U beogradskom hotelu Holidej in predstavljena je alko-brava (alko-lok) koja vozaču onemogućava pokretanje vozila ako je pod dejstvom alkohola.
Alkometar je povezan sa sistemom za startovanje motora i zahteva od vozača da dune pre nego što uključi motor.
Pokretanje je moguće tek ako uređaj izmeri da vozač nema alkohola u krvi.
Kada jednom pokrene motor, vozač neće moći da ostavi motor uključen i svrati u kafanu pored puta i popije jednu s nogu, jer je uređaj programiran tako da u određenim vremenskim intervalima zahteva ponovnu proveru.
Vozač kamiona "volvo" pokazao nam je kako deluje alko-brava.
Pogledajte:
Uređaj je predstavljen na međunarodnoj konferenciji o bezbednosti saobraćaja na temu alko-brava "Save and Sober Talk".
Ministar unurtašnjih poslova Nebojša Stefanović rekao je da se broj poginulih u saobraćajnim nesrećama u Srbiji svake godine smanjuje, ali da je potrebno postići još bolje rezultate.
On je naveo da je prošle godine u Srbiji u saobraćajnim nesrećama izazvanim vožnjom pod dejstvom alkohola poginulo 128 ljudi, a 3.200 je povređeno.
"U saobraćajnim kontrolama 2016. godine otkriveno je 52.000 vozača pod dejstvom alkohola, koji su imali između 0,5 promila i 1,2 promila alkohola u krvi", rekao je Stefanović.
Ministar je dodao da je alkohol bio uzrok 4.200 saobraćajnih nesreća, od kojih je za volanom bilo čak 4.000 muškaraca, a svega 200 žena, što, kako je istakao, govori da su žene mnogo odgovornije, pa i kada se uzme u obzir njihovo procentualno učeće u saobraćaju.
Alko-brave se već koriste u SAD, Finskoj, Belgiji, Irskoj, Estoniji i drugim državama.
Stefanović je naveo da se alko-brave prvenstveno priključuju na vozila ljudi koji su kažnjavani zbog vožnje pod dejstvom alkohola i to rešenje se pokazalo efikasnim.
Ministar je najavio da će uskoro biti promenjen Zakon o bezbednosti saobraćaja, te da bi nova rešenja trebalo da doprinesu smanjenju nesreća na putevima.
Stefanović je naveo i da je današnje predstavljanje alko-brave prvi korak ka uvođenju tog rešenja i u Srbiji, ali da za sada ne postoje zakonska rešenja koja to omogućavaju.
Dodao je da bi alko-brava prvo trebalo da bude uvedena u saobraćajna i transportna preduzeća, kako vozači autobusa sigurno više ne bi vozili pod dejstvom alkohola.
On je podsetio da prethodne dve godine saobraćajni policajci podvrgavaju alkotestovima sve vozače koje zaustave, bez obzira na razlog kontrole.
"Svi će biti testirani i nikakva knjižica, partijska ili bilo koja, neće ih spasiti, niti će im pomoći što voze 'mercedes' ili bilo koji drugi automobil", rekao je Stefanović.
Na konferenciji je istaknuto da Evropska unija planira da do 2020. godine za 50 odsto smanji broj poginulih na putevima u poređenju sa 2010. godinom, a predstavnik Delegacije EU u Srbiji Ričard Maša je istakao da je broj poginulih u saobraćajnim nesrećama u Srbiji i dalje visok i zabrinjavajuć.
Stefanović je rekao da je cilj Srbije da bude bolja od evropskog proseka, ali mora mnogo da se radi kako bi taj cilj bio dostignut.
Sa Bolombojem je druga priča! Vojnik Zvezde se vratio, a jedan važan detalj može da "pogura" tim do plej-ofa
Jovanović spasao Partizan: Odbranio penal, "zaključao" gol i sačuvao tri boda za kraj godine!
Partizan je u problemu, a postoji samo jedno rešenje: Prvi ispit je pao, vreme je za popravni!
Ovo je trudna verenica ubijenog Nikole iz Kaluđerice: Napadači pucali kroz prozor, čula se vriska i škripa guma
Lalatović skočio na Dudića, novinari sprečili tuču! Pogledajte haos posle utakmice u Novom Sadu