Više od nedelju dana, oko 100 učenika sedmog razreda Osnovne škole "Ljuba Nenadović" u Beogradune pohađa nastavu zbog rasformiranja pet odeljenja.
Ova odluka izazvala je zabrinutost među roditeljima i učenicima, koji se pitaju zašto su odeljenja "rasturena" i da li je odluka u skladu sa zakonom. Predstavnik roditelja Darko Eger objašnjava da su jedini nadležni za procenu zakonitosti i strukture u školi prosvetni inspektori.
"Ono što oni utvrde i napišu, to je tako", rekao je Eger.
On dodaje da je direktor odgovoran za zakonitost rada škole i da je postupio u skladu sa pravilnikom o formiranju odeljenja, prema novom zakonu koji je donet na proleće. Psiholog Željko Mašović smatra da mešanje odeljenja u prethodnim godinama nije donelo značajne rezultate.
"Kod nas to mešanje odeljenja nije potrebna, postojalo je to ranije u petim razredima, ali se nije pokazala značajna razlika u tom mešanju odeljenja. Ovde je veća problematika jer je u pitanju šesti na sedmi razred. Imamo problematiku kada postanemo deo neke grupe, a onda dođe do naglog odvajanja", rekao je Mašovič .
On dodaje da je ranije bilo odeljenja sa do 40 učenika i da nije bilo ovakvih problema, a da se sada smatra da je optimalan broj do 25, a poželjno je čak 20 učenika po odeljenju. Roditelji i đaci su izrazili nezadovoljstvo trenutnim sistemom. Darko Eger ističe da je direktor dužan da štiti zakonitost rada i da bi prekršaj bio ozbiljan da nije postupio prema pravilima.
"Direktor je odgovoran za sve vaspitno-disciplinske probleme i mora da se pridržava zakona. Prosvetna inspekcija će utvrditi sve nepravilnosti", kaže Eger i dodaje da roditelji često prekomerno uplivavaju u život škole, što može dodatno otežati situaciju.
Mašović smatra da je važno da roditelji budu uključeni u rad škole.
"Treba da postoje udruženja roditelja i nastavnika. To bi bila odlična prilika da se svi sastanu i dogovore ili predlože rešenja. Preporučujem da se sastaju barem jednom mesečno. Bilo bi bolje da svi roditelji prisustvuju tim sastancima i iznesu svoja mišljenja," objašnjava Mašović.
On dodaje da je važno razmotriti i mišljenja dece. Ako im smeta što su u novom okruženju, to može biti znak problema.
"Problem možda nije samo u broju učenika u odeljenju, već u tome što neki odbijaju da se druže sa novim članovima. Ako postoje disciplinski problemi, možda je jedino rešenje premestiti učenike u druga odeljenja ili razdvojiti ih," zaključio je Mašović u emisiji "Uranak" na televiziji K1.
BONUS VIDEO:
(MONDO/Ivana Vlajković)