Poslednjih nekoliko dana napisano je 50 do 60 kazni dnevno za neposedovanje karte za vožnju, kako je rečeno iz Grada Beograda. 

Novi sistem javnog prevoza naplate karata "Beograd plus" je prezentovan sredinom maja, a tokom leta je bio period prilagođavanja, kada su komunalni milicioneri Beli, koji su ovlašćena lica za proveru karata i pisanje kazni, objašnjavali ljudima koje zateknu bez karte na koje sve načine mogu da je kupe.

Tokom kontrolisanja naplate karata, u timovima su dva kontrolora i jedan pripadnih Belih. Kako su pojasnili iz Grada, kada je raskinut ugovor sa Kentkartom, tada je ta firma otpustila kontrolore koji su radili za njih, ali su primljeni kako bi nastavili svoj posao u novom sistemu.

Kontrolori, osim što kontrolišu karte, proveravaju i uslovnost vozila. Pre nego što vozilo krene, oni su dužni da provere da li je čisto, da li radi klima, da li je upaljen GPS sistem za praćenje lokacije. "Oni (kontrolori) brzo kontrolišu karte, a ukoliko neko nema kartu, Beli, kao službeno lice, ima zakonsko pravo da napiše kaznu. Takođe, Beli uvek ide zajedno sa kontrolorima", pojasnili su iz Grada.

Kontrolora i Belih je ukupno 135, od toga je 90 kontrolora i 45 komunalnih milicajaca. Raspoređeni su u smenama, pa je tako više timova za kontrolisanje raspoređeno u prepodnevnim časovima, kada je na ulicama Beograda 30 timova. Popodne je taj broj manji, pa je tako broj timova upola smanjen - njih 15 proveravaju da li su građani platitili kartu. To znači da prepodne radi 60 kontrolora i 30 Belih, a popodne 30 kontrolora i 15 Belih.

Iz Grada su kazali da su počele ozbiljne kontrole, te da se "neće gledati kroz prste". Naglasili su da je građanima dato vreme da se priviknu na novi sistem, te da su za to vreme Beli u početku objašnjavali ljudima kako funkcioniše. Sada se, kako navode, računa da su svi mogli da se informišu za ovo vreme.

Na pitanje da pojasne šta se dešava ukoliko neko dobije kaznu, iz Grada su kazali da Beli neće nikoga udaljavati iz javnog prevoza. Ipak, ukoliko neko nema kartu, dobija prekršajni nalog sa kojim može da se vozi do kraja vožnje koju je započeo.

Neće moći sa kaznom da menja prevoze, već ukoliko je na primer kaznu neko dobio u tramvaju broj 10, može da ide sa kaznom dokle je planirao da ide tim prevozom. Ukoliko uđe u drugi prevoz, mora da plati kartu, iako ima napisanu kaznu. Ukoliko je neko platio kartu putem SMS poruke, a ne želi da je pokaže ovlašćenom licu, takođe dobija kaznu.

Od 1. septembra na ulicama Beograda će radnim danima saobraćati ukupno 1.356 vozila, kazali su iz Sekretarijata za javni prevoz. Pojasnili su da će ulicama prestonice voziti 130 tramvaja (101+29 prikolica), 77 trolejbusa, 12 elektrobusa + tri vozila ''Guevara City Bus", 1.088 autobusa i 46 minibus vozila.

Prošle godine u isto vreme, kako su kazali, na ulicama je bilo angažovano ukupno 1.362 vozila.

BONUS VIDEO: 

kurir televizija ŠAPIĆ ZA KURIR TV: ZA ŠVERCERE U PREVOZU KAZNA I DO TRI GODINE ZARTVORA! Nov sistem jeftiniji i jednostavije, SAV novac ide u grad

(MONDO/Blic)