Prevoznici dece do 1. januara da se usklade sa pravilnikom.html

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Društvo

ZORANA NE DA: Ispravni busevi za decu već 1. januara

Izvor Tanjug
Izvor Tanjug

Pravilnik o načinu obavljanja organizovanog prevoza dece počeće da se primenjuje od septembra, a primena pojedinih odredbi biće odložena samo do 1. januara, saopšteno iz resornog ministarstva.

sigurnosni pojas, pojas, automobilski pojas Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

Propisani autobusi za prevoz dece moraće na ulicama da budu od početka godine, umesto od 1. marta 2020. kako su tražili prevoznici, rečeno je danas Tanjugu u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Potpredsednica Vlade i ministarka saobraćaja, Zorana Mihajlović, odbila je da potpiše pravilnik kojim je bilo predloženo odlaganje odredbi za poseban linijski prevoz dece za više od pola godine.

Te odredbe predviđaju, na primer, ispravne sigurnosne pojasevi na svim sedištima, tapacirana sedišta, žuti autobus, propisanu uniformu.

Pravilnik je, kažu u Ministarstvu, donet u saradnji sa predstavnicima kabineta premijerke, MUP-a i Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja.

Imajući u vidu da je jedan od ciljeva postavljenih Strategijom bezbednosti saobraćaja na putevima Srbije za period od 2015. godine do 2020. godine "ni jedno poginulo dete na putevima u Srbiji", rešenja predviđena pravilnikom direktno doprinose ostvarivanju zacrtanog cilja, ističu u MGSI.

Nakon objavljivanja pravilnika, Ministarstvu su se obratili pojedini prevoznici i pojedina udruženja prevoznika sa sugestijama i komentarima na tekst pravilnika u kojem, između ostalog, navode primedbu da je ostavljen kratak rok za usklađivanje tog poslovanja sa odredbama pravilnika.

NOVI PRAVILNIK za prevoz đaka u autobusima - mora POJAS

Posebno kada je u pitanju organizovani prevoz dece koji se obavlja kao poseban linijski prevoz ili prevoz za sopstvene potrebe koji ima karakteristike posebnog linijskog prevoza.

Nakon razmatranja i analize dostavljenih komentara održan je sastanak predstavnika svih navedenih institucija koje su sarađivale prilikom izrade pravilnika na kome je predloženo da se izvr��e određene izmene i dopune tog pravilnika u cilju propisivanja dužeg roka za usklađivanje sa odredbama pravilnika, kao i poboljšanja i preciziranja pojedinih odredbi.

Između ostalog, izmenama i dopunama pravilnika prvobitno je bilo predloženo odlaganje primene pojedinih odredbi do 1. marta 2020. kako bi prevoznici koji se bave organizovanim prevozom dece koji se obavlja kao poseban linijski prevoz ili prevoz za sopstvene potrebe koji ima karakteristike posebnog linijskog prevoza, imali dovoljno vremena da se prilagode odredbama pravilnika.

A ŠTA JE TU NOVO?!

Direktor NVO Komitet za bezbednost saobraćaja, Damir Okanović, rekao je Tanjugu da je do sada aktom Ministarstva prosvete na neki način bio uređen organizovani prevoz dece kada se radi o predškolskim ustanovama, osnovnim i srednjim školama i da je donošenje pravilnika značajan korak dalje.

"Za PP sisteme trebaju i oštriji propisi"

"Ako pričamo o dodatnim uslovima u pogledu protiv-požarne zaštite, oni su identični sa uslovima za sve druge autobuse. Tu, ipak, možemo da postavimo pitanje da li je to u redu, jer ako vozite 50 dece starosti četiri godine koju treba evakuisati u slučaju požara na autobusu, a takvi požari se brzo šire, postavlja se pitanje da li vozač koji ima samo dva kilograma protiv-požarnog praha može da ugasi taj požar". Okanović kaže da bi zato trebalo postaviti dodatne uslove u pogledu autobusa koji prevoze decu da moraju imati sistem za automatsko detektovanje i gašenje požara ili najmanje 18 kilograma praha za gašenje požara.

