Stanko Kantar je rekao za RTS da se beogradski metro može očekivati između 2025. i 2027. godine.
Metro će, kako su nadležni najavili, biti deo javnog prevoza. Nalaziće se u jedinstvenom tarifnom sistemu, dodao je Kantar.
To znači, kako je objasnio, da će biti ista cena za trolejbus, tramvaj, autobus i metro.
Kantar je ukazao da su u Evropi to uvek beneficirane cene i da su podsticaj da što više ljudi koristi javni prevoz.
U toku je, kako je naveo, potpisivanje sporazuma sa Francuskom o donaciji 8,7 miliona evra za izradu studije izvodljivosti sa idejnim projektom i studijom zaštite životne sredine.
"Oni su dali ponudu i za iznos koji bi pokrio deo za koji su oni zainteresovani, a to su vozovi, elektromašinski sistemi, signalizacija, kontaktna mreža, šine, upravljanje, ventilacija", navodi direktor "Beogradskog metroa i voza".
Generalnim projektom od prošle godine, planirane su dve linije, a u studiju izvodljivosti će se uvrstiti i treća linija, da bi imali viziju razvoja sistema, navodi Kantar.
Kaže da jedna linija, dužine 21,5 kilometara, kreće se od Žarkova i Železnika do Mirijeva, a druga od Zemuna kroz centar grada, takođe do Mirijeva.
Metro će ići i iznad i ispod zemlje, a Kantar navodi da će sve, osim dva i po kilometra na Makiškom polju, gde će se nalaziti i depo, biti podzemno.
Među najnižim stanicama, 35 do 37 metara ispod zemlje, biće one na Trgu Republike i kod Cvetkove pijace, napominje Kantar.
Upitan zašto metro ide tim trasama, Kantar navodi da su studije pokazale da je najopterećeniji deo javnog prevoza trasa od Banovog brda do Mostarske petlje.
Na drugom mestu je, kako je dodao, trasa kod Brankovog mosta između Zelenog venca i Ušća, kao i Bulevar Despota Stefana.
Na prvoj liniji gradi se i "Beograd na vodi", koji će biti "pojedinačno najveći generator putovanja u Beogradu, jer će biti najveći stepen izgrađenosti u gradu", istakao je direktor "Beogradskog metroa i voza".