Beograd na Mondu

Beograd godišnje izbaci 60.000 OLIMPIJSKIH BAZENA FEKALIJA u Dunav i Savu

Izvor mondo.rs

Sva naša kanalizacija ide direktno u Savu i u Dunav, rekao zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić. Pročitajte koji su još kapitalni projekti u planu.

Izvor: MONDO/Goran Sivački

Ako Beograd misli da sačuva svoje reke, svoje ogromno bogatstvo, moraće da promeni način života. Neverovatno zvuči podatak koji je danas izneo zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić da se godišnje u Savu i u Dunav izlije čak 60.000 olimpijskih bazena fekalija i to na oko 100 direktnih izlaza!

"To više ne radi nijedan grad ove veličine u Evropi i zato to moramo da rešimo", rekao je Vesić na Petoj srpskoj konferenciji o razvoju nekretnina i infrastrukture u hotelu "Metropol".

On je rekao da je zato počela izgradnja velike fabrike za preradu otpadnih voda približne vrednosti od 190 miliona evra, a u drugoj fazi će troškovi izgradnje biti između 500 i 600 miliona evra.

"Ova fabrika će obuhvatiti oko 1,5 miliona stanovnika i kada je završimo, ukinućemo oko 80% direktnih izliva u reke. Vezaćemo sve fekalne vode iz Zemuna, Novog Beograda, južnog dela Beograda i centralnog dela grada i sve će odlaziti u tu veliku fabriku i to je civilizacijski važna stvar. Kao i Deponija Vinča, a sledeći korak je izgradnja 17 reciklažnih dvorišta i sortirnice za otpad, približne vrednosti od 60 miliona evra", rekao je Vesić, podsećajući da se radi kanalizacija i na levoj obali Dunava.

Rekao je da dva projekta najvažnija - metro, čija će vrednost biti između 3,8 i 4 milijarde evra, i gradska železnica, gde je plan da u nerednih pet godina bude izgrađeno 186 kilometara.

"Metro i gradska železnica će smanjiti saobraćaj u centru grada za približno 30 odsto", istakao je Vesić.

On je podsetio i na projekat izgradnje dva velika gradska tunela, od kojih će jedan počinjati kod Ekonomskog fakulteta, a završavati se kod Pančevačkog mosta, i treba da smanji saobraćaj u centru grada za 14 procenata.

"Drugi tunel će se nalaziti ispod Topčiderskog brda i povezaće Most na Adi sa Autokomandom, te će značajno smanjiti intenzitet saobraćaja u tom delu grada. Takođe je važan i novi Savski most koji će smanjiti gužve na Gazeli i Brankovom mostu, jer će saobraćaj direktno ići u tunel ispod centra grada. Pored toga, raspisaćemo i tender za rečni prevoz koji će povezati Obrenovac, Grocku i Zemun, a 2021. godine radićemo i Most na Adi Huji, čija je vrednost oko 220 miliona evra. Između Mosta na Adi i Mosta na Adi Huji radimo unutrašnju obilaznicu sa četiri trake", rekao je Vesić.