Naredne godine deo tih sadržaja bi ovaj prostor trebalo da počne da dobija.
Da bi i poslednji deo slagalice "pešačka zona" u centru grad bio sklopljen Direkcija za građevinsko zemljište raspisala je tender za izradu tehničke dokumentacije za proširenje pešačke zone Knez Mihailove (potez Vasina – Uzun Mirkova, sa delom Ulice kralja Petra i akademskimtrgom), ali i za izradeu idejnog rešenja tramvaja duž poteza Slavija – Kalemegdan.
Projektom će se odrediti način parternog uređenja koje će se ukopiti u postojeće stanje popločavanja Knez Mihailove ulice. Biće predložena urbana oprema i mobilijar, finkcionalno i dekorativno osvetljenje i ozelenjavanje celog poteza.
Predvideće se ograničen pristup dostavnih vozila, kao i vozila hitnih službi u režimu i načinu koji vaći u pešačkoj zoni Knez Mihailove ulice, i osiguraće se nesmetano kretanje i pristup osobama sa invaliditetom, deci i starim osobama”, ukazuju u Direkciji.
Kako navode, u tehničku dokumentaciju će se ugraditi i ranije usvojeno idejno rešenje za tramvaj duž poteza Slavija – Kalemegdan, a ukoliko bude potrebno, u skladu sa rezultatima areheoloških istraživanja na Studentskom trgu koja će biti sprovedena, tehnička dokumentacija će biti prilagođena rezultatima tih istraživanja.
"Dvosmerna tramvajska pruga će se projektovati bez kontaktne mreže, tako da će tramvaji biti pokretani snagom akumulatora, a po izlasku iz ove zone pantografom će se priključiti na kontaktnu mrežu. Tramvajski koridor će ujedno biti i koridor interventne staze za komunalna i dostavna vozila, čiji je ulazak predviđen iz pravca Trga Republike. U Vasinoj ulici, na delu od Dositejeve do Dobračine, predviđeno je saobraćanje trolejbusa koji će se kretati planiranim tramvajskim koridorom i koji će postojećom trasom kroz Dobračinu ostvarivati tehničku vezu sa depoom Dorćol”, kažu u Direkciji za "Politiku."
Uzun Mirkova, od Kralja Petra do Tadeuša Košćuška, predviđena je za dvosmerni saobraćaj, sa po jednom trakom u svakom smeru, dok je deo Uzun Mirkove od Kralja Petra do Studentskog trga predviđen za poseban režim saobraćaja, samo do garaže postojećeg hotela. Od početka Vasine ulice do Kalemegdana projektovaće se obostrane biciklističke staze.
SVE ZAVISI OD ARHEOLOŠKIH ISTRAŽIVANJA ISPOD STUDENTSKOG TRGA
Ipak deo navedenih saobraćajnih rešenja nije bio predviđen projektom za uređenje prostora u zoni Studentskog trga koje je svojevremeno izradio arhitekta Boris Podreka. Od tog projekta se ipak neće odustati. On će, ističe glavni gradski urbanista Marko Stojčić, u zavisnosti od arheoloških rezultata biti samo izmenjen.
Glavnu promenu neće prouzrokovati tramvajski koridor, već ukoliko se, kako se očekuje, ispod Akademskog parka pronađu vredni ostaci antičkog Singidunuma. Ako se to dogodi odustaće se od planirane podzemne garaže ispod Vasine ulice.
Ako se ne izgradi podzemna garaža ideja je da se na dubini od 2,5 metara ispod Vasine ulice napravi pešački koridor pod zemljom da bi se sve ono što bude pronađeno moglo videti.
Spomenik Zoranu Đinđiću trebalo bi da bude dislociran sa planirane pozicije koja je naspram spomenika Njegošu.
Urbanista kaže da je uređenje Vasine ulice planirano za sledeću godinu, ali nije izvesno da će tada biti uveden i tramvaj broj 1.