Sad i zakonom žele da zabrane benzince i dizelaše

Francuska želi da stopira prodaju vozila sa motorima za unutrašnje sagorevanje do 2040. godine

MONDO/Stefan Stojanović 

Francuska zakon zabrana prodaje benzinci dizelaši 2040.
MONDO/Stefan Stojanović 

U novi francuski zakon o mobilnosti biće uneta planirana zabrana automobila na fosilna goriva do 2040. godine, izjavila je danas ministarka saobraćaja Elizabeth Born.

Bivši ministar za životnu sredinu Nikola Ilo najavio je u julu 2017. godine, na početku mandata predsednika Emanuela Makrona, da Francuska namerava da okonča prodaju benzinskih i dizel vozila do 2040. godine u nastojanju da do 2050. svede emisiju gasova sa efektom staklene bašte na nulu, odnosno da postane "ugljenično neutralna".

  Ilo je u septembru 2018. podneo ostavku u znak protesta zbog manjka Makronove posvećenosti pitanjima životne sredine, a vlada je od tada retko spominjala planiranu zabranu, delom zbog pokreta "žutih prsluka" koji su, između ostalog, protestovali protiv ugradjivanja poreza na ugljenik u cene goriva.

Born, koja je bila zamenica Iloovog naslednika Fransoa de Rižija, potvrdila je u intervjuu za BFM televiziju da će cilj koji je postavio Ilo biti ostvaren, prenosi Rojters.

"Cilj nam je do 2050. godine postanemo ugljenično neutralni, a to zahteva kredibilne korake, uključujući i zabranu prodaje vozila koja troše fosilna goriva do 2040. godine", rekla je ona.

Dodala je da će Francuska, koja ima veliku automobilsku industriju na čelu sa PSA i Renoom, pomoći proizvođačima automobila da pređu na električni pogon, vodonik i možda biogas.

"Od početka mandata Emanuela Makrona, naš cilj je klimatski plan koji je Nikola Ilo najavio u leto 2017. godine. Sada ćemo taj cilj uneti u zakon", navela je Born.

Zakon o mobilnosti će takođe olakšati postavljanje stanica za punjenje električnih vozila (EV), tako što će stanari u stambenim zgradama imati pravo da zatraže ugradnju EV utikača na svojim parkiralištima.

Takođe će pružiti mogućnost kompanijama da zaposlenima daju subvencije oslobođene poreza u iznosu od 400 evra za dolazak na posao biciklima ili automobila za deljenje vožnje.

Born je rekla da će kompanije biti u obavezi da razgovaraju o tim subvencijama sa sindikatima u pregovorima o platama, ali da subvencije neće biti obavezne za sve kompanije.

Očekuje se da će ovaj zakon, koji se trenutno razmatra u parlamentu, biti usvojen nakon letnjih odmora.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

MONDO/Stefan Stojanović 

Francuska zakon zabrana prodaje benzinci dizelaši 2040.
MONDO/Stefan Stojanović 

U novi francuski zakon o mobilnosti biće uneta planirana zabrana automobila na fosilna goriva do 2040. godine, izjavila je danas ministarka saobraćaja Elizabeth Born.

Bivši ministar za životnu sredinu Nikola Ilo najavio je u julu 2017. godine, na početku mandata predsednika Emanuela Makrona, da Francuska namerava da okonča prodaju benzinskih i dizel vozila do 2040. godine u nastojanju da do 2050. svede emisiju gasova sa efektom staklene bašte na nulu, odnosno da postane "ugljenično neutralna".

  Ilo je u septembru 2018. podneo ostavku u znak protesta zbog manjka Makronove posvećenosti pitanjima životne sredine, a vlada je od tada retko spominjala planiranu zabranu, delom zbog pokreta "žutih prsluka" koji su, između ostalog, protestovali protiv ugradjivanja poreza na ugljenik u cene goriva.

Born, koja je bila zamenica Iloovog naslednika Fransoa de Rižija, potvrdila je u intervjuu za BFM televiziju da će cilj koji je postavio Ilo biti ostvaren, prenosi Rojters.

