Električni automobili će morati da prave buku

Za razliku od motor sa unutrašnjim sagorevanjem, elektromotori su potpuno nečujni u radu

MONDO/Stefan Stojanović 
Električna vozila proizvodnja buke do 20 kmh
MONDO/Stefan Stojanović 

Svaki novi električni automobil u EU sa četiri ili više točkova od 1. jula će morati da, iz bezbednosnih razloga, imaju ugrađen akustični sistem za uzbunu (AVAS), koji će praviti kontinuiranu buku od 56 do 75 decibela dok se vozilo kreće brzinama nižim od 20 kilometara na čas.

 Novi zakon, koji je donet posle kritika javnosti zbog nečujnosti električnih vozila, jer predstavlja opasnost za druge učesnike u saobraćaju, predviđa da samo električni automobili, ne i motocikli, ubuduće imaju ugrađen AVAS, bez posebnih preporuka o tonalitetu samog zvuka.

Takvu zakonsku regulativu su neki proizvođači automobila već iskoristili, pa je, na primer, Jaguar svoje nove električne automobile opremio sistemom koji zvuči slično kao svemirski brod, dok se nemački BMW opredelio za klasičan zvuk benzinskog motora.

Predviđenih 56 decibela nije preterana buka, s obzirom da kamion sa dizel motorom, u normalnom režimu rada, proizvodi oko 85 decibela.

Poređenja radi, 56 decibela je buka koju proizvodi klima uređaj ili električna četkica za zube.

Ipak, AVAS neće pomoći slepim i slabovidim osobama koji se orijentišu u gradskim sredinama i pomoću buke vozila – sa benzinskim ili dizel motorom.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagramstranicama.

MONDO/Stefan Stojanović 
Električna vozila proizvodnja buke do 20 kmh
MONDO/Stefan Stojanović 

Svaki novi električni automobil u EU sa četiri ili više točkova od 1. jula će morati da, iz bezbednosnih razloga, imaju ugrađen akustični sistem za uzbunu (AVAS), koji će praviti kontinuiranu buku od 56 do 75 decibela dok se vozilo kreće brzinama nižim od 20 kilometara na čas.

 Novi zakon, koji je donet posle kritika javnosti zbog nečujnosti električnih vozila, jer predstavlja opasnost za druge učesnike u saobraćaju, predviđa da samo električni automobili, ne i motocikli, ubuduće imaju ugrađen AVAS, bez posebnih preporuka o tonalitetu samog zvuka.

Takvu zakonsku regulativu su neki proizvođači automobila već iskoristili, pa je, na primer, Jaguar svoje nove električne automobile opremio sistemom koji zvuči slično kao svemirski brod, dok se nemački BMW opredelio za klasičan zvuk benzinskog motora.

Predviđenih 56 decibela nije preterana buka, s obzirom da kamion sa dizel motorom, u normalnom režimu rada, proizvodi oko 85 decibela.

Poređenja radi, 56 decibela je buka koju proizvodi klima uređaj ili električna četkica za zube.

Ipak, AVAS neće pomoći slepim i slabovidim osobama koji se orijentišu u gradskim sredinama i pomoću buke vozila – sa benzinskim ili dizel motorom.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagramstranicama.

MONDO/Stefan Stojanović 
Električna vozila proizvodnja buke do 20 kmh
MONDO/Stefan Stojanović 

Svaki novi električni automobil u EU sa četiri ili više točkova od 1. jula će morati da, iz bezbednosnih razloga, imaju ugrađen akustični sistem za uzbunu (AVAS), koji će praviti kontinuiranu buku od 56 do 75 decibela dok se vozilo kreće brzinama nižim od 20 kilometara na čas.

 Novi zakon, koji je donet posle kritika javnosti zbog nečujnosti električnih vozila, jer predstavlja opasnost za druge učesnike u saobraćaju, predviđa da samo električni automobili, ne i motocikli, ubuduće imaju ugrađen AVAS, bez posebnih preporuka o tonalitetu samog zvuka.

Takvu zakonsku regulativu su neki proizvođači automobila već iskoristili, pa je, na primer, Jaguar svoje nove električne automobile opremio sistemom koji zvuči slično kao svemirski brod, dok se nemački BMW opredelio za klasičan zvuk benzinskog motora.

Predviđenih 56 decibela nije preterana buka, s obzirom da kamion sa dizel motorom, u normalnom režimu rada, proizvodi oko 85 decibela.

Poređenja radi, 56 decibela je buka koju proizvodi klima uređaj ili električna četkica za zube.

Ipak, AVAS neće pomoći slepim i slabovidim osobama koji se orijentišu u gradskim sredinama i pomoću buke vozila – sa benzinskim ili dizel motorom.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagramstranicama.