Slušaj vest

Tim povodom su za MONDO odgovorili iz Sekretarijata za saobraćaj šta je preduzeto i šta se preduzima kako bi se one smanjile, kao i koji su budući planovi.

"Povodom navoda u kojima se kaže da su na ulicama Beograda saobraćajne gužve, želimo da podsetimo naše sugrađane da slična situacija u Beogradu traje poslednjih 15 godina. Veoma je važno da znamo da u Beogradu ima više od 700.000 registrovanih automobila i da se svake godine registruje još između 13.000 i 15.000 novih. Ova činjenica određuje grad Beograd kao metropolu i objašnjava stanje na ulicama", navedeno je na početku za naš portal iz Sekretarijata za saobraćaj. 

Kako je dalje objašnjeno, veliki broj automobila, posebno u prepodnevnim i poslepodnevnim "špicevima", prema njihovim rečima, je posledica i velikog broja novih naselja, poboljšanja standarda koje je na ulice vratilo deo korisnika koji ranije nisu vozili svoje automobile, migracija koje su posledice novonastalih društvenopolitičkih okolnosti u svetu, usled kojih se veliki broj građana Rusije i Ukrajine doselio u Beograd i postao deo ovdašnje saobraćajne slike.

Nova saobraćajna rešenja

Zatim je istaknuto da je Grad Beograd u protekle dve i po godine implementirao veliki broj novih saobraćajnih rešenja, sa ciljem da se obezbedi što bolja protočnost saobraćaja uz povećanje bezbednosti.

"Saobraćajnice se proširuju gde god za to postoje uslovi. Proširena je Višnjička ulica, Bulevar Zorana Đinđića je dobio po jednu novu traku, a izgradnjom saobraćajnice kojom je povezan auto-put Miloš Veliki i Novi Beograd proširena je Zemunska ulica i širi se Ulica Tošin bunar. U navedenim i drugim ulicama koje su proširene uspeli smo da povećamo protočnost saobraćaja, što je automatski smanjilo saobraćajne gužve", navedeno je za MONDO iz Sekretarijata za saobraćaj.

Dalje je objašnjeno da Grad Beograd uvodi kružne tokove, kao novu meru koja vozačima treba da omogući nove opcije kretanja, povećanu bezbednost i kontinuirani tok kretanja.

"Novi kružni tok kod Brankovog mosta jedan je od pet kružnih tokova koji će funkcionisati u tom delu Novog Beograda i koji će zajednički vozačima omogućiti da se odatle opredele koji će most koristiti za prelazak u stari deo grada. Očekujemo da će novoizgrađeni kružni tok na raskrsnici Bulevara Zorana Đinđića i Ulice Vladimira Popovića preuzeti centralni saobraćajni značaj nakon izgradnje novog mosta na Savi", napomenuli su. 

Prema njihovim rečima, jedna od mera koja unapređuje uslove u saobraćaju jeste davanje saobraćajnicama karakter tranzitnih, kao što je to učinjeno sa Karađorđevom ulicom, gde je nizom saobraćajnih rešenja kreiran takozvani unutrašnji magistralni poluprsten i otvorena nova mogućnost vozačima da do centra Beograda dođu novom trasom za kraće vreme nego što je to bio slučaj sa trasom kretanja Terazijskim tunelom, koju su uobičajeno koristili.

"Izveli smo potpuno novo skretanje iz Crnogorske ulice u Karađorđevu, a ukidajući semafore i pešačke prelaze, kao i postavljanjem asfalta umesto kocki, Karađorđeva ulica je postala deo unutrašnjeg magistralnog poluprstena i u svom nastavku u Bulevaru vojvode Bojovića, izgradili smo dodatnu saobraćajnu traku, tako da sada postoje po dve trake u svakom smeru od Pariske ulice do benzinske pumpe", navodi se. 

"Implementira se adaptilibilno upravljanje"

Dodali su da Sekretarijat za saobraćaj takođe redefiniše režim saobraćaja shodno novonastalim zahtevima. 

"Implementira se adaptilibilno upravljanje - najsavremeniji vid upravljanja semaforima i izvode niše na stajalištima za vozila javnog gradskog prevoza putnika, a sve sa ciljem da sugrađanima omogućimo što duže pravce neprekidnog kretanja kako bi, koristeći ih, brže stigli na svoja odredišta.

Očekujemo da će izgradnja novog mosta preko Save i tunela koji će se prostirati od Ekonomskog fakulteta do Bulevara Despota Stefana i tako povezati savsku i dunavsku stranu bez prolaska vozila kroz centar grada, imati najveći pozitivni uticaj na unapređenje kvaliteta saobraćajnih uslova u Beogradu", objašnjeno je za MONDO iz Sekretarijata za saobraćaj. 

Kako su naveli, Grad Beograd će nastaviti da implementira različita saobraćajna rešenja čiji prioritet će, kao i do sada, biti kontinuirano odvijanje saobraćaja na bezbedan način, kao i uvođenje novih opcija za kretanje vozača uličnom mrežom.

Kako građani mogu da utiču na smanjenje saobraćajnih gužvi?

Na pitanje redakcije našeg portala na koji način građani mogu da utiču na smanjenje saobraćajnih gužvi nam je odgovoreno da Sekretarijat za saobraćaj uvek preporučuje sugrađanima korišćenje javnog gradskog prevoza putnika, jer se vozilima javnog prevoza istovremeno prevozi veći broj ljudi, uz to na velikom broju ulica u Beogradu postoje žute trake namenjene vozilima javnog gradskog prevoza putnika, što značajno ubrzava njihovo kretanje.

BONUS VIDEO: 

Branka Tasić Gužva ka Nišu zbog radova na putu