BUNT: Kolege su izmanipulisane, cilj protesta taksista nisu bile subvencije

Predstavnici Beogradskog udruženja nezavisnih taksista (BUNT) tvrde da su njihove kolege taksisti "izmanipulisani protestom" u septembru 2019. godine i da je zahtev protesta tada bilo sprovođenje Zakona o prevozu putnika, a ne subvencije.

MONDO/D.Pašić
Žarko Popov, iz BUNT-a, naveo je da su razgovori o subvencijama počeli još u martu 2019. godine, a da je nakon septembarskih protesta priča o subvencijama iskorišćena za, kako je ocenio, hajku i satanizaciju taksista.

"Nije bio zahtev, ni povod za protest", istakao je Popov na konferenciji za novinare o subvencijama države koje taksistima sleduju za kupovinu novih vozila, ali prethodno moraju da zadovolje određene kriterijume.
Dodao je da priču treba sagledati iz "drugog ugla" i da subvencije neće pomoći taksistima, ako se ne dovede u red radni ambijent.
Govoreći o Uredbi Vlade Srbije o subvencijama taksistima, on je napomenuo da se subvencije vraćaju u punom iznosu iako neko prekine da obavlja taksi delatnost posle na primer dve godine, kao i da ta uredba nije precizno definisana. 
To udruženje zahteva da se zausti "IT mafija" i ugase aplikacije za prevoz koje, kako BUNT ističe, krše postojeći zakon, zatim da se predsednik Saveza auto-taksi udruženja Srbije Aleksandar Bjelić isključi iz daljih pregovora jer je on u, kako ističu predstavnici BUNT-a,  sukobu interesa.
Takođe, BUNT poziva na odgovornost i lokalne samouprave i komunalnu miliciju zbog nesprovođenja zakona, ali i izmenu Zakona o komunalnoj miliciji i izmenu kaznenih odredbi.
"Taksista mora biti profesionalac", rekao je predstavnik BUNT-a Slobodan Banović i dodao da taksista pored obrazovanja i poznavanja grada, mora da ima i vozačku dozvolu za C kategoriju.
On je istakao da BUNT traži i ukidanje maksimalne visine duga za ulazak u reprogram i promenu definicije taksi prevoza jer je sklona zloupotrebama.

BUNT, koji ima oko 300 članova, zahteva i procenu bezbednosti rada taksista na tabletu tokom vožnje, kao i aktivno učešće tog udruženja u radnim grupama.
Oni navode da institucionalna borba do sada nije dala rezultata i da Zakon o prevozu putnika ostaje "mrtvo slovo na papiru" i pored uveravanja da će taj zakon biti sproveden nakon protesta taksista u septembru prošle godine.
"Nelegalni prevoznici postaju sve jače i brojniji", ocenio je predstavnik BUNT-a Aleksandar Jablanović i dodaje da komunalna milicija i saobraćajna inspekcija odbijaju da rade svoj posao. 
On je istakao da se "naletom monopola i prljavog kapitala" želi da se zauzme celo taksi tržište.
On je najavio da će to taksi udruženje pokrenuti kod kolega inicijativu da se organizuje protest ispred Vlade Srbije i štrajk glađu do ispunjenja zahteva, ukoliko kolege budu podržale tu incijativu.