Beogradski taksisti su dvanaest dana štrajkovali blokirajući saobraćaj u Beogradu sa jednim zahtevom, da se primenjuje Zakon o prevozu putnika, kako bi se zabranio rad nelegalnim prevoznicima koji posluju uz pomoć aplikacije. Ili u prevodu tražili su da se ukine Udruženja CarGo.
Ogranizatori su tvrdili da ni po koju cenu neće odustati od tog zahteva.
Međutim, nakon razgovora sa predsednikom Vučićem oni su, kako tvrde, dobili samo obećanje da će se "svaki dan voditi računa da niko više ne krši Zakon o prevozu putnik".
Predstavnik Ugovorne privredne taksi komore Boško Vukojević izjavio je za MONDO da je taksistima za sada "ta garancija" dovoljna, ali je isto tako naveo da ukoliko se ne bude Zakon i dalje poštovao da će opet izaći na ulice.
Vučić je uspeo da "umiri" taksiste subvencijom. Vukojević je jedino precizirao stavku koja se tiče kupovine novih taksi vozila.
"Država je obećala da će novom odredbom deo novca obezbediti za nova vozila, kako bi svi taksisti bili uniformisani, jednobojni i prepoznatljivi. Ulaganjem je, takođe, obećano da će se ispuniti svi tehnički elementi kako bi se unapredila taksi usluga", izjavio je Vukojevć uz napomenu da će drugi deo para tasisti obezbediti preko kredita ili lizinga.
On je istakao da je subvencija još u procesu izrade i definisanja, kako bi mogla da se nađe pred poslanicima Skupštine Srbije za dve nedelje. Vukojević je precizirao da već oko Nove godine građani mogu da očekuju nova taksi vozila na ulicama Beograda.
Pojedini mediji preneli su da je Vučić "obećao taksistima" i pomoć u vezi sa dugovima za porez. Vukojević nije želeo da bilo šta kaže o tome, navodeći da sve "odrebe tek treba da se stave na papir i prođu skupštinski proceduru, pa će se tek onda znati svi detalji".
Ono što je sigurno, Beograđani ne treba više da strepe od novih protesta taksista, barem za sada, dok se "rat" taksista i Udruženja CarGo nastavlja...
Narodni poslanik i kopredsednica Stranke moderne Srbije, Tatjana Macura kritikuje ideju o subvencijama za taksiste, ocenjujući ih kao "najgore od svih mogućih rešenja". Ona ističe da su izmene zakona neophodne i to takve da se zaštite interesi taksista, CarGO-a, ali uvek ispred svih - građana.
"Uslove na tržištu mogu diktirati jedino oni koji iz svog novčanika usluge plaćaju. Zakoni, propisi, budžetska izdvajanja se prilagođavaju građanima i to prema prioritetima, a ne po slobodnoj volji pojedinaca. Podilaženje taksi kartelu koji i inače uživa veliku zaštitu države, odnosno otvorena zaštita od bilo kakve konkurencije i najava subvencija je od svih mogućih rešenja bilo najgore. Od novca kojim svi građani pune budžet Republike Srbije vlast će kratkoročno kupiti mir na ulicama Beograda i rešiti problem višednevne blokade građana. Dugoročno - rešenje je neodrživo, posebno što rešavanje problema na ovaj način sigurno motiviše i druge ljude da slede ovaj model. Konkurencija treba da podstiče razvoj kvalitetnijih i jeftinijih usluga, a ovo što je 'ispregovarano' nije ništa drugo nego podrška monopolu", ocenila je ona.
Jovanović spasao Partizan: Odbranio penal, "zaključao" gol i sačuvao tri boda za kraj godine!
Prvo oglašavanje Čede Jovanovića o razvodu: "Nešto se čoveku desi što ne može da sanja, ja sam to doživeo "
Ovo je trudna verenica ubijenog Nikole iz Kaluđerice: Napadači pucali kroz prozor, čula se vriska i škripa guma
Lalatović skočio na Dudića, novinari sprečili tuču! Pogledajte haos posle utakmice u Novom Sadu
Mondo ukrštenica za 22. decembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!