340 km/h, a stvara i silu od čak 4G u krivinama. Zbog toga celo telo trpi, a prema Romanovim rečima, najveće opterećenje nije na rukama, već na nogama, koje moraju pritiskati kočnice silom srazmernom masi od 150 kilograma.

Potrošnja 75 litara na 45 minuta vožnje.

"Le Man je jedna od najtežih trka na svetu, jer tri vozača voze 24 časa. Priprema za ovu trku traje 365 dana u godini jer čovek mora uvek da bude fit i svestan činjenice da automobil tamo u svakom krugu stiže do brzine od 340 kilometara na sat", kaže Rusinov.

"Kada ideš 340 na sat između zidova, jer je 70 odsto staze na Le Manu se vozi regularnim, magistralnim putevima koji su ograđeni za tu priliku, moraš biti koncetrisan u svakom trenu. U toku trke će vas zadesiti izlazak ili zalazak Sunca, a često i kiša, koji dodatno otežavaju posao", ističe naš sagovornik.

MONDO/Marko Tanasković G-Drive racing Sajam automobila 2019

G-Drive Racing tim je trostruki šampion Evropske Le Man serije i svetski šampion u trkama izdržljivosti (FIA WEC) u kategoriji LMP2.

Roman je probao 2005. i Formulu 1, pa nas interesovala razlika u vožnji između LMP modela i bolida Formule 1.

"Da budem iskren ovaj automobil (Oreka) stvara priličnu silu potiska, ima i daleko veći i bučniji motor, koji bukvalno bljuje vatru, što je posebno upečatljivo kad vozite noću. Više volim da vozim LMP model i zbog toga što među 22 takmičara svako može da pobedi, a ako pogrešite u toku trke, lako možete pasti sa prve na 20. poziciju. Sve to u Formuli 1 ne može da se desi", rekao je Rusinov za MONDO.

Roman nam je otkrio i gde najviše voli da vozi.

"Le Man, Spa Frankošamp i Silverston su mi omiljene, posebno kada ih vozim u ovom automobilu. Zbog neverovatne sile potiska, uživanje je prolaziti kroz njihove brze krivine. Neverovatan je osećaj ići kroz krivinu 'O ruž' brzinom od 290 na sat", kazao nam je Roman Rusinov i dodao da nikad nema osećaj straha, čak ni pri tim brzinama.

"Ako bih krenuo da se plašim dok vozim trke, onda bih odmah prestao da se bavim ovim poslom", priznao je Roman.

Privatno, Roman vozi poseduje nekoliko automobila. Najčešće vozi Rejndž Rover, ali nikad brzinama višim od dozvoljenih.

"U stvari, kad nisam na stazi, najviše volim biti vožen. Kad vozite automobile, kao što je Oreka, teško da neki 'običan' automobil može da vas impresionira", priznaje Roman.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

MONDO/Marko Tanasković 

Ovogodišnji, 54. Međunarodni salon automobila u Beogradu ugostio je Romana Rusinova, glavnog vozača i menadžera G-Drive Racing tima i jedinog ruskog vozača koji je i nosilac titule svetskog šampiona.

Osim Rusinova, na sajmu je bio izložen trkački bolid Oreka 5, koji ima neverovatne karakteristike. Opremljen je Nisanovim V8 atmosferskim motorom zapremine 4,5 litra koji razvija oko 600 konjskih snaga. A s obzirom da ima masu od 900 kilograma postiže brzinu do 340 km/h, a stvara i silu od čak 4G u krivinama. Zbog toga celo telo trpi, a prema Romanovim rečima, najveće opterećenje nije na rukama, već na nogama, koje moraju pritiskati kočnice silom srazmernom masi od 150 kilograma.

Potrošnja 75 litara na 45 minuta vožnje.

"Le Man je jedna od najtežih trka na svetu, jer tri vozača voze 24 časa. Priprema za ovu trku traje 365 dana u godini jer čovek mora uvek da bude fit i svestan činjenice da automobil tamo u svakom krugu stiže do brzine od 340 kilometara na sat", kaže Rusinov.

"Kada ideš 340 na sat između zidova, jer je 70 odsto staze na Le Manu se vozi regularnim, magistralnim putevima koji su ograđeni za tu priliku, moraš biti koncetrisan u svakom trenu. U toku trke će vas zadesiti izlazak ili zalazak Sunca, a često i kiša, koji dodatno otežavaju posao", ističe naš sagovornik.

MONDO/Marko Tanasković G-Drive racing Sajam automobila 2019

G-Drive Racing tim je trostruki šampion Evropske Le Man serije i svetski šampion u trkama izdržljivosti (FIA WEC) u kategoriji LMP2.

Roman je probao 2005. i Formulu 1, pa nas interesovala razlika u vožnji između LMP modela i bolida Formule 1.

