Verovatno nikada niste izračunali koliko ste do sada vremena gubili na raznoraznim šalterima da biste izvadili ličnu ili neku drugu dokumentaciju. Da ne pričamo o tome da ste morali da uzmete slobodan dan na poslu i o novcu utrošenom na razne papire.

Tim danima je došao kraj!

U Beogradu je danas predstavljen Katalog elektronskih usluga Grada Beograda, koji je osmišljen kako bi građanima i privrednim subjektima omogućio da poslove prema Gradu obave online - bez fizičkog odlaska na šalter, bez čekanja u redovima i uz brojne novčane uštede.

Katalog je dostupan na Nacionalnom portalu eUprava. Ovaj Katalog trenutno broji 156 usluga, od čega je 100 namenjeno fizičkim, a 56 pravnim licima.

Procenjuje se da će prelazak sa klasičnog na elektronsko poslovanje umanjiti izdatke Grada za nekoliko desetina miliona dinara. Najznačajnija ušteda svakako će biti u papiru, jer se samo za štampanjem izvoda iz Matične knjige rođenih iz gradske kase izdvoji oko 35 miliona dinara na godišnjem nivou!



Prilikom predstavljanja ovog projekta, potpredsednica Vlade Srbije i ministar državne uprave i lokalne samouprave Kori Udovički najpre se obratila građanima koji su čekali u redu Gradske pisarnice.

Od sada više nećete morati da čekate u redu, sada to možete online - sa svog računara i iz svoje kuće ili kancelarije, rekla je Kori Udovički i nastavila:

"Gradonačelnik Beograda Siniša Mali i ja smo došli da vas obavestimo da će ovakve slike iza nas, čekanja u redu građana, trošenja vremena i novca, biti sve manje od danas. Zajednički smo postavili više od 150 najčešće korišćenih usluga namenjenim građanima i privredi na nacionalni portal eUprave. To znači da Beograđani od sada mogu da, od svoje kuće, preko svog računara, besplatno, ostvare svoje pravo. Zajednički grabimo ka modernoj upravi, orijentisanoj ka građaninu i privredi".

Ona je sve ovo nazvala "revolucijom u životu Beograđana".

"Beograd je ovim potezom napravio svojevrsnu revoluciju u životima Beograđana i ja im na tome čestitam! Očekujem od građana da traže od svojih predstavnika lokalnih samouprava da postupe isto", rekla je Kori Udovički.


Šta će sve moći da se uradi na ovaj način?

"Sada će građani moći da prijave inspekciji ili komunalnoj policiji određene nepravilnosti, da prijave probleme u stambenoj zgradi, da ostvare uvid u određene dokumentacije i slično sa svog računara. Posebnu pažnju smo obratili na trudnice i porodilje, koje sada mogu da potražuju naknade za odsustvovanje sa posla, dečije dodatke i jednokratne isplate za rođenje deteta u udobnosti svoga doma", odgovorila je ministarka.

Ona je podvukla da administracija treba da bude servis građana i da njeno Ministarstvo ide u tom pravcu u svim lokalnim samoupravama.

"Sledeći važan korak je usvajanje i novog Zakona o opštem upravnom postupku, koji će omogućiti i uvesti obavezu razmene podataka iz službene evidencije među državnim organima. Uz ovaj Zakon i prebacivanjem određenih registara (podaci matičnih knjiga u elektronskom obliku) u elektronsku formu, mnoge uštede će se ostvariti", dodala je ministarka.



Gradonačelnik Siniša Mali pozvao je druge državne i lokalne samouprave da iskoriste postojeći katalog usluga Beograda i oglase svoje usluge na Nacionalnom portalu eUprava.

"Elektronska uprava je jedan od prioriteta ove gradske administracije, i potpuno je u skladu sa našom politikom štednje. To je dokaz da možemo, i bez dodatnih novčanih sredstava, da se modernizujemo, smanjimo glomaznost administracije i olakšamo život građana. Beograd je moderan grad, a mi na ovaj način pratimo tehnološke napretke i dinamiku života naših sugrađana", izjavio je gradonačelnik Beograda Siniša Mali.

Prema njegovim rečima, kada građani žele da prijave svoje dete u privatni vrtić, više neće morati to da rade tako što dolaze na šalter, moći će od kuće, a isto tako, neće morati da donose izvod iz matične knjige rođenih.

"Štampanje tog izvoda košta 50 dinara, na godišnjem nivou to je 35 miliona dinara, to je trošak koji Grad Beograd ima za štampanje lista papira koji se već nalazi u nekim bazama podataka. Kroz elektronsku upravu, baze podataka međusobno komuniciraju i nema potrebe da građani komplikuju svoj život i to je veliki korak napred", rekao je gradoinačelnik.


Beograđani, probajte da li funkcioniše, prethodno je potrebno da se registrujete (napomena: portal eUprava je najbolje da pretražujete preko Mozzile)!