• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

KAKO SE LICE BEOGRADA MENJALO I ŠTA GA ČINI POSEBNIM: Od "konjskog tramvaja" do moderne metropole!

Izvor Promo

19. vek je bilo važno razdoblje za naš glavni grad, jer su se tad desile brojne prekretnice koje su umnogome oblikovale izgled i život u njemu.

 KAKO SE LICE BEOGRADA MENJALO I ŠTA GA ČINI POSEBNIM: Od "konjskog tramvaja" do moderne metropole! Izvor: Promo

Ma koliko nam je danas grad nezamisliv bez gradskog prevoza, on je postao dostupan tek krajem 19. veka, kada je uveden “konjski tramvaj”, koji je predstavljao pravu atrakciju na ulicama glavnog grada. Svako je mogao da ga zaustavi gde je želeo, pa je vožnja uvek različito trajala.

Nije se moralo mnogo čekati na modernizaciju - već 1894. godine, puštena je prva tramvajska linija na struju. Tramvaji su povezali daleku periferiju sa centrom, pa je do početka Prvog svetskog rata prestonica imala osam linija i 24 tramvaja, te je konjska zaprega brzo zaboravljena.

Pogledajte

01:03
Urbani Beograd nekad i sad
Izvor: Promo
Izvor: Promo

To nije bila jedina velika promena - Beograd je zasijao u punom smislu te reči, jer je električna centrala osvetlela grad. Ubrzo je osvetljenje postalo ne samo stvar nužnosti i funkcionalnosti, nego i dekoracije. Prva elektrana je podignuta 1893, na mestu današnjeg Muzeja nauke i tehnike.

Ovo je samo deo promena koji je zadesio Beograd u novijoj istoriji, ali ono što je zanimljivo jeste da postoje mesta sa posebnim značenjem i simbolikom koje traju vekovima, uprkos brojnim previranjima koja su se događala tokom vremena. Jedno od takvih mesta jeste prostor između parka Manjež i Trga Slavija, na kom je knez Mihailo sredinom 19. veka započeo izgradnju urbanog Beograda.

Nažalost, uprkos nekadašnjim velikim planovima, sada je to mesto puno trošnih objekata, koji ne pripadaju slici modernog i uređenog grada. Sav potencijal tog prostora je prepoznao naš proslavljeni sportista i osvedočeni humanitarac, Dejan Stanković. Na čelu sa svojom kompanijom, Maison Royale, pokrenuo je izgradnju projekta, koji će ne samo ulepšati taj deo grada, već i doneti duh svetskih metropola poput Pariza, Londona i Njujorka u Beograd.

Izvor: Promo

Kompanija Maison Royale nije poznata samo po građevinsko-stambenim investicijama, već i po humanitarnom radu. Tako je nakon razornih poplava koje su pogodile Obrenovac, Dejan Stanković sa svojim timom podigao zgradu za porodice koje su ostale bez svojih kuća.

Takođe, izgradnjom kuća je pomogao i srpskim porodicama na Kosovu, a donirao je i vozila za hitnu pomoć.

Najnoviji poduhvat Maison Royale, King’s Circle Residence, će biti komercijalno-stambeni objekat, koji će se pre svega izdvojiti svojom jedinstvenom arhitekturom. Atraktivni elementi na fasadi, nepravilni stubovi, kolorit u pop-art stilu samo su neki aspekti koji govore u prilog njegovoj posebnosti. Zamišljen je da poseduje i rezidencijalni deo - preko 200 stanova, ali i kancelarije, prodavnice, restorane, spa centar i igraonice.

Koncept je osmišljen tako da pruži luksuz, udobnost, funkcionalnost, visoki nivo estetike i moderni način življenja svim svojim stanarima, kao i da omogući miran život u srcu velegrada.

Na mestu gde se spajaju istorija i sadašnjost, gde se nalaze brojni simboli našeg grada, uskoro možemo očekivati još jedan, koji će u pravom smislu predstavljati savremeni Beograd u svom punom sjaju.

Tagovi

Komentari 17

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Rajvos@

Beograd grad s dusom, ima ono nesto zbog cega se covjek vraca.

Gox

Da je nekim slučajem Venecija u Srbiji ,kako bi je išalovali ,izbetonirali,dozidali,udarili izolaciju stiroporsku,i naravno naj veći tržni centar bi napravili,svaki dan bi se snimala žikina šarenica,al srećom pa nije

Змај

Реално леп град али без метроа, са катастрофалним саобраћајним системом, лошим аутобусима и бахатим таксистима, град пун свакаквог шљама који се доселио што из других држава, што из села и планина.

special image