• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

CRNE ZONE Beograda: Evo u kojim delovima grada se najviše gine i zašto

 Sandra Krstanović
Autor Sandra Krstanović
Izvor mondo.rs

Iako je saobraćajnih nesreća na teritoriji Beograda sve manje, posebno onih sa fatalnim ishodom, i dalje postoje opasne deonice – “crne tačke”, na kojima bi trebalo biti izuzetno oprezan.

Prema podacima Ministarstva unutrašnjih poslova za 2019. godinu, u Beogradu ukupan broj saobraćajnih nesreća bio je 17.717 – poginula su 43 pešaka, dok su 93 udesa bila sa smrtnim ishodom.

Beogradske opštine koje su se zadržale na vrhu “crne liste” kada je reč o saobraćajnim nesrećama su Novi Beograd i Čukarica. Direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović izjavio je za MONDO da je broj saobraćajnih nesreća u odnosu na prethodnih pet godina u padu i da je velika zabluda da je situacija iz godine u godinu lošija.

Saobraćajne nesreće u Beogradu
Izvor: Mondo

 NA NOVOM BEOGRADU NAJVIŠE SAOBRAĆAJNIH NESREĆA

Prošle godine opština Novi Beograd je ubedljivo imala najveći broj saobraćajnih nesreća u kojima su učestvovali pešaci.

Ta opština je i na neslavnom prvom mestu po nesrećama koje su se desile sustizanjem vozila.

Profesor Saobraćajnog fakulteta u penziji Milan Vujanić rekao je za MONDO da Novi Beograd ima najlepše i najkvalitetnije široke ulice i bulevare, ali da se upravo zbog toga vozači i pešaci "opuste" i manje vode računa. "U odnosu na centar grada gde imamo mirnije i uže saobraćajnice, bulevarom se vozi brže i zbog toga je teško izbeći nesreće", objašnjava Vujanić.

Saobraćajne nesreće u Beogradu
Izvor: Mondo

 ČUKARICA – NAJSMRTONOSNIJA OPŠTINA

Čukarica je, prema podacima MUP-a, "najsmrtonosnija optšina" u Beogradu. U proseku svakog meseca je makar jedna osoba izgubila život u saobraćajnim nesrećama.

Okanović navodi da je tako zato što se u okviru ove opštine nalaze obilaznica, Obrenovački put, kao i Ibarska magistrala koje su oduvek bile crne tačke za saobraćaj, dok profesor Vujanić smatra da je jedino logično objašnjenje loš kvalitet puta i nedostatak saobraćajnih znakova i adekvatne signalizacije, koji se kao glavni problemi godinama ne rešavaju.

Saobraćajne nesreće u Beogradu
Izvor: Mondo

 NA VRAČARU NIJE BILO MRTVIH U UDESIMA U 2019. GODINI, ALI…

Vračar je jedina beogradska opština na kojoj niko nije poginuo u saobraćajnoj nesreći prošle godine. Međutim, ta opština je rekorder u broju nesreća po kilometru kvadratnom, sa čak 348.

Izvor: Mondo

Vujanić ovakav podatak komentariše činjenicom da vozači vode više računa i voze obazrivije zato što su kolovozi uski i postoji više prepreka.

“CRNA ZONA” – STARI GRAD

Za pešake u Beogradu “crna zona” je 2019. godine bila opština Stari grad gde je 100 odsto slučajeva nesreće bilo sa tragičnim ishodom.

Prema mišljenju Okanovića, tako loš trend je uglavnom zbog pešaka koji često ulicu prelaze van pešačkog prelaza ili jednostavno "pretrčavaju ulicu”.

“Da bi se ovako nešto izbeglo potrebno je više raditi na prevenciji, nego na kažnjavanju, efekat bi bio sigurno pozitivniji”, istako je Okanović.

Po broju stanovnika, uzorak je rađen na 10.000, Savski venac je imao najveći broj saobraćajnih nesreća, čak 442.

Opština Obrenovac je, prema podacima MUP-a, imala najveći broj nesreća u kojima je učestvovalo 26 životinja.

Okanović je istakao da je jako teško izbeći udes takve vrste, jer kao prvo niko ne može da predvidi kada će neka životinja da izleti, a drugo i da se krećete malom brzinom ne možete da se momentalo zaustavite.

"Za izbegavanje ovakvih nesreća saobraćajni znaci mnogo i ne pomažu. Najbolje je dići ogradu ili postaviti prelaze ili prolaze za bezbedan prelazak životinja kako se to najčešće radi u svetu", rekao je Okanović.

Upoređujući podatke u odnosu na petogodišnji trend, smanjen je broj poginulih i povređenih u saobraćajnim nesrećama u Beogradu, ali stručna javnost i dalje apeluje da ljudski životi nisu brojke i statistika, već da takvi podaci služe da nas opomenu, ali i da nam ukažu da treba da budemo odgovorniji i obazriviji u saobraćaju.

Saobraćajne nesreće u Beogradu
Izvor: Mondo

Pročitajte i ovo

Komentari 38

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Trkac

Pa koliko samo udesa u jednom danu u Bg,to nije dobro,....samo po gasu mozda i udjete u ginesovu knjigu rekorda

Maceha

Ma sta je ovom Okanovicu da stalno govori kako kaznjavanje nije resenje. Nego sta je!? Lupi Srbina dobro po dzepu pa da vidis kako ce da pazi.

zakon

@Maceha Nezam sto ne oderu debelim kaznama i odizimanjem dozvola umesto glupih poena , primer kao sto neke eu zemlje imaju predjes 30 km preko ogranicenja na auto putu pozdravi se sa dozvolom a u grad je dovoljno da vozis 15 preko ,pored skole 10 km preko momentalno gubis dozvolu pa opet na polaganje kad ti istekne zabrana od godinu dana naravno uz silne kazne1000-2000 evra , pa samo kad se parkiras pogresno kod njih 50-100 evra kazna pa da vidis. Momentalno se osvestis i postanes covek, mnogo brzo naprave coveka od tebe bar vecinu gradjana.

special image