Spori i neosvetljeni - velika opasnost u saobraćaju

Godišnje se desi više od 700 saobraćajnih nesreća u kojima učestvuju poljoprivredne mašine

MONDO/Dragana Todorović 
Traktori opasnost na putu saveti statistika saobraćajne nesreće
MONDO/Dragana Todorović 

Pre nekoliko dana se desila saobraćajna nesreća u kojoj je jedan vozač putničkog automobila izgubio život kada se zakucao u traktor u selu Sefkerin u blizini Beograda.

April i maj predstavljaju mesece kada je poljoprivredne mašine počinju da budu deo saobraćaja na lokalnim putevima, a oni su vrlo često uzročnik teških saobraćajnih nesreća. Zato se postavlja pitanje kako sačuvati živote, kako vozača putničkih automobila, autobusa, kamiona… tako i traktora, motokultivatora…

Traktori zbog male brzine, ali i zbog činjenice da često vuku preopterećene prikolice, predstavljaju veliku opasnost. A kada na sve to dodamo njihovu slabu ili nikakvu osvetljenost onda dobijamo "recept za katastrofu".

Zato je veoma bitno da vozači drugih, bržih učesnika u saobraćaju poštuju ograničenja brzine uz povećanje pažnje.

Najopasniji deo dana je sumrak kada slabo osvetljeni traktori predstavljaju dodatnu opasnost. Autoru ovog teksta se tako desilo pre nekoliko godina da se zamalo zakuca u jedan neostvetljeni traktor, koji je u sumrak bio tek neznatno tamniji od okoline.

Traktori opasnost na putu saveti statistika saobraćajne nesreće
MONDO/Marko Tanasković 

Osim mogućnosti naletanja na traktor, opasnost predstavlja i blato koje ove mašine ostavljaju po putu. Kada se blato uoči blagovremeno, dovoljno je smanjiti brzinu i pažljivo proći.

Međutim, noću ili kada vas blato dočeka iza krivine, onda sve postaje daleko ozbiljnije. Posebno ako se blago "pomeša" sa vlažnih kolovozom.

Traktori i druge poljoprivredne mašine mogu biti i razlog formiranja kolana, pa treba povesti računa kada prestižete autobuse ili kamione na magistralnim putevima, jer oni možda idu sporije nego uobičajeno baš zbog tih vozila.

Zato nikad nemojte preticati bez prebacivanja u niži stepen prenosa i uz povećani broj obrtaja motora. Na taj način, motor razvija maksimalnu snagu što dovodi do maksimalnog ubrzanja.

Crna statistika

Prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja, koji prenosi portal Polovni automobili, najveći broj poginulih vozača i putnika u/na traktorima zabeležen je u periodu od aprila do novembra meseca. I to u popodnevnim časovima - između 15:00 i 19:00 časova.

Na traktoru se najčešće gine kada traktor sleti s puta (38,7 odsto), zatim prilikom prevrtanja na putu (16,7 odsto). Ispadanje iz traktora u pokretu su faktor fatalnih nesreća u 11,9 odsto slučajeva, a sudar pri vožnji u istom smeru, odnosno naletanje drugog vozila otpozadi u 10,8 odsto.

Od 2010. do 2014. godine, dogodilo se ukupno 3.508 saobraćajnih nezgoda sa učešćem traktora, od čega je 269 saobraćajnih nezgoda sa poginulim licima, što čini 9,1 odsto od ukupnog broja saobraćajnih nezgoda sa poginulim licima i 1.661 saobraćajna nezgoda sa povređenim licima, što čini 2,5 odsto od ukupnog broja saobraćajnih nezgoda sa povređenim licima.

Od ukupno 216 poginulih u saobraćajnim nezgodama na traktoru, u periodu od 2010. do 2012. godine, u tri četvrtine slučajeva su to bili vozači.

Starosna raspodela pokazuje da 34 odsto poginulih vozača i putnika na traktoru čine lica starija od 65 godina.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagramstranicama.

MONDO/Dragana Todorović 
Traktori opasnost na putu saveti statistika saobraćajne nesreće
MONDO/Dragana Todorović 

Pre nekoliko dana se desila saobraćajna nesreća u kojoj je jedan vozač putničkog automobila izgubio život kada se zakucao u traktor u selu Sefkerin u blizini Beograda.

April i maj predstavljaju mesece kada je poljoprivredne mašine počinju da budu deo saobraćaja na lokalnim putevima, a oni su vrlo često uzročnik teških saobraćajnih nesreća. Zato se postavlja pitanje kako sačuvati živote, kako vozača putničkih automobila, autobusa, kamiona… tako i traktora, motokultivatora…

Traktori zbog male brzine, ali i zbog činjenice da često vuku preopterećene prikolice, predstavljaju veliku opasnost. A kada na sve to dodamo njihovu slabu ili nikakvu osvetljenost onda dobijamo "recept za katastrofu".

Zato je veoma bitno da vozači drugih, bržih učesnika u saobraćaju poštuju ograničenja brzine uz povećanje pažnje.

Najopasniji deo dana je sumrak kada slabo osvetljeni traktori predstavljaju dodatnu opasnost. Autoru ovog teksta se tako desilo pre nekoliko godina da se zamalo zakuca u jedan neostvetljeni traktor, koji je u sumrak bio tek neznatno tamniji od okoline.

Traktori opasnost na putu saveti statistika saobraćajne nesreće
MONDO/Marko Tanasković 

Osim mogućnosti naletanja na traktor, opasnost predstavlja i blato koje ove mašine ostavljaju po putu. Kada se blato uoči blagovremeno, dovoljno je smanjiti brzinu i pažljivo proći.

Međutim, noću ili kada vas blato dočeka iza krivine, onda sve postaje daleko ozbiljnije. Posebno ako se blago "pomeša" sa vlažnih kolovozom.

