Prema rečima nadležnih očekuje se da put bude "pušten u pogon" oko ponoći, po završetku svečanosti njegovog otvaranja i uklanjanja prepreka koje su zbog ceremonije postavljene.

Uoči otvaranja ovog puta, koji je od velikog značaja za Srbiju, podsećanje na radove - koji su bili pravi građevinski poduhvat...

Centralno mesto i najveći izazov za građevinare na ovoj deonici autoputa bio je tunel "Brančić", dužine 945 metra. Nalazi se na oko dva kilometra od petlje Ljig, na kraju novoizgrađene deonice i mesta spajanja sa deonicom od Ljiga do Preljine koja je završena pre dve godine.

Radove su usporavale, a na momente i prekidale nepredvidive prirodne prepreke: sastav zemljišta, pojava klizišta i podzemnih voda. Iskopano je 250.000 kubika raznog materijala, ugrađeno je 92.000 kubika betona i 5,5 miliona kilograma armature.

"Ovo je u istoriji 'Energoprojekta' jedan od najtežih tunela jer su geološki uslovi bili izuzetno teški tokom izvođenja. Sve ovo uspešno je rešeno pre svega zahvaljujući ogromnom trudu 'Energoprojektovih' radnika i inženjera, a i uz veliku pomoć nadzora eksperata iz sveta i Srbije koje smo morali u kritičnim trenucima da angažujemo na projektu", objasnio je za RTS Milan Ristić iz "Energoprojekt-niskogradnje".

U obe tunelske cevi, sa po dve kolovozne trake, širine osam i po metara, postoji prostor za vozila koja su u kvaru, kao i veza između tunelskih cevi u slučaju vanrednih situacija.

Opremljen je najsavremenijom elektro-mašinskom opremom, uz stalno praćenje i upravljanje saobraćajem iz tehničko-operativnog centra.

"Ovde je montirana najsavremenija oprema koja se trenutno montira na Balkanu pa i u Evropi", istakao je stručni saradnik "Energoprojekt-niskogradnje" Radomir Elez.

Pokriven je kompletnim sistemom sa video-nadzorom kojim su predviđeni scenariji provala, požara i sl. U tunelu je i promenljiva signalizacija sa savremenom rasvetom u led tehnologiji. Upravlja se iz jednog centra.

"Možemo istog trenutka da reagujemo da sprečimo bilo kakvu nezgodu, katastrofu, dakle da upozorimo vozače na 1.800 metara ispred i na oko dva kilometra sa ulazne strane da se nešto desilo. Ti sistemi su sad u potpunosti u funkciji i vrlo bezbedni", napomenuo je Elez za RTS.

Izgradnja tunela "Brančić", najzahtevnijeg građevinskog objekta na 103 kilometra završenog auto-puta "Miloš Veliki" trajala je četiri i po godine.

Prvobitna vrednost radova na tunelu je 37 miliona dolara.


KAKO ĆE IZGLEDATI SVEČANOST

Prema protokolu svečanosti, predsednik Srbije Aleksandar Vučić će u 16.00 na naplatnoj rampi Obrenovac razgovarati s predstavnicima kompanija koji su gradili ovu deonicu.

Potom će na isključenju za Ub, predsednik razgovarati s radnicima i predstavnicima kompanija koje su gradile ovu deonicu kao i s lovcima i ribolovcima iz Fazanerije Ub.

Na petlji Lajkovac-Valjevo, Vučić će prisustvovati predstavljanju turističkog potencijala koji se otvara novim autoputem i razgovaraće sa radnicima i predstavnicima kompanija koje su gradile ovu deonicu.

Kod tunela Brančić, Vučić će obići Operativni centar za upravljanje saobraćajem i prisustvovati prezentaciji i degustaciji nacionalnih jela i pića sa područja povezanih autoputem "Miloš Veliki".

U 19.00, kod petlje Ljig, predsednik Srbije obratiće se građanima i tom prilikom označiti početak puštanja u saobraćaj autoputa "Miloš Veliki", navedeno je u saopštenju.

undefined Autoput Miloš Veliki

Taj deo autoputa "Miloš Veliki" od izuzetne je važnosti, jer će rasteretiti saobraćaj na Ibarskoj magistrali, a značajno će približiti Zapadnu Srbiju i Beograd, pošto će se od Obrenovca do Čačka stizati za sat vremena.

Trasa autoputa E-763 predstavlja krak Transevropske magistrale koja povezuje njen osnovni pravac od Gdanjska do Atine i Istanbula sa Jadranskim morem i lukom Bar.

Ovako izgleda AUTOPUT MILOŠA VELIKOG (FOTO,VIDEO)

Novi autoput od Obrenovca do Ljiga dužine je 62,7 kilometara a čine ga deonice: Obrenovac-Ub dužine 26,23 kilometara, Ub-Lajkovac dužine 12,5 kilometara, gde se zbog lošeg kvaliteta prilikom izgradnje deo u ukupnoj dužini od 2,5 km morao sanirati, i Lajkovac-Ljig dužine 23,98 kilometara.

Tako će s deonicom Ljig-Preljina, koja je već u saobraćaju od 18. avgusta, u saobraćajnoj funkciji biti 103,06 km Autoputa E-763 Beograd - Južni Jadran.

Deonica Obrenovac-Ljig je projektovana za brzine od 130km/h, širine je 28,4 metra s brzom, srednjom i zaustavnom trakom i čine je 42 mosta i nadvožnjaka, gde je najduži most dugačak preko 580 metara, a na njoj je bezbednosti radi i oko 200 kilometara odbojne ograde.