Zamenik gradonačelnika Vesić je na Facebooku odgovorio na navode Jovanovića, ocenom da on nanosi štetu državi, kao i šef njegove stranke Vuk Jeremić
Vesić je izrazio uverenje da će ugledna turska kompanija, koja samo u Istanbulu ima hiljade autobusa, naći način da zaštiti svoj ugled i da na sudu nađe zaštitu od "prevaranata" koji, kako kaže, šire lažne vesti.
"Kada bi postojalo krivično delo za glupost, 'Đilasov plaćenik' Nikola Jovanović bio bi na doživotnoj robiji", poručio je Vesić.
On se pita i da li je Jeremiću nestalo novca pa je "odlučio da reketira Tursku i zato napada na jednu od najuglednijih turskih kompanija".
"Tako oni rade. Nije srećan zato što naša država ima sjajne odnose sa predsednikom Erdoganom, pa bi da uradi ono što najbolje zna - nešto da pokvari", naveo je Vesić o Jeremiću.
Vesić je takođe istakao da je svako odgovoran za svoje postupke i da vlast mora da bude spremna na pitanja, navodeći ad će uvek rado da govori o tome kako je vlast u Beogradu, izabrana na izborima, promenila grad, izgardila Beograd na vodi, obnovila 500 fasada...
S druge strane, Jeremić i Jovanović su, kaže, morali da odgovaraju na pitanja poput veza sa Patrikom Hoom, koji je optužen za pranje novca.
Ovim povodom danas se ponovo oglasio Nikola Jovanović koji je najavio da će u ponedeljak podneti krivičnu prijavu protiv Gorana Vesića ako se do tada gradska vlast ne obaveže da će obaviti vanredni tehnički pregled novih turskih BMC autobusa.
On je rekao da su ti autobusi su izazvali dva incidenta, od koji se poslednji dogodio jutros.
"Pitam elementarnu nepogodu Gorana Vesića da li neko treba da nastrada da bi on uradio ono što mu je posao, umesto što pokazuje grub nemar prema životima građana", rekao je Jovanović na vanrednoj konferenciji za novinare.
Jovanović je najavio da će, pored Vesića, prijavu podneti i protiv gradskog sekretara za saobraćaj Jovice Vasiljevića, a zbog krivičnih dela ugrožavanje javnog saobraćaja, nesavesno vršenje nadzora nad javnim saobraćajem i zloupotreba službenog položaja.
On je istakao da je naveo da u incidentima sa turskim BMC autobusima, koji su se dogodili danas i u četvrtak, 29. avgusta, srećom niko nije stradao, ali je pričinjena velika materijalna šteta.
„Posle incidenta 29. avgusta, odbornička grupa SZS je čekala neko vreme da čuje obrazloženje gradske vlasti šta je uzrok saobraćajne nezgode, a potom smo tražili vanredni tehnički pregled turskih autobusa. Da je to urađeno, možda bi bio izbegnut današnji incident. Izgleda da sada vlast želi da okrivi vozača koji je upravljao autobusima prilikom oba incidenta“, rekao je Jovanović.
Jovanović je naveo da postoje indicije da je "najverovatnije u pitanju sistemski kvar, a ne greška vozača".
Potpredsednik Narodne stranke i šef odborničke grupe SZS rekao je da je posle prvog incidenta, u prisustvu tužioca i nadležnog direktora u Gradskom saobraćajnom preduzeću, pregledan snimak koji upućuje na takav zaključak, i dodao da se na snimku vidi da vozač ne može da drži autobus pod kontrolom.
Jovanović je istakao da ne tvrdi unapred da su neispravni svi turski BMC autobusi, ali da je dužnost gradske vlasti da naloži tehnički pregled i eliminiše bilo kakav rizik po Beograđane.
„Sumnju da je tender za nabavku novih autobusa izaziva to što je rok za proizvodnju 70 autobusa bio samo dva meseca. Pitali smo i ranije da li su možda skinuti sa lagera, jer je predviđeni rok za njihovu proizvodnju bio tako kratak i da li ih je neko vratio, jer nije hteo da ih preuzme", rekao je Jovanović.
Nikola Jovanović izjavio je juče da ta odbornička grupa zahteva da gradska vlast hitno naloži vanredni pregled svih 70 novih turskih autobusa marke BMC.
Pre nekoliko dana, zbog navodne fabričke greške, autobus turskog proizvođača BMC na liniji 77 udario je u vozilo na liniji 40A.
Pozivajući se na mišljenja stručnjaka, Večernje novosti su prenele da problem u tom vozilu nije u motoru proizvođača "Kamins" koji je kako su naveli, "vrhunski", već "najverovatnije, u elektronici koja daje signal motoru kako i kada da ubrza".
Potom je saopšteno da je svih 25 autobusa privatnog prevoznika Arive Litas, turske marke "temsa", koji su u maju povučeni sa beogradskih ulica posle serije nesreća zbog sumnje na "iberturing", vraćeno u saobraćaj posle bezbednosne kontrole proizvođača.