Najveći češki proizvođač automobila, Škoda iz Mlade Boleslave, novu fabriku izgradiće ili u Turskoj ili u Bugarskoj, s tim da još nije jasno da li će novu fabriku, koja će osim škodinih modela proizvoditi i druge modele Folksvagen gupe, voditi sama Škoda ili će njom upravljati koncern.
"Definitivno su izabrane Turska, gde je solidna infrastruktura ali nesigurno političko okruženje, a druga ozbiljna lokacija je stabilnija Bugarska koja je deo Evropske unije", kazao je o izboru dva finalna kandidata, lider sindikata u Škodi Jaroslav Povšik.
Za današnji broj sindikalnog lista fabrike Škodovacki odborarž, Povšik je izjavio da će sindikati zahtevati procenu da li će izgradnja nove fabrike u inostranstvu uticati na nezaposlenost u Češkoj i koliko će doprineti dobiti Škode.
"Naravno da nam je stalo da sve protiče pod patronatom i na osnovu principa Škode ali deo nadzornog saveta ima drugačije mišljenje. Politički to nije jednostavno", kazao je direktor škode Bernhard Majer da nije još sigurno da će novom fabrikom u Turskoj ili Bugarskoj upravljati Škoda a ne Folksvagen.
Novu fabriku, Škoda, koja od 1991. godine posluje nakon privatizacije u okviru koncerna Folksvagen, najavila je u novembru prošle godine, pošto njene tri fabrike u Češkoj i partnerske u inostranstvu nisu bile više u stanju da zadovolje potražnju, koja je prošle godine dostigla 1,25 milion isporučenih automobila na više od 100 tržišta sveta.
U igri su bile lokacije u Rumuniji, Bugarskoj, Turskoj, Srbiji i Severnoj Makedoniji, a pominjalo se da bi Škoda mogla da proširi jednu od svojih čeških fabrika. Ali prema današnjim informacijama od sindikata Škode definitivno su u uži izbor ušle samo Turska i Bugarska.
Ulaganje Folksvagena i Škode u novu fabrike iznosi oko 1,4 milijarde evra a nova fabrika zaposliće oko 5.000 radnika.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.