• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

ŠALTERI GOODBYE:Uskoro ni po papir o državljanstvu

Izvor Tanjug

Građani više neće morati da čekaju na šalterima za uverenje o državljanstvu, a i državni organi koji prikupljaju neophodna dokumenta umesto njih moći će te podatke da provere istog trenutka uvidom u Centralni registar.

Ministri unutrašnjih poslova i državne uprave i lokalne samouprave Nebojša Stefanović i Branko Ružić potpisali su Sporazum o poslovno-tehničkoj saradnji između dva ministarstva, čiji je cilj uspostavljanje elektronske evidencije o državljanima Srbije, pa će od danas početi proces upisa podataka iz Knjige državljana u Centralni registar.

Do papira bez čekanja na šalterima!

Predsednica vlade Ana Brnabić rekla je da država konačno postaje servis građana i da oni više neće biti kuriri koji trče od šaltera do šaltera sa gomilom papira u rukama.

"Šalteri i papirologija konačno postaju prošlost. Sada je 21. vek i građanima i privredi moramo da olakšamo život, a ne da budu robovi birokratije", poručila je Brnabić, a saopštila je danas vladina Kancelarija za medije.

Ona je podvukla da su elektronski servisi jedan od prvih instrumenata u borbi protiv korupcije.

Dodala je i da ne može da se razmišlja o poboljšanju uslova poslovanja i uvođenju više elektronskih servisa za privredu i građane ukoliko matične knjige nisu u elektronskom obliku.

EVO KOJE SU KORISTI OD CENTRALNOG REGISTRA

Potpredsednik Vlade i ministar unutrašnjih poslova Nebojša Stefanović istakao je da je Sporazum novi korak ka unapređenju elektronske uprave u našoj zemlji, te da će se uspostavljanjem jedinstvene elektronske evidencije o državljanima Srbije ubrzati postupci prilikom izdavanja dokumenata, uz pojednostavljenu proceduru.

Više nećemo biti "poštari"! Lakše do dokumenata

"Građani više neće morati da čekaju na šalterima za uverenje o državljanstvu, a i državni organi koji prikupljaju neophodna dokumenta umesto njih moći će te podatke da provere istog trenutka uvidom u Centralni registar. Sve to će olakšati i ubrzati ceo proces, od čega će najveću korist imati građani", rekao je Stefanović.

On je dodao da upostavljanje aplikacije za vođenje evidencije o državljanima u okviru Centralnog sistema donosi i druge pogodnosti.

"Prenosom podataka iz postojećih evidencija koje nisu centralizovane dobićemo jedinstvenu elektronsku bazu koja garantuje bolje vođenje podataka i bržu dostupnost, ali i veću bezbednost podataka o ličnosti koji se nalaze u evidenciji", rekao je Stefanović.

Ministar Ružić je naznačio da se uspostavljanjem elektronske evidencije o državljanima Srbije pojednostavljuje rešavanje zahteva građana koje imaju prema upravi.

"Nema više donošenja izvoda, uverenja i drugih nepotrebnih dokumenata koje mi već imamo u bazi, već će ovlašćeni državni službenik uvidom u Centralni registar proveriti sve podatke koji su mu neophodni za odlučivanje", rekao je Ružić.

Ružić je konstatovao da je to velika promena i olakšanje u radu i za državne službenike, jer će doprineti njihovom bržem i efikasnijem radu.

Prvi put upis u vrtić i onlajn

Kako je naveo, oni više neće više čekati da druge institucije pošalju neophodne podatke ili informacije poštom, faksom ili na drugi način, već će do podataka neophodnih za odlučivanje ovlašćena lica doći elektronskim putem.

"Ovo je revolucionarna promena za sve nas i znam da se svi tome radujemo", rekao je Ružić.

Potpisanim sporazumom se stvaraju uslovi da javna uprava objedini osnovne podatke građana u elektronskom obliku na jednom mestu kako bi ubrzala rešavanje njihovih zahteva, imajući u vidu da više ne moraju da pribavljaju dokumenta, poput izvoda iz matične knjige rođenih i uverenja o državljanstvu, već ih službenici pribavljaju po službenoj dužnosti.

U prethodnom periodu Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave je pokrenulo prepis u elektronski oblik svih matičnih knjiga koje vode jedinice lokalnih samouprava i ti podaci će do kraja 2017. godine biti u Centralnom registru matičnih knjiga, koji je u nadležnosti tog ministarstva.

Od danas, zahvaljujući MUP-u, započeće proces upisa podataka i iz Knjige državljana Srbije u Centralni registar.

Komentari 47

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

MartinX

Ček...da li su to one aplikacije gde treba da se instalira sertifikat i čitač el. karte i .net framework i razni update-ovi, patch-evi i radi samo pod Internet Explorer-om koji više nije ni podržan? Ili su u pitanju Java applet-i i to posebna verzija jer ostale ne rade (a uz to gotovo ni jedan pretraživač više ne podržava Java applete). Kada se pristupa Centralnom registru baza je prespora, loše optimizovana ili ne radi uopšte kada postoji veliki broj korisnika. Da ne govorim o elektronskom potpisu za koji je potrebna umetnost da se instalira i da radi bez problema.

ganci

kao i sa zdravstvenim a?

MOJO

Uskoro plate 500 evra kaze Vucic

special image