"Cilj nam je do 2050. godine postanemo ugljenično neutralni, a to zahteva kredibilne korake, uključujući i zabranu prodaje vozila koja troše fosilna goriva do 2040. godine", rekla je ona.

Dodala je da će Francuska, koja ima veliku automobilsku industriju na čelu sa PSA i Renoom, pomoći proizvođačima automobila da pređu na električni pogon, vodonik i možda biogas.

"Od početka mandata Emanuela Makrona, naš cilj je klimatski plan koji je Nikola Ilo najavio u leto 2017. godine. Sada ćemo taj cilj uneti u zakon", navela je Born.

Zakon o mobilnosti će takođe olakšati postavljanje stanica za punjenje električnih vozila (EV), tako što će stanari u stambenim zgradama imati pravo da zatraže ugradnju EV utikača na svojim parkiralištima.

Takođe će pružiti mogućnost kompanijama da zaposlenima daju subvencije oslobođene poreza u iznosu od 400 evra za dolazak na posao biciklima ili automobila za deljenje vožnje.

Born je rekla da će kompanije biti u obavezi da razgovaraju o tim subvencijama sa sindikatima u pregovorima o platama, ali da subvencije neće biti obavezne za sve kompanije.

Očekuje se da će ovaj zakon, koji se trenutno razmatra u parlamentu, biti usvojen nakon letnjih odmora.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

MONDO/Stefan Stojanović 

Francuska zakon zabrana prodaje benzinci dizelaši 2040.
MONDO/Stefan Stojanović 

U novi francuski zakon o mobilnosti biće uneta planirana zabrana automobila na fosilna goriva do 2040. godine, izjavila je danas ministarka saobraćaja Elizabeth Born.

Bivši ministar za životnu sredinu Nikola Ilo najavio je u julu 2017. godine, na početku mandata predsednika Emanuela Makrona, da Francuska namerava da okonča prodaju benzinskih i dizel vozila do 2040. godine u nastojanju da do 2050. svede emisiju gasova sa efektom staklene bašte na nulu, odnosno da postane "ugljenično neutralna".

  Ilo je u septembru 2018. podneo ostavku u znak protesta zbog manjka Makronove posvećenosti pitanjima životne sredine, a vlada je od tada retko spominjala planiranu zabranu, delom zbog pokreta "žutih prsluka" koji su, između ostalog, protestovali protiv ugradjivanja poreza na ugljenik u cene goriva.

Born, koja je bila zamenica Iloovog naslednika Fransoa de Rižija, potvrdila je u intervjuu za BFM televiziju da će cilj koji je postavio Ilo biti ostvaren, prenosi Rojters.

"Cilj nam je do 2050. godine postanemo ugljenično neutralni, a to zahteva kredibilne korake, uključujući i zabranu prodaje vozila koja troše fosilna goriva do 2040. godine", rekla je ona.

Dodala je da će Francuska, koja ima veliku automobilsku industriju na čelu sa PSA i Renoom, pomoći proizvođačima automobila da pređu na električni pogon, vodonik i možda biogas.

"Od početka mandata Emanuela Makrona, naš cilj je klimatski plan koji je Nikola Ilo najavio u leto 2017. godine. Sada ćemo taj cilj uneti u zakon", navela je Born.

Zakon o mobilnosti će takođe olakšati postavljanje stanica za punjenje električnih vozila (EV), tako što će stanari u stambenim zgradama imati pravo da zatraže ugradnju EV utikača na svojim parkiralištima.

Takođe će pružiti mogućnost kompanijama da zaposlenima daju subvencije oslobođene poreza u iznosu od 400 evra za dolazak na posao biciklima ili automobila za deljenje vožnje.

Born je rekla da će kompanije biti u obavezi da razgovaraju o tim subvencijama sa sindikatima u pregovorima o platama, ali da subvencije neće biti obavezne za sve kompanije.

Očekuje se da će ovaj zakon, koji se trenutno razmatra u parlamentu, biti usvojen nakon letnjih odmora.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.