• Izdanje: Potvrdi
Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

BUSPLUS ODLAZI U ISTORIJU: Slede ogromne promene, evo kako ćemo odsad PLAĆATI PREVOZ

Međunarodni tender za naplatu karata i upravljanje vozilima javnog prevoza u Beogradu biće raspisan u utorak.

busplus mondo stefan stojanovic 22.jpg Izvor: Mondo/ Stefan Stojanović

To je najavljeno na konferenciji u Starom dvoru na kojoj je rečeno i da će se novi partner birati na period od 13 godina. Rok za prijavu na tender je 25. februar, a biće sproveden po modelu javno-privatnog partnerstva kojem je prethodila studija o javnom prevozu u glavnom gradu koju je izradio Saobraćajni fakultet Univerziteta u Beogradu.

U okviru te studije izvršena je analiza postojećeg stanja sistema i dati predlozi kako da se kroz novi ugovor obezbede veći prihodi od naplate karata, a sistem unapredi i modernizuje u skladu sa razvojem tehnologije.

Možda će vas zanimati

"Od sutra Busplus odlazi u istoriju. Tražićemo partnera štiteći interese Grada", rekao je zamenik gradonačelnika Goran Vesić i dodao da je Grad prihvatio sve sugestije Saobraćajnog fakulteta.

Pojasnio je da je novim ugovorom, u odnosu na prethodni, predviđen manji procenat naknade za privatnog operatora od maksimalnih 7,92 odsto umesto 8,53 odsto.

Naveo je da je, osim manje provizije, predviđen i limit na zaradu privatnog partnera i dodao da, ukoliko prihodi od prodaje karata pređu 900 miliona dinara mesečno, privatni partner neće moći da dobije više od tri odsto provizije.

Kako je rečeno, od novog partnera očekuje se i veći obim usluge - veći broj vozila (2.151 u odnosu na 1.853), veći broj kontrolora (300 kontrolora u odnosu na 200), veći broj prodajnih mesta za dopunu karata (minimum 1.500 u odnosu na 800), kao i duže radno vreme mesta za izdavanje personalizovanih kartica.

Takođe, očekuje se unapređenje funkcionalnosti sistema i opreme - mogućnost plaćanja mobilnim telefonom putem aplikacije kojom će biti moguće i informisanje putnika u realnom vremenu o zastojima, promenama, izmenama reda vožnje, kao i slanje obaveštenja vezanih za isticanje, dopunu ili validaciju perso ili neperso kartice.

U novom ugovoru predviđeno je i da u slučaju potrebe za većim brojem kontrolora, Grad može samostalno da ih angažuje čime se, kako je rečeno, postiže daleko veća fleksibilnost i optimizacija celog sistema.

Osim toga, predviđeno je da privatni partner učestvuje u dodatnim troškovima u slučaju angažovanja dodatnih kontrolora u istom procentu kao što je i procenat naknade od prihoda od prodaje karata, za razliku od pre kada nije postojala mogućnost dodatnog angažovanja kontrolora zbog čega je, napomenuto je, Grad trpeo velike gubitke.

Gradski sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević kaže da se od novog partnera očekuje modernizacija sistema u skladu sa razvojem tehnologije.

"Gradu je po isteku ugovora predata oprema koja je inicijalno implementirana pre 10 godina. U novom ugovoru je definisan period važenja od 13 godina i uvodi se obaveza zamene opreme koja je iz bilo kog razloga nefunkcionalna - kvar, oštecenje ili slično", rekao je Vasiljević.

Time se, dodao je, očekuje da će se za period trajanja ugovora celokupna oprema u potpunosti zameniti i da će u trenutku završetka ugovora Grad imati na raspolaganju tehnološki funkcionalan sistem sa savremenom opremom.

U septembru ove godine istekao je desetogodišnji ugovor koji je Grad Beograd imao sa firmom "Apeks solušn" koja je napravila Busplus sistem za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom prevozu u prestonici, ali je zbog epidemije korona virusa ugovor produžen do završetka procesa izbora novog partnera u skladu sa zakonom.

(Mondo/Tanjug)

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

Pročitajte i ovo

Inicijalizacija u toku...

Komentari 80

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

gale

i sta sada, sta obnovili smo bus/plus karticu nego za celu godinu neko za mesec dana, jel to vazi ko ce da nam vrati novac ako ne , ko , ko je onda uzeo ove nase pare, pvi sto pricaju veze s mozgom nemaju nemaju, sada je siguran prevoz u svakom momentu znate kada ce doci autobus na stajaliste, polazak i sve ostalo je dovedeno da lepo funkcionise, stoga dajte odgovor sta je sa placneim kartama unapred, sta

Batana

Idemo opet pranje para.Ovo je sad sigurno Vesićeva kombinacija velika je lova u pitanju.Pokušavate da slomite kičmu ovom narodu ali neće moći

Doka

I sta sada opwt otimačina para iz praznih dzepova naroda? A sta sa ovim larticama koje smo morali svakako da kupimo ? Opet otimacina je li ... da vam se opet gu***etine napune lopovčine lopovske

PRIČE IZ SRPSKIH ZATVORA

MONDO & EU