Sindikat radnika Voksal/Opelove fabrike u engleskom Elsmir Portu plaši se da će ostati bez proizvodnje Astre sa volanom sa leve strane.
Grupacija PSA, koja je vlasnik Voksal/Opela, odlučiće narednih nedelja da li će se nova generacija Astre, koje je planirana da se pojavi 2021, proizvoditi u Opelovoj matičnoj fabrici u Riselshajmu, piše nemački poslovni dnevnik Handelsblatt.
Osim u Britaniji, Astra se proizvodi i u poljskom gradu Glivice.
Nemačka fabrika ovog leta prestaje da proizvodi model Zafira Turer, pa će u drugoj polovini godine sa njenih proizvodnih traka silaziti samo Insignija.
Prema navodima nemačkog dnevnika, PSA razmatra dve opcije. Prva je da 75 odsto proizvodnje nove generacije ostane u Britaniji, a ostatak startuje u Riselshajmu, a druga je da 75 odsto ukupne proizvodnje Astre počne da se pravi u Nemačkoj, a ostatak (model sa "desnim" volanom) u Elsmir Portu.
Nezvanično PSA je skloniji drugoj opciji, između ostalog i zbog nesigurnosti koju nosi nerešeno pitanje Bregzita, a i predstavnicima sindikata nemačke fabrike je obećano da će se, nakon Zafire, tu proizvoditi još jedan model.
Ranije je šef PSA Karlos Tavares izjavio da se razmatra opcija da se u Elsmir Portu proizvode i Pežoi i Sitroeni namenjeni britanskom tržištu.
Astra je, posle Korse, najprodavaniji Opelov automobila, ali prošle godine njena prodaja doživela značajan pad. Prema podacima analitičarske kuće Jato Dynamics, prodato je nešto više 156 hiljada Astri, što je za 22 odsto manje nego 2017.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.