Toplicin venac pesacka zona protest

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Beograd

Protest zbog pešačke zone, a Grad kaže... (FOTO)

Autor mondo.rs Izvor Tanjug
Autor mondo.rs Izvor Tanjug

Grpa građana protestovala je danas u strogom centru Beograda zbog namere gradskih vlasti da jezgro pretvore potpuno u pešačku zonu. Gradski urbanista odgovara: "Nije tačno da taj deo ostaje bez saobraćaja".

Izvor: MONDO/Goran Sivački

Grupa građana okupila se u podne na Topličinom vencu kako bi izrazili protest što se gradsko jezgro pretvara u pešačku zonu.

Neposredan povod za okupljanje i protest je namera gradskih vlasti da zatvore Trg Republike, Vasinu ulicu i Studentski trg za javni prevoz, da zatvori kolovoz jednoj od jedine dve preostale
komunikacije na Varoš kapiji, na potezu Saborna crkva - Čubrina - hotel Palas - Carice Milice, kao i da park Vojvode Vuka poploča "vodopropusnim" pločama i pretvori u "skver", tj. da nastavi sa

Okupljeni su izrazili protest zbog ovog projekta, koji, kako su istakli, guši gradsko jezgro Beograda, u kojem hiljade građana žive i rade, u kojem se nalazi 5 fakulteta, 2 rektorata, 2 koncertne dvorane, 8 muzeja, 3 biblioteke, 14 galerija, Patrijaršija i Saborna crkva, SANU, 2 ambasade, 3 kulturna centra, 8 hotela, 3 tržna centra, stotine hiljada kvadratnih metara stambenog, trgovačkog, kancelarijskog i ugostiteljskog prostora.

"Umesto da kao svi razvijeni evropski gradovi uporedivi sa Beogradom (Beč, Milano, Minhen) povećava pristupnost istorijskom centru, gradska vlast izoluje centar Beograda. U tim gradovima, iako imaju metro, nema tačke koja je udaljenija od 150m od kolovoza, danas u Beogradu te distance praktično dostižu 400 metara", navedeno je u proglasu.

Gradski urbanista Marko Stojčić je prethodno rekao da "nije tačno da se potpuno ukida saobraćaj u pešačkoj zoni u centru Beograda", jer će on funkcionisati u delu Gračaničke ulice do Ulice kralja Petra.   

"Nismo nijednu zonu ostavili bez saobraćaja. Svaki deo pešačke zone u konačnom rešenju će imati potapajuće stubiće i vatrogasna i vozila Hitne pomoći moći će da uđu u pešačku zonu, ako za tim bude potrebe", rekao je Stojčić za Tanjug.

Strategija grada je, kaže gradski urbanista, da pešačka zona u centru Beograda bude funkcionalna i da služi svim građanima prestonice, te da nije fer da političke organizacije zastupaju građane koji stanuju u pešačkoj zoni.

Stojčić je najavio da će u narednih nekoliko dana građanima biti podeljeni leci putem kojih će moći da se informišu o pešačkoj zoni u centru grada.

Tako će građani biti obavešteni o tome gde će biti kontejneri i potapajući stubići, a kuda će moći da prolaze automobili.

"Na taj način ćemo građanima sve objasniti, kako bi znali šta je to što radimo", rekao je Stojčić.

Naveo je da se ne sme dozvoliti da saobraćaj bude "u koliziji sa pešacima" i da centralno gradsko jezgro, kome pripada i Topličin venac, pripada i svim građanima Beograda, ne samo onima koji tu žive.

"U tom smislu, nemamo pravo da im oduzmemo svu tu teritoriju vozilima koja pripadaju građanima koji tu žive", rekao je Stojčić.

On je pomenuo i da se uvodi "vrabac servis" u pešačkoj zoni, koji će omogućiti građanima da se besplatno električnim vozilima prevezu od jedne do druge lokacije.

Stojičić je naveo da je u toku rekonstrukcija Topličinog venca, uključujući okolne saobraćajnice, koje se pretvaraju u delove pešačke zone i dodao da će nakon završetka radova i formiranja konačne pešačke zone oko Knez Mihailove početi i rekonstrukcija Parka vojvode Vuka.

On je podsetio da je pešačka zona projekat star oko 35 godina i da ga je započeo arhitekta Branislav Jovin 1985. godine, a da su se prve ideje za realizaciju takvog jednog projekta pojavile dok je Branko Pešić bio gradonačelnik Beograda.

Rekonstrukcija Topličinog venca, stanari ljuti

Komentari 18

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

sja

pasce cena kvadrata u centru

ivke

ovo je svetska tendecija da se grad prilagodi ljudima a ne automobilima. solucije kao sto su congestion charging, park and ride, pedestrian zones, itd su jedine koje mogu da nam vrate nekadasnji Beograd. ...ili mozda treba da otvorimo ponovo i Knez Mihajlovu, i da po Kalemegdanu vozimo reli trke, da parkiramo u samom studenskom parku.... u jednom italijanskom gradu, stanari jednog kvarta koji su se budili ovakmom zoniranju i uspeli da je odloze, nakomn sto su videli kako su drugi kvartovi procvetali, molili su gradske da uvedu zonu, cak je jos i prosirili. ...e sad je pitanje zasto gradske vlasti ne komuniciraju sa gradjanima i blagovremeno ih obavestavaju i ukljucuju u samu raspravu o tome kako bi nesto trebalo da izgleda. jos je vece pitanje tendera za to i koje firme dobijaju poslove.... jos jednom, ZIVEO BEOGRAD BEZ AUTOMOBILA.....dajte nam metro vec jednom :)

skandalozno

Korisniji je park i zelenilo od pesacke zone. Kome treba tu da se seta i sta stranci imaju da vide tu, sto vec nisu vitelli na stotine mesta, pa ce da dodju na Obilicev venac da se setaju i gledaju tri stare egrade.. Niko ne misli o funkcionalnosti i organizaciji ljudi koji rade, putuju i prevoze se sa jednog dela grada na drugi. Ne mogu svi da sede po kaficima u pesackoj zoni . Nije istorija i arhitekrura Beograda od juce, i zna se gde je stari centar grada.

special-image

PRODAVNICA

MONDO REPORTAŽE

MONDO & EU

Inicijalizacija u toku...
loader