• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Serviser turskih autobusa: Autobusi su ispravni, ispitati ljudski faktor

Izvor mondo.rs Izvor Tanjug

Kompanija M.P.N. Promet, ovlašćeni distributer i serviser autobusa marke BMC, čije je vozilo nedavno izazvalo saobraćajnu nezgodu na Zvezdari, saopštila je danas da su ti modeli ispravni te da bi trebalo ispitati ljudski faktor.

 Turski autobusi ispravni, ispitati ljudski faktor - serviser Izvor: MONDO/Ivan Bogunović

U saopštenju dostavljenom medijima, kompanija navodi da nekontrolisano povećanje broja obrtaja motora (tzv. Ibertura ili turaža), što se u medijima navodilo kao razlog nesreće, nije moguće na motorima tih autobusa, jer, kažu, to reguliše isključivo vozač preko elektronske pedale gasa.

Ističu da se takvi otkazi ne pojavljuju kod novih motora, već kod starijih modela i onih koji su dugo u eksploataciji.

"Dijagnostika ovako savremenih autobusa kakav je model BMC PROCITY 12m je izuzetno precizna - uz pomoć kompjuterskog očitavanja može se u svakom trenutku utvrditi broj obrtaja kojim je motor radio i izveštaj kočionog sistema", objašnjavaju u kompaniji Promet.

Dodaju i da uz pomoć kamera i tahografa može da se proveri aktivnost vozača tokom vožnje i brzina kojom se autobus kretao, te je, ističu, važno da su vozači obučeni za upravljanje savremenim tipovima autobusa.

Direktor kompanije M.P.N. Promet Nenad Filipović kaže da kompanija, zbog bezbednosti vozila i sigurnosti putnika, organizuje dodatne obuke za vozače koji će upravljati tim vozilima, jer su, kako navodi, performanse tih vozila tehnološki naprednije i moraju se ispoštovati određene procedure.

"Naš stručni tim iz Turske i kompanije u Beogradu, stoje na raspolaganju za pomoć tokom istrage i spremni smo za saradnju s nadležnima, kako bi se utvrdio pravi razlog nezgode, u kojoj na sreću nije bilo stradalih", izjavio je Filipović.

U kompaniji kažu da je hiljadu autobusa tog modela samo ove godine isporučeno za potrebe gradskih prevoza širom sveta u Italiji, Turskoj, Srbiji, Poljskoj, Azerbejdžanu, Bugarskoj, Rumuniji...

Podsećaju da je na osnovu tendera za GSP ove godine, kompanija M.P.N. Promet isporučila 70 novih autobusa marke BMC, model PROCITY 12m, proizvedenih ove godine s najnaprednijim tehnološkim karakteristikama, uz visok stepen kvaliteta i udobnosti.

Ističu da je ugovor sa GSP-om u Srbiji ispoštovan i novi, ispravni i kvalitetni autobusi su uredno isporučeni pre roka, u skladu sa uslovima tendera i najboljom poslovnom praksom.

Incident sa turskim autobusom izazvao je žestok okršaj zamenika gradonačelnika Gorana Vesića i šefa poslaničke grupe Saveza za Srbiju Nikole Jovanović.

Vesić je optužio Jovanovića da širi paniku i lažne vesti sumnjama u ispravnost autobusa, dok je Jovanović zatražio hitan vanredan pregled svih novih turskih autobusa i najavio krivičnu prijavu protiv Vesića i gradskog sekretara za saobraćaj Jovice Vasiljevića, a zbog krivičnih dela ugrožavanje javnog saobraćaja, nesavesno vršenje nadzora nad javnim saobraćajem i zloupotreba službenog položaja.

Povezane vesti

Komentari 3

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Nebojša

A na koliko obrtaja su se vrteli? Da sasvim je moguće da uđe u iberturu. Kako garantuje te da nije ubacio ulje preko turbine? Ko ne zna i ovo se događa kad motor počne da sagoreva ulje tada se zavrti nekontrolisano dok se ne ugasi ili raspadne. Za manuelni menjač znam kako se gasi što viši stepen prenosa i stisnuti kočnicu, vući ručnu i sve što može da koči. Za automatika zaista ne znam kako ga ugasiti. Čak nisam siguran da li ovi novi automatski menjači dozvoljavaju da se izbaci iz brzine u vožnji.

Sasa

Ma hajde.. Nema price to su autobusi sa greskom.. Pitanje za gospodina, kako to da tog "ljudskog faktora" nema na ostalim autobusima?

Serbia forever

Ljudski faktor već uveliko vozi po Nemačkoj.

special image