Američka robna marka "Najk" (Nike) dugo nije imao pravu konkurenciju na svetskom tržištu sportske obuće, sve dok, pre nekoliko dana, nije sprovedena integracija najvećih rivala ove kompanije - nemačkog "Adidas-Salomona" i američkog "Riboka" (Reebok).
Američka robna marka "Najk" (Nike) dugo nije imao pravu konkurenciju na svetskom tržištu sportske obuće, sve dok, pre nekoliko dana, nije sprovedena integracija najvećih rivala ove kompanije - nemačkog "Adidas-Salomona" i američkog "Riboka" (Reebok).Zahvaljujući toj integraciji, udeo ovih dveju kompanija će na svetskom tržištu narasti za 28 procenata, dok je udeo "Najkija" tek nešto veći i iznosi 31 odsto.
Samo jedan dan pošto je Evropska komisija odobrila da "Adidas" preuzme "Ribok", ovaj korak su većinom glasova podržali i akcionari pomenute američke kompanije.
Predstavnici kompanija "Ribok" i "Adidas" su izjavili kako očekuju da će ugovor zvanično biti potpisan do 31. januara, što bi trebalo da prekine neizvesnost koja je uticala na smanjenje prihoda od prodaje i obima porudžbina.
U planu je da robne marke dveju kompanija zadrže odvojene identitete i da se posveti veća pažnja povećanju prodaje "Ribokovih" proizvoda u Evropi i Aziji.
(Tanjug)