Rezultati vanrednog inspekcijskog nadzora na najfrekventnijim mostovima u Srbiji: Gazela preko Save, stari i novi most na Dunavu kod Beške i Pančevački most, pokazuju da su ovi mostovi bezbedni za upotrebu.
To je receno danas Tanjugu u Ministarstvu gradevinarstva.
Vanredni inspekcijski nadzor najfrekventnijih svih mostova u Srbiji s rasponom stubova dužim od 100 metara zapocet je u avgustu po nalogu potpredsednice vlade i ministarke gradevinarstva, saobracaja i infrastrukture Zorane Mihajlovic.
Komisija koja je uradila kontrolu mostova naložila je i mere koje je potrebno sprovesti kako bi se otklonili uoceni nedostaci, koji ne uticu na bezbednu upotrebu mostova.
Za svaki od ovih mostva naložene su i dodatne provere i pregledi specijalizovanom opremom kako bi se dobile detaljnije informacije o stanju konstrukcija objekata i potrebnim merama u vezi s njihovim održavanjem.
U kontroli mosta Gazela, zakljuceno je da uocena oštecenja ne ugrožavaju stabilnost mostovske konstrukcije i naložene mere koje ukljucuju popravku sistema za odvodnjavanje, otpušavanje slivnika i delova pešacke ograde.
Pored mera, naložen je i glavni pregled mostovske konstrukcije i utvrdili rokovi za popravke koje nisu obuhvacene redovnim održavanjem.
Na Pancevackom mostu, drumsko-železnickom mostu preko Dunava, kontrolisano je stanje celicne konstrukcije za koju je ocenjeno da je sigurna i bezbedna za odvijanje drumskog i železnickog saobracaja.
Date su i preporuke koje je neophodno sprovesti da bi most i dalje bio funkcionalan i bezbedan za saobracaj, pre svega, u delu železnickog saobracaja, kao i zaštite od korozije.
U kontroli starog i novog mosta preko Dunava kod Beške zakljuceno je, izmedu ostalog, da je potrebno izvršiti sanaciju ležišnih greda i ležišta na starom mostu.
Nakon tragedije u Ðenovi, nadzor mostova u Srbiji!
Na novom mostu potrebno je završiti preostale radove na izgradnji mosta, a pre svega radove na osiguranju od erozije recnog dna i priobalja u zoni mosta i temelja novog mosta, kamenom oblogom koja je predvidena projektom.
U kontrolama najfrekvetnijih mostova ucestvovali su, osim republickih gradevinskih inspektora i strucnjaci iz preduzeca Putevi Srbije, Infrastrukture železnice Srbije, kao i predstavnici Gradskog zavoda za veštacenje iz Beograda, Saobracajnog instituta CIP, Instituta za puteve i Mostprojekta.
Za održavanje i sanaciju mostova na autoputevima i regionalnim putevima zaduženo je preduzece Putevi Srbije, dok su mostovi na železnickim prugama u nadležnosti preduzeca Infrastruktura železnice Srbije.