"Da budem iskren ovaj automobil (Oreka) stvara priličnu silu potiska, ima i daleko veći i bučniji motor, koji bukvalno bljuje vatru, što je posebno upečatljivo kad vozite noću. Više volim da vozim LMP model i zbog toga što među 22 takmičara svako može da pobedi, a ako pogrešite u toku trke, lako možete pasti sa prve na 20. poziciju. Sve to u Formuli 1 ne može da se desi", rekao je Rusinov za MONDO.

Roman nam je otkrio i gde najviše voli da vozi.

"Le Man, Spa Frankošamp i Silverston su mi omiljene, posebno kada ih vozim u ovom automobilu. Zbog neverovatne sile potiska, uživanje je prolaziti kroz njihove brze krivine. Neverovatan je osećaj ići kroz krivinu 'O ruž' brzinom od 290 na sat", kazao nam je Roman Rusinov i dodao da nikad nema osećaj straha, čak ni pri tim brzinama.

"Ako bih krenuo da se plašim dok vozim trke, onda bih odmah prestao da se bavim ovim poslom", priznao je Roman.

Privatno, Roman vozi poseduje nekoliko automobila. Najčešće vozi Rejndž Rover, ali nikad brzinama višim od dozvoljenih.

"U stvari, kad nisam na stazi, najviše volim biti vožen. Kad vozite automobile, kao što je Oreka, teško da neki 'običan' automobil može da vas impresionira", priznaje Roman.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

MONDO/Marko Tanasković 

Ovogodišnji, 54. Međunarodni salon automobila u Beogradu ugostio je Romana Rusinova, glavnog vozača i menadžera G-Drive Racing tima i jedinog ruskog vozača koji je i nosilac titule svetskog šampiona.

Osim Rusinova, na sajmu je bio izložen trkački bolid Oreka 5, koji ima neverovatne karakteristike. Opremljen je Nisanovim V8 atmosferskim motorom zapremine 4,5 litra koji razvija oko 600 konjskih snaga. A s obzirom da ima masu od 900 kilograma postiže brzinu do 340 km/h, a stvara i silu od čak 4G u krivinama. Zbog toga celo telo trpi, a prema Romanovim rečima, najveće opterećenje nije na rukama, već na nogama, koje moraju pritiskati kočnice silom srazmernom masi od 150 kilograma.

Potrošnja 75 litara na 45 minuta vožnje.

"Le Man je jedna od najtežih trka na svetu, jer tri vozača voze 24 časa. Priprema za ovu trku traje 365 dana u godini jer čovek mora uvek da bude fit i svestan činjenice da automobil tamo u svakom krugu stiže do brzine od 340 kilometara na sat", kaže Rusinov.

"Kada ideš 340 na sat između zidova, jer je 70 odsto staze na Le Manu se vozi regularnim, magistralnim putevima koji su ograđeni za tu priliku, moraš biti koncetrisan u svakom trenu. U toku trke će vas zadesiti izlazak ili zalazak Sunca, a često i kiša, koji dodatno otežavaju posao", ističe naš sagovornik.

MONDO/Marko Tanasković G-Drive racing Sajam automobila 2019

G-Drive Racing tim je trostruki šampion Evropske Le Man serije i svetski šampion u trkama izdržljivosti (FIA WEC) u kategoriji LMP2.

Roman je probao 2005. i Formulu 1, pa nas interesovala razlika u vožnji između LMP modela i bolida Formule 1.

"Da budem iskren ovaj automobil (Oreka) stvara priličnu silu potiska, ima i daleko veći i bučniji motor, koji bukvalno bljuje vatru, što je posebno upečatljivo kad vozite noću. Više volim da vozim LMP model i zbog toga što među 22 takmičara svako može da pobedi, a ako pogrešite u toku trke, lako možete pasti sa prve na 20. poziciju. Sve to u Formuli 1 ne može da se desi", rekao je Rusinov za MONDO.

Roman nam je otkrio i gde najviše voli da vozi.

"Le Man, Spa Frankošamp i Silverston su mi omiljene, posebno kada ih vozim u ovom automobilu. Zbog neverovatne sile potiska, uživanje je prolaziti kroz njihove brze krivine. Neverovatan je osećaj ići kroz krivinu 'O ruž' brzinom od 290 na sat", kazao nam je Roman Rusinov i dodao da nikad nema osećaj straha, čak ni pri tim brzinama.

"Ako bih krenuo da se plašim dok vozim trke, onda bih odmah prestao da se bavim ovim poslom", priznao je Roman.

Privatno, Roman vozi poseduje nekoliko automobila. Najčešće vozi Rejndž Rover, ali nikad brzinama višim od dozvoljenih.

"U stvari, kad nisam na stazi, najviše volim biti vožen. Kad vozite automobile, kao što je Oreka, teško da neki 'običan' automobil može da vas impresionira", priznaje Roman.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.