Grad Beograd je, naime, pre nekoliko dana raspisao tender za izradu projekta unapređenja sistema za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnbom gradskom prevozu na teritoriji Beograda čiji je cilj, kako stoji u dokumentaciji, priprema budućih aktivnosti u cilnju prevođenja postojećeg sistema u željeno stanje bez skokovitih promena i nepredviđenih okolnosti.
Busplus sistem je stupio na anagu 2012.godine, ali je veoma interesantno da, prema tenderskoj dokumenataciji ugovor ističe već i septrembru 2020.godine pošto je desetogodišnja saradanja Grada Beograda i firme “Apex” ozvaničena u septembru 2010. godine, piše "Blic."
Od prvog dana Busplus je bio nameti kritika, opravdanih ali i neopravdanih.
Privatni partner je uložio u opremu i softver vredne 12.15 miliona evra bez PDV-a, a zauzvrat je dobio pravo da na osnovu ugovora svakog meseca inkasira 8,53 odsto prihoda od prodatih karata.
”Sistem je ispoljio dosta slabosti, pre svega u pogledu kontrole putnika i čestih promena u tarifnoj politici, stvorila se opšta atmosfera da kupovina karte nije obavezna, kontrola je bila otežana usled nedostatka ovlašćenja i nadležnosti kontrolora, njihovog nedovoljnog brojam neefikasnog načina utuživanja korisnika...”, stoji u dokumentu Grada Beograda.
Takođe, kao potencijalni problemi su označeni i davanje besplatnog prevoza za lica starija od 65 godina, ukidanje obavezne validacije za putnike sa mesečnim kartama.