
Vežbu su uspešno izveli vatrogasci, pripadnici policija i zaposleni u Kontrolnom centru Šarani, u tunelu Šarani kod Takova, na Koridoru 11.
Vežbi je prisustvovao i novi direktor Koridora Srbije Zoran Babić, koji je čestitao na uspešno izvršenom zadatku.
Pokazna vežba je izvedena na deonici Koridora 11 Ljig - Preljina, a u tunelu Šarani je zbog toga bio obustavljen saobraćaj u levoj cevi, iz pravca od Čačka ka Beogradu.
Kod tunela se nalazi najsavremeniji Kontrolni centar Šarani, odakle se preko moderne opreme nadzire saobraćaj na celoj deonici autoputa Ljig - Preljina.
”Ovo je, koliko znam, prva pokazna vežba u Srbiji koja je izvedena u tunelu”, rekao je koordinator akcije iz Koridora Srbije inženjer Slobodan Ležajić.
On je kazao da je tunel Šarani tehnički vrlo dobro opremljen tunel, sa svom signalizacijom i opremom koja se zahteva po direktivi EU, a koja nalaže da se jednom godišnje u svakom tunelu vrši provera tehničke ispravnosti opreme.
Novoizgrađena deonica autoputa Ljig - Preljina deo je budućeg autoputa Beograd - Južni Jadran kroz Srbiju, a dug je 40,3 kilometra. Glavni izvođač radova je azerbejdžanska firma "Azvirt", a radovi se finansiraju kreditom Azerbejdžana od 300 miliona evra, dok je Srbija iz budžeta izdvojila osam miliona evra.
Od Ljiga do Preljine u protekle četiri i po godine izgrađeno je četiri tunela, 78 mostova i nadvožnjaka, dve petlje - jedna u Takovu, druga u Preljini, kao i veliki broj zaštitnih ograda i tri odmorišta.