Traktori i druge poljoprivredne mašine mogu biti i razlog formiranja kolana, pa treba povesti računa kada prestižete autobuse ili kamione na magistralnim putevima, jer oni možda idu sporije nego uobičajeno baš zbog tih vozila.

Zato nikad nemojte preticati bez prebacivanja u niži stepen prenosa i uz povećani broj obrtaja motora. Na taj način, motor razvija maksimalnu snagu što dovodi do maksimalnog ubrzanja.

Crna statistika

Prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja, koji prenosi portal Polovni automobili, najveći broj poginulih vozača i putnika u/na traktorima zabeležen je u periodu od aprila do novembra meseca. I to u popodnevnim časovima - između 15:00 i 19:00 časova.

Na traktoru se najčešće gine kada traktor sleti s puta (38,7 odsto), zatim prilikom prevrtanja na putu (16,7 odsto). Ispadanje iz traktora u pokretu su faktor fatalnih nesreća u 11,9 odsto slučajeva, a sudar pri vožnji u istom smeru, odnosno naletanje drugog vozila otpozadi u 10,8 odsto.

Od 2010. do 2014. godine, dogodilo se ukupno 3.508 saobraćajnih nezgoda sa učešćem traktora, od čega je 269 saobraćajnih nezgoda sa poginulim licima, što čini 9,1 odsto od ukupnog broja saobraćajnih nezgoda sa poginulim licima i 1.661 saobraćajna nezgoda sa povređenim licima, što čini 2,5 odsto od ukupnog broja saobraćajnih nezgoda sa povređenim licima.

Od ukupno 216 poginulih u saobraćajnim nezgodama na traktoru, u periodu od 2010. do 2012. godine, u tri četvrtine slučajeva su to bili vozači.

Starosna raspodela pokazuje da 34 odsto poginulih vozača i putnika na traktoru čine lica starija od 65 godina.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagramstranicama.

MONDO/Dragana Todorović 
Traktori opasnost na putu saveti statistika saobraćajne nesreće
MONDO/Dragana Todorović 

Pre nekoliko dana se desila saobraćajna nesreća u kojoj je jedan vozač putničkog automobila izgubio život kada se zakucao u traktor u selu Sefkerin u blizini Beograda.

April i maj predstavljaju mesece kada je poljoprivredne mašine počinju da budu deo saobraćaja na lokalnim putevima, a oni su vrlo često uzročnik teških saobraćajnih nesreća. Zato se postavlja pitanje kako sačuvati živote, kako vozača putničkih automobila, autobusa, kamiona… tako i traktora, motokultivatora…

Traktori zbog male brzine, ali i zbog činjenice da često vuku preopterećene prikolice, predstavljaju veliku opasnost. A kada na sve to dodamo njihovu slabu ili nikakvu osvetljenost onda dobijamo "recept za katastrofu".

Zato je veoma bitno da vozači drugih, bržih učesnika u saobraćaju poštuju ograničenja brzine uz povećanje pažnje.

Najopasniji deo dana je sumrak kada slabo osvetljeni traktori predstavljaju dodatnu opasnost. Autoru ovog teksta se tako desilo pre nekoliko godina da se zamalo zakuca u jedan neostvetljeni traktor, koji je u sumrak bio tek neznatno tamniji od okoline.

Traktori opasnost na putu saveti statistika saobraćajne nesreće
MONDO/Marko Tanasković 

Osim mogućnosti naletanja na traktor, opasnost predstavlja i blato koje ove mašine ostavljaju po putu. Kada se blato uoči blagovremeno, dovoljno je smanjiti brzinu i pažljivo proći.

Međutim, noću ili kada vas blato dočeka iza krivine, onda sve postaje daleko ozbiljnije. Posebno ako se blago "pomeša" sa vlažnih kolovozom.

Traktori i druge poljoprivredne mašine mogu biti i razlog formiranja kolana, pa treba povesti računa kada prestižete autobuse ili kamione na magistralnim putevima, jer oni možda idu sporije nego uobičajeno baš zbog tih vozila.

Zato nikad nemojte preticati bez prebacivanja u niži stepen prenosa i uz povećani broj obrtaja motora. Na taj način, motor razvija maksimalnu snagu što dovodi do maksimalnog ubrzanja.

Crna statistika

Prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja, koji prenosi portal Polovni automobili, najveći broj poginulih vozača i putnika u/na traktorima zabeležen je u periodu od aprila do novembra meseca. I to u popodnevnim časovima - između 15:00 i 19:00 časova.

Na traktoru se najčešće gine kada traktor sleti s puta (38,7 odsto), zatim prilikom prevrtanja na putu (16,7 odsto). Ispadanje iz traktora u pokretu su faktor fatalnih nesreća u 11,9 odsto slučajeva, a sudar pri vožnji u istom smeru, odnosno naletanje drugog vozila otpozadi u 10,8 odsto.

Od 2010. do 2014. godine, dogodilo se ukupno 3.508 saobraćajnih nezgoda sa učešćem traktora, od čega je 269 saobraćajnih nezgoda sa poginulim licima, što čini 9,1 odsto od ukupnog broja saobraćajnih nezgoda sa poginulim licima i 1.661 saobraćajna nezgoda sa povređenim licima, što čini 2,5 odsto od ukupnog broja saobraćajnih nezgoda sa povređenim licima.

Od ukupno 216 poginulih u saobraćajnim nezgodama na traktoru, u periodu od 2010. do 2012. godine, u tri četvrtine slučajeva su to bili vozači.

Starosna raspodela pokazuje da 34 odsto poginulih vozača i putnika na traktoru čine lica starija od 65 godina.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagramstranicama.