"Da prevedem na srpski jezik, posle današnjeg potpisivanja sporazuma, francuska projektna kompanija 'Ežis' počinje sa projektovanjem studije izvodljivosti sa idejnim projektom i studijom zaštite životne sredine za prvu fazu prve linije metroa u vrednosti od 8,3 miliona evra. Kada ovaj posao bude završen, uslovi će se steći da se izda građevinska dozvola i počne izgradnja beogradskog metroa", rekao je on.

"Sve činimo da izgradnja počne do kraja 2021. godine", objasnio je Vesić.

On je gostujući u Jutarnjem programu TV Hepi dodao da Grad Beograd trenutno radi na planu generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu sa elementima detaljne razrade za prvu fazu prve linije metro sistema, gde je već završen rani javni uvid, kao i na planu detaljne regulacije Makiškog polja, gde će početi izgradnja metroa.

"Plan generalne regulacije šinskih sistema biće usvojen u ranu jesen, a PDR Makiškog polja do kraja godine, i oni su osnova za izdavanje građevinskih dozvola za izgradnju metroa", naveo je Vesić.

"GRADIMO DVE LINIJE METROA"

Kako je istakao, tokom ove godine Grad Beograd je već uradio geološke podloge za potrebe plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu sa elementima razrade za prvu fazu prve linije metroa, izabran je konsultant za tehničku i savetodavnu pomoć tokom izrade projektno-tehničke dokumentacije za projekat beogradskog metroa, a radi se i geotehnički elaborat za projekat prve faze prve linije beogradskog metroa.

"Pripremamo dokumentacije za potrebe sprovođenja konkursa za dizajn metro stanica prve faze prve linije beogradskog metroa i uradićemo tako da ćemo šansu dati domaćim arhitektima, a svaka stanica će biti drugačije dizajnirana, odnosno podsećaće na deo grada u kome se nalazi ili na neke događaje iz srpske istorije", objasnio je Vesić.

Izgradnja Beogradskog metroa se obećava od 1971. godine, dakle skoro pedeset godina, i niko ništa nije uradio osim što je pričao, rekao je on.

"Znam da ćete sada moći da čujete razne političke prevarante i neznalice koji će vam pričati da od metroa nema ništa. Budite sigurni da će Aleksandar Vučić i mi koji smo njegovi saradnici održati reč i da ćemo izgraditi metro. Današnje potpisivanje sporazuma još jedan je korak u tom pravcu", poručio je Vesić.

"FRANCUSKA KOMPANIJA DONIRALA 8,3 MILIONA EVRA"

Prošle godine, francuska kompanija „Ežis”, prema ugovoru sa Gradom Beogradom, završila je Generalni projekat i Prethodnu studiju opravdanosti za Metro linije 1 i 2 u Beogradu i sada nastavljaju posao, istakao je zamenik gradonačelnika i dodao da su ovim projektom usvojene trase linije 1 koja će povezati Železnik i Mirijevo, dužine 21,3 kilometra, sa 23 stanice, i linije 2, koja će povezati Železničku stanicu "Zemun” i Mirijevo, dužine 19,2 kilometra, sa 20 stanica.

Projektom su predviđene sledeće stanice na "liniji 1”: Železnik, Ranžirna, Makiš, Žarkovo i Bele vode, Trgovačka, Požeška, Pijaca "Banovo brdo”, Most na Adi, Sajam, Gazela, Palata pravde, Savski trg, Trg republike, Francuska, Luka Beograd, Dunav stanica, Pančevački most, Železnička stanica "Karaburma”, Diljska, Višnjička, Mirijevski bulevar, Gimnazija i Mirijevo.

Stanice na "liniji 2” predviđene projektom su: Mirijevo, Ustanička, Mite Ružića, Cvetkova pijaca, Vojislava Ilića, Šumatovačka, Južni bulevar, Makenzijeva, Manjež, Savski trg, Sava centar, Arena, Merkator, Opština Novi Beograd, Aleksandra Dubčeka, Senjski trg, Stadion Zemun, Filipa Višnjića, Novi novosadski put, Železnička stanica "Zemun”.

Projektom je utvrđena podzemna trasa metroa, sem u Makiškom polju gde bi trasa "linije 1” bila na nasipu prosečne visine 2 metra. Dve linije se ukrštaju i imaju denivelisane podzemne stanice na Savskom trgu iza zgrade sadašnje Železničke stanice, gde se sada nalaze železnički peroni i gde je omogućen prelazak putnika sa jedne na drugu. U Mirijevu su planirane paralelne stanice za obe linije. Predviđen je tunel ispod Save za "liniju 2”.