• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

BUSPLUS ĆE ZAMENITI "BEOGRADSKA KARTICA": Neće biti samo za plaćanje prevoza, evo šta da očekujete!

 Tamara Sekulović
Autor Tamara Sekulović

Grad Beograd traži partnera za naplatu karata i upravljanje vozilima javnog prevoza na međunarodnom tenderu koji je danas raspisan.

 busplus bus plus zamena ukidanje beogradska kartica cena namena Izvor: Mondo/ Stefan Stojanović

Novim ugovorom, "busplus" kartica odlazi u istoriju, a zameniće je "beogradska kartica".

Ona će funkcionisati po principu dva novčanika, gde će na jedan moći da se uplaćuje karta za prevoz, a drugi će moći da se dopunjuje i da se tako plaća korišćenje javnih bicikala, parkinga, odlazak u pozorišta, bioskope, ali i ostvare popusti u prodavnicama.

Možda će vas zanimati

Kako je kazao zamenik gradonačelnika Goran Vesić, "'Busplus' odlazi u istoriju", a novog partnera traže štiteći interese Grada". Naglasio je da je prethodni ugovor sa kompanijom "Apeks" rađen na osnovu prethodno sprovedenog konkursa, a ne tendera, zbog čega je bilo dosta primedaba na transparentnost.

"Novim ugovorom Grad tražiti partnera koji će pristati na maksimalni procenat naknade od 7,92 odsto umesto dosadašnjih 8,53 odsto", naveo je Vesić.

Novim ugovorom hardver i sva oprema prelaze odmah u ruke Grada, a ne tek po isteku ugovora, dok Grad softver dobija po isteku prve godine.

Sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević pojasnio je da se od novog partnera sada očekuje veći obim usluge.

"Imaćemo veći broj vozila - 2.151 u odnosu na dosadašnjih 1.853 u kojima je oprema instalirana, 300 kontrolora umesto dosadašnjih 200, minimum 1.500 prodajnih mesta (sada 800), duže radno vreme za izdavanje kartica. Partner će biti u obavezi da unapredi mogućnost plaćanja prevoza mobilnim telefonom razvijanjem aplikacije, koja će ujedno informisati putnike o izmenama linija javnog prevoza, zastojima, izmenama reda vožnje", pojasnio je sekretar.

Javni poziv će trajati 60 dana, do kada bi firme za tiketing trebalo da daju svoje ponude. Novi partner trebalo bi da bude izabran do kraja marta 2021. Do tada, sa firmom "Apeks solušn", koja je napravila sistem "Bus plus", ugovor je produžen aneksom, do završetka izbora novog partnera.

Kampanja pre ugovoroa

Pre sklapanja ugovora sa novim partnerom, Grad će pokrenuti kampanju za povećanje naplate prevoza, i upoznati javnost sa novim merama. Kako je zamenik gradonačelnika Goran Vesić naveo, nije realno da se dve trećine troškova za javni prevoz pokrivaju iz budžeta, i da to što građani ne plaćaju kartu znači da se godišnje gubi 100 autobusa.

Kontrola slaba tačka

Novom tenderu prethodila je studija Saobraćajnog fakulteta u Beogradu. Pokazala je da su najveći nedostaci sistema bili složen proces validacije i naplate karata, kao i nedovoljna ovlašćenja kontrolora.

(Mondo)

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

Pročitajte i ovo

Komentari 42

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

redov Vulčina

Ček, nema fabrike za preradu otpadnih voda, ali se povećava cena kanalizacije. Nema predloga za novi sistem, ali se zna ko neće pobediti. Cena prevoza je jedna od najvećih u svetu u odnosu na ono što se nudi. Može taj Saobraćajni svaki put isti papir da podmetne, prvo su tu nesposobni, pa tek onda ostali. O književniku nema potrebe govoriti, njegovo znanje je jako vidljivo na svakom koraku. Javni prevoz u Beogradu je na nivou 500.000 ljudi, ne 4x više. Infrastruktura može da podnese 2-3x manje vozila od trenutnog, pa postavite proporcije. Ko je putovao, može da potvrdi koliko je sve loše u Beogradu, ne da bi se pljuvalo, nego da se da objektivno stanje stvari.

Dasa

Ja sam nezaposlen. Molim vas ovaj put da mi omogućite da se besplatno krecem a ne da placam nadoknadu od 1000 dinara.

Nenad

A da ne bude kovid kartica sa zdravstvenim podacima? Nesto mi je cudno da ovom karticom obuhvataju i prevoz i bioskope i prodavnice ...

special image