• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Miris ćevapa i šljivovice širi se Berlinom

U Berlinu je u toku "Zelena nedelja", najveći međunarodni sajam poljoprivrede i šumarstva. Posetioce srpskog štanda mame tradicionalna srpska jela i pića: kvalitetne domaće rakije, stare petnaestak godina, ajvar, kisele paprike, krastavci...

U Berlinu je u toku "Zelena nedelja", najveći međunarodni sajam poljoprivrede i šumarstva, prehrambene industrije i pratećih grana privrede. Predstavljeno je 1.600 izlagača iz 56 zemalja, među kojima i Srbija.

Tradicionalna srpska jela i pića su se odavno potvrdila kao pouzdan mamac za publiku:„To su kvalitetne domaće rakije, stare petnaestak godina, zatim proizvodi poput ajvara, kisele paprike, krastavaca i sličnog", objašnjava Jasmina Miljković iz Ministarstva poljoprivrede Srbije.

Pod njegovim okriljem Srbija se, baš kao i prošle godine, predstavlja na dopadljivom i dobro posećenom štandu od osamdesetak kvadrata. „Nama je bitno da budemo zapaženi, da smo prisutni, da održimo kontinuitet našeg nastupa i da ono što je dobro iz Srbije ovde marketinški promovišemo", kaže Miljkovićeva, a prenosi "Dojče vele"

To je naročito važno u kriznim godinama poput ove. Jer, međunarodna recesija nije zaobišla ni preduzeća iz Srbije, napominje Jasmina Miljković:

„Odražava se sve više i više u smislu da oni poljoprivredno-prehrambeni proizvodi koji su u neku ruku luksuzna roba, na primer sveže voće i povrće ili voćni sokovi, polako gube svoje tradicionalne kupce na međunarodnim tržištima."

Istovremeno, manji budžet, Ministarstvo prisiljava da se novčanim podsticajima ubuduće usredsredi na razvoj profesionalne poljoprivrede:

„Profesionalni poljoprivrednici imaće na raspolaganju veća sredstva u odnosu na one poljoprivrednike kojima je to dopunska aktivnost."

Osim stecišta gurmana, berlinska „Zelena nedelja" je i mesto za biznis i politiku. Obilazak ministarske konferencije i stručnih skupova višestruko se isplatio za direktora beogradskih „Gradskih pijaca" Dragana Pušaru. Pijaca takozvanih proizvoda sa dodatnom vrednošću, samo je jedan od novih, upravo dogovorenih razvojnih projekata:

„U Beogradu bi trebalo da dobijemo jedno mesto na kome bi naši neposredni kupci i kupci iz inostranstva mogli da kupe autentične srpske proizvode, bilo da se radi o geografskoj oznaci porekla ili nekim drugim procesima sertifikovanog kvaliteta u proizvodnji hrane."

Prvi koraci u potrazi za strateškim partnerom u izgradnji takve pijace u Beogradu veoma obećavaju, zaključuje Pušara.

(MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image