• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

OD ZEMUNA DO DORĆOLA ZA 12 MINUTA - BEOGRAD UVODI REČNI PREVOZ: Polasci na svakih 20 minuta, ovo će biti prve linije!

 Tamara Sekulović
Autor Tamara Sekulović

Već sledeće godine Beograd bi mogao javni prevoz da spusti i na reke. Planirano je da brodovi budu zatvoreni, kako bi mogli da se koriste po svim vremenskim uslovima, a važila bi ista kartica za plaćanje kao u vozilima gradskog prevoza.

 Rečni prevoz u Beogradu Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

Od zemunskog keja do Dorćola za 12 minuta. Od Borče do Karaburme za desetak. Moguće ako vas rekom preveze putnički brod. Stručnjaci Saobraćajnog fakulteta koji su radili taj projekat tvrde da brzina transporta nije jedina prednost putovanja rekom.

"Projekat je od izuzetnog značaja zato što se njime ne samo smanjuju gužve u kopnenom transportu, već se smanjuje uticaj na životnu sredinu koji se ogleda u smanjenju emisije buke, ali i drugih elemenata, pre svega zaštite vazduha", objašnjava prof. dr Branko Milovanović sa Saobraćajnog fakulteta.

Možda će vas zanimati

Putnike bi trebalo da prevozi 11 brodova, a u jedan bi moglo da stane oko 70 ljudi. Polazili bi na svakih 20 minuta.

Odavno se priča o ovom planu, ali sada je prvi put raspisan tender za firmu koja će zajedno sa Gradom realizovati projekat. Najkasnije do februara trebalo bi da se zna koja je to kompanija. Postoji plan za prve dve linije, a biće ih još i do udaljenijih delova grada.

"Ovaj prevoz će obuhvatiti sve opštine, od Obrenovca do Grocke i Zemuna, tako da će oni koji žive u blizini reke moći da koriste rečni prevoz", ističe zamenik gradonačelnika Goran Vesić.

Ovaj vid prevoza već je razvijen u gradovima Evrope: "Mi smo gledali iskustva drugih pa smo onda videli kako bi to moglo da se prilagodi nama i našem podsistemu. Svaka reka je za sebe, svaki plovni put je za sebe, nemoguće je koristiti iskustvo drugih u našem slučaju", navodi prof. dr Vladislav Maraš sa Saobraćajnog fakulteta.

Rečni prevoz i zimi i leti

Pristaništa će biti u blizini autobuskih i tramvajskih stanica kako bi građanima bilo lakše da presednu. Ovaj prevoz će funkcionisati i zimi i leti jer će brodovi biti zatvoreni. Praksa je pokazala da rastu i cene nekretnina pored pristaništa - stanica.

"Te nekretnine u nekim slučajevima mogu da se povećaju za čak 10 odsto, tako da je višestruki značaj ovo prevoza, i ekonomski i društveni, i nije samo vezano za naplatu karata i taj finansijski momenat", navodi profesor Maraš.

Trebalo bi da ugovor između Grada i kompanije bude potpisan na 30 godina. Firma koja dobije posao na tenderu biće u obavezi da izgradi marinu za prihvat brodova i depo za njihovo održavanje. Uz Budimpeštu, Roterdam, Stokholm, Njujork, možda će i Beograd sledeće godine dobiti svoj rečni gradski prevoz.

(Mondo/RTS)

Pročitajte i ovo

Komentari 32

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Sale

Zamislite situaciju.. Vise od pola putnika se svercuju, a naidje kontrola na pola Save i Dunava.. I onda vecina krece da skaču u reke

Gideon

Samo fali da to date Joci Taurunu ili Metro na vodu iz Stajkovac. On je pre dvadeset godina imao i ideje za podmornice koje bi jednim delom koristile gradsku kanalizaciju . Njegovi brodovi su vozili 2010. prvorođenog i grad. Njujorka Đulijanija . Za njega je bata Mića iz EPS-a malo dete

Arh

Ne razumem samo zasto je trebalo ovoliko vremena za ovakvu ideju. Imamo ogromne reke i potencijale za ovako nesto..

special image