Iako Folksvagen u svom portfoliju već ima električne modele, e-Golf i e-Up, oni su bazirani na postojećim modelima, čiji je glavni pogon motor sa unutrašnjim sagorevanjem.
Zato se prvi modeli iz električne ID. serije očekuju sa velikom znatiželjom. Oni su napravljeni na potpuno novoj MEB platformi koja je prilagođenja elektromotorima sa posebno dizajniranim prostorom za baterije, koji nalazi u podu vozila.
Prvi model će biti "Golfovskih" dimenzija, a njegov zvaničan naziv je ID.3. Premijera je zakazana za početak septembra na Sajmu automobila u Frankurtu. Koliki je značaj ovog modela, najbolje govori činjenica da je premijera novog Golfa, planirana za Frankfurt, pomerena za dva meseca, pa će se održati u novembru.
Poreklo imena je objasnio Jirgen Stakman, prvi čovek Folksvagena zadužen za prodaju.
"ID. označava inteligentni dizajn, identitet i buduće tehnologije, ali to nije samo skraćenica, već simbolizuje karakteristike ovih vozila: bez izduvnih gasova, autonomna vožnja, intuitivne operacije i personalizovano povezivanje. Broj 3 je naša oznaka za kompaktnu klasu, ali i poruka da krećemo iz sredine. Označava i mogućnost proširenja – u oba smera, zato što imamo još dosta modela u planu. Takođe, nakon Bube i Golfa, ID.3 predstavlja početak trećeg poglavlja u istoriji Folksvagena", objasnio je Stakman.
Finalni dizajn još uvek nije poznat, ali to nije sprečilo Folksvagen da otvori knjigu porudžbina i to po početnoj ceni "manjoj od 40.000 evra" za "First edition" seriju modela ID.3, koja će biti dostupna za prvih 30.000 kupaca i to u četiri boje karoserije i tri paketa opreme. Najjača verzija donosi veliki stakleni krov i head-up displej koji će koristiti tehnologiju "proširene realnosti".
Rezervacije su moguće uz kaparu od 1.000 evra, a kupci modela ID.3 1ST će od VW-a dobiti 2.000 kWh električne energije za punjenje automobila tokom prve godine korišćenja. Sa ovom količinom energije električni VW će moći da pređe do 10 do 14 hiljada kilometara.
Redovni ID.3 će se prodavati po početnoj ceni manjoj od 30.000 evra, i to bez subvencija. A ako znamo da država dotira kupce električnih automobila iznosom od 4.000 do 10.000 evra, onda dobijamo automobil koji se spušta čak u segment benzinaca, posebno u Nemačkoj gde bazični Golf košta 19.500 evra.
Uz to, svi ostali troškovi su niži za čak 30 odsto u poređenju sa klasičnim automobilima.
Prema rečima Jirgena Stakmana, ID.3 1ST će jednim punjenjem prelaziti do 420 kilometara, mereno po novom WLTP standardu. Standardni model će biti dostupan sa tri kapaciteta baterija (45, 58 i 77 kWh), koji će mu dati autonomiju od 330 do 550 kilometara.
U praksi ovo znači da će automobil sa baterijom kapaciteta 58 kWh moći da pređe između 300 i 420 kilometara, a 30 minuta na brzom 100kWh punjaču će dopuniti baterije za vožnju od najmanje 260 kilometara.
Kada se direktno poredi sa aktuelnim Golfom, ID.3 je 15 centimetara kraći i 4 cm viši. Prema rečima ljudi iz Folksvagena, električni model će imati daleko više prostora od "legende". Ako se ovome doda iz ekonomska kalkulacija, postavlja se logično pitanje – "Da li će Golf osme generacije biti i poslednji?"
Prvi modeli ID.3 će do kupaca stići u drugoj polovini naredne godine, a planirano je da se proizvodi 100.000 jedinica godišnje.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.