"Jer, se odnosi na organizovani prevoz dece ne samo u školama već i kada su u pitanju sportski klubovi, kulturno-umetnička društva i svi drugi vidovi organizovanog prevoza dece", naveo je Okanović.

Novina jesu, kaže, određeni dodatni uslovi u pogledu vozila i vozača.

"Ako pričamo o vozilima, najveća novina pravilnika je da će autobus kojim se vrši organizovani prevoz dece morati da ima ugrađene sigurnosne pojaseve na svim sedištima i da prevoz neće moći da se započne dok sva deca nisu vezana pojasevima. Ali i inače, Zakon o bezbednosti saobraćaja određuje da na mestu gde postoji sigurnosni pojas putnik mora biti vezan. Tako da u tom smislu nije novina da će deca morati da budu vezana u toku vožnje, jer je to već uređeno važećim zakonom".

Napominje da je neretka praksa kada su u pitanju predškolci, da se troje dece stavlja na dva sedišta, čime prevoznik štedi, a sa druge strane roditelji plaćaju punu cenu vozne karte.

"To je nebezbedan i opasan vid prevoza dece. Pojas je veoma važan i kada je autobuski saobraćaj u pitanju, jer sprečava da prilikom prevrtanja nevezan putnik bude katapultiran iz autobusa, a potom najčešće prignječen od samog autobusa. Kod tih nesreća najviše putnika strada zbog nevezivanja pojasa. Deca će biti mnogo bezbednija ako budu vezana pojasem", upozorio je Okanović.

Novost jeste da vozač mora da ima određeno iskustvo, to jest vozačku dozvolu potrebne kategorije u trajanju od najmanje tri godine, čime će biti izbegnuto da neko ko je pre tri dana položio vozački ispit može odmah da vozi 50 dece na ekskurziju.

Sve više kazni za nevezivanje na zadnjem sedištu

U poslednjih dvadesetak godina skoro svi međugradski autobusu imali su fabrički ugrađene sigurnosne pojaseve, a ukoliko nisu ispravni ili su demontirani, onda je to propust prevoznika, dodaje Okanović.

Oni su, ističe, sve te godine morali da imaju ispravne pojaseve u svojim autobusima, pa se postavlja pitanje, ako sada traže dodatni rok za pojaseve, zbog čega je to tako.

Jedina zamerka rokovima u pravilniku je, kaže Okanović, to što nije siguran da će svi prevoznici koji organizuju školski prevoz dece u linijskom prevozu, stići do septembra da ofarabaju autobuse u žutu boju.

Okanović zato očekuje da će u narednom periodu biti postavljeni i dodatni uslovi koji će doprineti većoj bezbednosti dece i da će se izmeniti, recimo, to što postojećim pravilnikom nije limitirana starosna granica za autobuse, tako da se deca mogu prevoziti autobusima starim i 35 i 40 godina, kojih nažalost ima na našim putevima.

Komentari 3

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Grobar

Zorana ne da....Ahahaha

Chelavac

A sta cemo sa decom, ucenicima osnovnih skola koje se voze javnim prevozom? Oni se ne racunaju? Ja sam se vozio javnim prevozom kao osnovac. Jel moze neke pare drzava da da za unapredjenje svojih servisa koje papreno naplacuje gradjanima a ne da se non stop udara po glavi stanovnika! Ministre molim vas!

brane121

@Chelavac Pa hajde...predlozi onda sta da se radi. Ja zivim U Sidneju i nigde u javnom prevozu nema pojaseva za vezivanje. 11 godina u Melburnu...ista slika. Ako Si toliko pametan...podeli ideju pa da je ja proguram ovde i okitim se slavom genijalca.

special-image

PRODAVNICA

MONDO REPORTAŽE

MONDO & EU

Inicijalizacija u toku...
loader