On je na javnom slušanju u Skupštini Srbije rekao da će ove godine umesto 100 dizel vozilla, kako je prvobitno bilo planirano, biti kupljeno 200 autobusa na prirodni gas.

U naredne četiri godine svake godine grad će kupovati po 80 takvih vozila i u narednih pet godina biće 520 autobusa na gas.

"Za sedam godina grad Beograd neće imati autobuse koji nisu hibridni, elektro, ili na prirodni gas", rekao je Vesić.


Vesić je kazao da je Grad Beograd predložio 43 konkretne mere za poboljšanje kvaliteta vazduha u vrednosti 6,5 milijarde evra.

On je istakao da je vrednost metroa, koji je jedan od predloga mera, tri milijarde evra, navodeći da Beograd ima dovoljno novca da sprovede mere.



Vesić je objasio da su najveći problem zagađenja vazduha u Beogradu individualna ložišta kojih ima više od 300.000, navodeći da zagađenja stvaraju i automobili, autobusi, kamioni.

Prema njegovim rečima, u Beogradu ima 720.000 registrovanih vozila, oko 80.000 automobila više nego pre šest godina.

"Izgradnja metroa počinje krajem godine i suština je da će oko 30 odsto saobraćaja biti spušteno ispod zemlje što znači da će i zagađenje biti manje", naveo je Vesić.

On je najavio da će Beograd obezbediti 25 mernih stanica i da će merači kvaliteta vazduha biti postavljeni na 254 lokacije u gradu, kao i da je u planu izrada aplikacije za telefon putem koje će građani moći da provere kvalitet vazduha u svakom delu Beograda.

Zamenik gradonačelnika kaže i da će grad nastaviti da širi pešačke zone i da podstiče razvoj biciklističkog saobraćaja.

Podvukao je da je Beograd jedina lokalna samouprava u u ovom delu Evrope koja je izašla sa konkretnim planom rešenja zagađenja.

Na početku izglaganja Vesić je pokazao primerak "Večernjih novosti" s kraja šezdesetih godina, na čijoj je naslovnoj strani bio upravo tekst koji je upozoravao na kvalitet vazduha i problem zagađenosti, navodeći da taj problem postoji decenijama i da nije od juče.