Liftovi dnevno prevezu više ljudi nego gradski saobraćajni prevoz, stoga ih i zakoni o glavnom gradu i stanovanju tretiraju kao javni interes. Starost liftova u prestonici je u proseku oko 40 godina, te će grad u oktobru pozvati građane da kupe nove liftove, a da račun otplaćuju čitavih 10 godina, uz subvenciju od 10 odsto.

Lift u zgradi koja se nalazi u Ulici Ljube Vučkovića na Voždovcu iduće godine napuniće 50 godina. Lift malo radi, a malo se kvar, pa su stanari zgrade koja ima osam spratova navikli da idu stepeništem. Za mnoge je, kako kažu, to svakodnevno pešačenje po nekoliko puta, ozbiljna vežba.

Kao i u većini zgrada u glavnom gradu, teško je dogovoriti se, a još teže sakupiti novac za novi lift. Stanari kažu da nema saglasnosti kada treba da se dogovore i daju učešće.

"Svaki ima svoje razloge, ljudi izbegavaju, ima stanodavaca, tu nema nikakvog dogovora", ističe jedan od stanara zgrade sa Voždovca.

Ipak, ponegde ima i složnih stanara, pa su u nekim zgradama u većim popravki učesvovali i oni iz prizemlja. Međutim, za remont ili kupovinu novog lifta potrebno je više novca.

"Ono što sam negde gledao – cena liftova i zamena eventualno na pet godina što ide, shvatio sam da bi tu negde mesečna cena bila od 1.500 dinara što je, nažalost, za naše uslove i dalje mnogo. Ako bi to spalo na nekih 500-600 dinara, ja vrujem da bi svi stanari prihvatili na 10 godina da to ide, sad samo zavisi kakva će biti ponuda od Gradskog stambenog, odnosno od grada", objašnjava upravnik zgrade Dragan Seničić.

Gradsko stambeno što se tiče liftovasvake godine pošalje oko 500 ponuda, prihvati se svega tridesetak i skoro svi se odluče za remont.

"Razlike u ceni naravno postoje u korist remonta, ali nisu značajne s obzirom na to da je i remont promena gotovo svega i remont znači gotovo nov lift, kažem razlike su neznatne, ljudi se uvek pre opredeljuju za remont makar ta razlika bila minimalna, opet se vraćamo na priču o novcu, odnosno o cenama jer im je to ono što je najznačajnije i što najpre će da opredeli ljude da nešto prihvate ili odbiju", jasan je Igor Ćurčić iz JP "Gradsko stambeno".

Gradsko stambeno održava oko 6.300 liftova u Beogradu. Liftovi su u proseku su stariji od 40 godina, a radni vek im je 25 godina. Posle toga bi trebalo da se remontuju ili zamene. Zbog toga oni kojima ovaj posao predstoji iščekuju ponudu Grada, kojom se predviđa otplata na 10 godina, uz 10 odsto subvencije.

(MONDO/RTS)