Samo u prethodnih godinu dana Unutrašnja kontrola je podnela 21 krivičnu prijavu za malverzacije načinjene u periodu od 2009. do kraja 2013. godine, a jedna od takvih je krađa više od sedam miliona litara nafte vredne oko 10 miliona evra na samo jednoj železničkoj pumpi u Novom Sadu.

Ove podatke Tanjugu je rekao direktor Sektora unutrašnje kontrole Železnica Vladimir Teofilović, uz napomenu da se tim predmetom već bavi Tužilaštvo za organizovani kriminal.

Inače, pomenutih sedam miliona tona nafte ukradeno je na "stovarištu 465" u Novom Sadu od 2010. do kraja 2013. godine, kaže Teofilović dodajući da zbog ovih navoda pojedini mediji pokušavaju da ga diskredituju i optuže za navodno preterano trošenje sredstava Železnice.

Negirajući te medijske navode, Teofilović tvrdi da iza njih stoje pojedini sindikalni lideri, ali i nedavno smenjeni direktori.

U predmetima Unutrašnje kontrole se, naime, pominju imena bivših direktora, ali i direktori koji su se kandidovali za mesto generalnog direktora Železnica Srbije, naveo je Teofilović.

U prilog tome da malverzacije o kojima on govori nisu od juče, Teofilović iznosi podatke da je u prethodnih godinu dana Unutrašnja kontrola podnela 21 krivičnu prijavu i ukupno 33 podneska Prvom osnovnom javnom tužilaštvu, MUP-u, Odeljenju za organizovani kriminal, Antikorupcijskom timu i drugim nadležnim organima.

O svemu, kaže, uredno je obavešteno i resorno ministarstvo, dok unutrašnja kontrola istražuje i druge železničke pumpe širom Srbije, jer se ispostavilo kaže, da se krađama nesumnjivo bavi "dobro organizovana grupa ljudi", koje je teško uhvatiti u glomaznom sistemu srpskih železnica.

On tvrdi i da je u krađu nafte na železničkoj pumpi u Novom Sadu umešeno bar dvadesetak radnika Železnice, kao i da ima indicija da su oni imali pomagače van firme, što će u najkraćem roku ispitati nadležni organi.

"To je sistem (krađe) koji je razrađen ne godinama već decenijama unazad i kada imate jednu tako veliku grupu ljudi koja izuzuzetno dobro funkcioniše i uvezana je zajedničkim interesom onda je teško da to razbijete", naveo je Teofilović.

Bilo je pokušaja, objašnjava, da se krađe spreče tako što su u lokomotive ugađivane sonde, ali su "izvođači radova" samo prešli da kradu na pumpama i prilikom primopredaje naftnih derivata.

Kako je kraden čak i materijal koji je plaćen novce iz ruskog kredita, tim povodom je nedavno Teofilović razgovarao s predstavnicima Ruskih železnica zaduženim za bezbednost.

"Imali smo sastanak sa direktorom srpske policije i sa predstavnicima Ruskih železnica, koji su zbog krađe dela materijala koji smo morali ponovo da nabavljamo, došli iz Moskve i napravili smo dogovor", rekao je on i istakao da se Rusi zadovoljni reakcijom Železnica i srpske policije, a da on nije spreman na bilo kakv kompromis dokle god je na čelu unutrašnje kontrole.