To je saopštilo Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. Navodi se da prevoznici ne moraju da čekaju redovno usaglašavanje redova vožnje koje je predviđeno u idućoj godini.

Autoput "Miloš Veliki" građen je za sve građane Srbije i u interesu je svih, i države i prevoznika i građana, da autobuski prevoznici što pre počnu da koriste novi autoput, dodaje se u saopštenju.

Zakon o prevozu putnika predvideo je mogućnost i proceduru vanredne promene postojećeg reda vožnje, ali nijedan zahtev za izmenom reda vožnje, koji se odnosi na novootvorene deonice autoputa "Miloš Veliki", do sada nije podnet, kažu u ministarstvu.

Takođe, Zakonom o prevozu putnika u drumskom saobraćaju propisana je procedura usaglašavanja i registracije redova vožnje u međumesnom prevozu putnika u drumskom saobraćaju.

U skladu sa članom 66. zakona, Privredna komora Srbije (PKS) vrši usaglašavanje predloga redova vožnje jednom u toku kalendarske godine.

Deo autoputa "Miloš Veliki" imaće BICIKLISTIČKU STAZU

Kako se radi o kompleksnoj proceduri u koju su uključeni, pored radnih tela PKS i svi zainteresovani domaći prevoznici drumskog putničkog saobraćaja, podzakonskim aktom predviđeno je da procedura usaglašavanja traje u periodu od 1. marta, kada je poslednji dan za podnošenje predloga redova vožnje, zaključno sa 30. junom, kada je poslednji dan za preuzimanje overenih redova vožnje.

Nakon završenog postupka usaglašavanja, zainteresovani domaći prevoznici podnose zahteve za registraciju usaglašenih redova vožnje Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Izmena registrovanih redova vožnje tokom važenja registracije predviđena je članom 67. Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju i izmene su moguće u smislu: smanjenja broja polazaka, smanjenja broja autobuskih stanica ili autobuskih stajališta, promene naziva linije zbog smanjenja broja autobuskih stanica, odnosno autobuskih stajališta ili zbog smanjenja broja polazaka ili zbog promene itinerera, smanjenja režima obavljanja prevoza na liniji...

Autoput je super, ali ne za sve prevoznike?

Na taj način, brisanjem stanica i stajališta iz registrovanog reda vožnje, koja nisu na željenom itinereru, prevoznicima je omogućeno korišćenje novootvorene deonice autoputa, ali bez promena dolaznih i polaznih vremena koja su predmet usaglašavanja.

Kako postupak usaglašavanja sprovodi PKS na osnovu važećeg zakona i pratećih podzakonskih akata, a imajući u vidu ekspanziju izgradnje novih deonica na autoputu "Miloš Veliki", Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture će u saradnji sa PKS predložiti da se izvrši prilagođavanje zakonske regulative koja bi omogućila i vanredna usaglašavanja.

To je posebno važno zbog predstojećeg otvaranja deonice Surčin-Obrenovac, koje se očekuje krajem godine, kako bi se dobio pun efekat kompletiranja 120 kilometara autoputa od Surčina do Preljine, navedeno je u saopštenju.