Nedaleko od aerodroma "13. maj" kod Zemun Polja, tačnije u Batajnici, danas je oko 12 časova pala ultra laka letelicaEsqual VM-1C registracije YU-A299, a pilot letelice je poginuo. U pitanju je A. A. koji je neposredno pre pada, preko radio-veze, javio da su mu otkazale komande i da avion ne radi.

Sve nadležne službe poslale su na teren ekipe kako bi se utvrdile okolnosti kako je došlo do pada. Mediji su javili da je telo jedne osobe nađeno u kukuruzištu kod Batajnice, u visini nadvožnjaka, kod auto-puta Novi Sad - Beograd, gde se srušio avion. Iz Hitne pomoći rečeno je da je njihova ekipa i dalje na terenu, a na licu mesta su i policija i vatrogasci.

Pojavile su se i prve fotografije sa mesta nesreće:

Kurir/Zorana Jevtić Policija

Rukovodilac letenja na sportskom aerodromu "13. maj" Boško Todorović rekao je za beogradske medije da je vodio taj let i potvrdio da je izgubio kontakt sa pilotom. Dodao je da pretpostavlja da je uzrok pada aviona otkaz na komandama.

"Pilot je poleteo oko 12 sati svojom letilicom sa aerodroma iz Zemun polja kako bi navodno isprobao neke komande, ali nažalost usled jednog manevra primetio je da mu na tabli iskače greška. O svemu je obavestio bazu, ali je ubrzo pre nego što je navodno i dobio povratnu informaciju pao i zapalio se. Pad je bio ubrzan u nije uspeo da reaguje. Nije poznato da li je pilot živ izgoreo ili je preminuo pre nego što se zapalio", naveo je jedan izvor za Kurir i dodao:

"Ljudi iz baze aerodroma odmah su obavestili nadležne o mogućoj nesreći i MUP ga je ubrzo pronašao u njivi koja je gorela. Vatrogasci su jedva došli do nepristupačnog terena i ugasili požar. Telo je ugljenisano i uviđaj je toku", kaže on i dalje navodi da će telo biti prevezno na obdukciju koja će utvrditi kako je došlo do nesreće i da li je poginuo pre nego što se zapalio avion.

Esqual VM-1C

Tango Six je još 2012. godine napravio reportažu o ovoj letelici i njenom vlasniku. Esqual je visokoperformansna ultra-laka letelica čiji je inženjerski i proizvodni projekat otkupljen od grupe inženjera iz Španije. Globalno ih je proizvedeno oko 20 primeraka. Nakon otpočinjanja proizvodnje u Srbiji izrađeno je ne više od 5 letelica. Letelice su proizdođene u kitu (segmentima koje kupac sam sastavlja), ne serijski.

Podsetimo, nesreća se dogodila nedaleko od poletno-sletne staze aerodroma nakon faze poletanja. U dvosedu se nalazio samo pilot. Odmah nakon nesreće, odnosno gubitka kontakta sa letelicom Spasilačko-koordinacioni centar Direktorata civilnog vazduhoplovstva uzbunio je Helikoptersku jedinicu MUP-a Srbije koja je poslala dežurni helikopter u pretragu. Letelica je locirana za manje od 10 minuta.

BONUS VIDEO:

Kurir/Zorana Jevtić Prvi snimci sa mesta pada aviona

(MONDO)