Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić u četvrtak je otkrio da će grad da raskine ugovor sa Kentkartom o naplati karata i održavanju sistema i najavio je da će u gradskom prevozu početi da važe nova pravila.
Jedna od promena jeste da više neće postojati četiri zone javnog prevoza i sedam tarifa. Postojaće dve zone i dve tarife. Druga promena jeste da neće biti vremenskih karata, već celodnevne koje će koštati 200 dinara za obe zone. Takođe se menjaju i višednevne karte. Postojaće višednevna karta, koja će koštati 1.000 dinara za sedam dana, isto za obe zone.
Sledeća promena tiče se mesečnih karata. Po starom sistemu postojalo je sedam mesečnih karata čija se cena kretala od 2.990 dinara do 4.990. Po novim pravilima postojaće dve vrste mesečnih karata. Za zonu 1 mesečna karta koštaće 3.000, a 3.500 dinara za zonu 2.
Menja se i cena godišnjih karata. Za zonu 1 godišnja karta koštaće 30.000, a 35.000 dinara za zonu 2. Karte će moći da se kupe sms porukom, putem aplikacije za telefon i na prodajnim mestima distributera (JP za naplatu karata). Gradski prevoz biće besplatan za učenike do navršenih 19 godina života i za penzionere.
Pogledajte sve promene u gradskom prevozu:
Sve povlašćene kategorije koje plaćaju jeftiniju cenu karte imaju jednu tarifu, ona važi za obe zone i iznosi 1.000 dinara. Po novom sistemu kontrolu karata i naplatu kazni vršiće BELI. Ukoliko zateknu putnika bez karte, a kao službena lica, od sada, jedini mogu da vrše kontrolu, legitimisanje i uručivanje naloga za uplatu kazne, ne zaustavljaju autobus i ne zadržavaju sve putnike, već uručuju licu bez karte nalog za plaćanje posebne karte, za koji postoji vremenski rok za uplatu. Od putnika kome je uručen nalog za plaćanje posebne karte, ne zahteva se da napusti prevoz, već nastavlja nesmetenu vožnju u saobraćaju.
Validatori će biti ukinuti i putnici će moći da ulaze i izlaze na sva vrata.
(MONDO)