Postavljene su na deonicama dugim od šest do 32 kilometra, rekao je danas pomoćnik direktora Sektora za naplatu putarine u "Putevima Srbije" i rukovodilac tog projekta Darko Savić.
On je ranije rekao da će biti instalirane kamere na deonici od Beograda do Malog Požarevca u dužini od 10 kilometara, zatim od Malog Požarevca do Umčara dugoj sedam kilometara, od Umčara do Vodnja šest, od Vodnja do Smedereva 12, od Smedereva do Velike Plane 30 i Velike Plane do Markovca 12 kilometara.
Takođe, kamere će biti i na deonici od Markovca do Batočine dugoj 10 kilometara, od Batocine do Jagodine 22, od Jagodine do Paraćina 24, od Paraćina do Pojata 12, od Pojata do Aleksinačkih Rudnika 32, od Aleksinačkih Rudnika do Aleksinca šest i od Aleksinca do Niša (Trupale) 20 kilometara.
Po četiri kamere na 14 portala snimaće saobraćaj na svih šest traka auto-puta. Saobraćajna policija će u prva tri meseca testirati te kamere i onda će doneti odluku da li će ih koristiti za kažnjavanje vozača koji neku od deonica prođu većom prosečnom brzinom od 130 kilometara na sat.
Sada se meri prosečna brzina, na primer, na ulazu i na izlazu sa autoputa, pa vozači koji voze brže od maksimalno dozvoljenih 130 na sat pre nego što izađu na naplatnoj rampi naprave pauzu i tako smanje prosečnu brzinu.
Savić je rekao Tanjugu da će kamere snimati vozila ispod portala i napomenuo da postoje deonice između kojih nema odmorišta niti benzinskih stanica, niti bilo šta gde bi vozači mogli da stanu i produže vreme putovanje kako bi smanjili prosečnu brzinu.
Kamere će, prema njegovim rečima, moći sa 100 odsto tačnosti da snime vozila pri brzini do 250 na sat.
"Autoput Beograd - Niš sa sadašnjom gustinom saobraćaja ne omogućava vozilima da se kreću brzinama većim od 250 km na sat. Čak i da neko vozi tolikom brzinom sigurno će proći manjom brzinom ispod nekog portala", kaže Savić. Dodaje da kamere mogu da snime tablicu i pri brzini većoj od 250 na sat, ali ne sa 100 tačnosti i da je sigurno da neće moći niko da prođe većom brzinom od 250 na sat a da ne bude snimljen.
Putevi Srbije se zalažu da se vrši merenje prosečne brzine, jer svakodnevno imamo poginule na auto-putu. Cilj je da zaštitimo učesnike u saobraćaju. Srbija ima jedan od najprometnijih koridora u Evropi pošto spaja istočnu i zapadnu Evropu. Svake godine beležimo drastično povećanje broja vozila", rekao je on.
Savić dodaje da su nam, na primer, u avgustu 2019. auto-putevi bili prenatrpani. "Uvideli smo da imamo portale za postavljanje kamera, za šta inače treba puno novca, mi imamo portale ispred svake naplatne stanice i to su idealna mesta za postavljanje kamera. Tako možemo da pratimo da li se vozilo isključilo sa auto-puta ili nastavlja dalje".
Putevi Srbije će tako moći kamerama da detektuju sva vozila koja koriste auto-put, pošto ima slučajeva da vozači koriste auto-put i onda razgrade žicu i izađu sa auto-puta i tako izbegnu plaćanje.
"Imamo više desetina hiljada takvih vozila godišnje, a prvenstveno su to šlep-službe koje uđu na auto-put i razgrade žicu duž autoputa. Tako ugrožavaju svoju bezbednost, kao i drugih učesnika u saobraćaju, pa ima slučajeva da ljudi nalete na psa i neku drugu životinju na auto-putu", napomenuo je Savić.
Tužna partija Partizana: Navijači promrzli i nisu videli ama baš ništa!
Kraj serije "Sablja": Večeras gledamo finale trilera o ubistvu premijera Zorana Đinđića, evo šta nas očekuje
Srbija i Aleksa pregazili Dansku u Beogradu: Sad smo na Evropskom prvenstvu!
Kakav debakl Hrvatske u košarci, i to od Bosne! Odlazak na Eurobasket će biti nemoguća misija
Mislite da će biti lako? Neće! Savo Milošević zna da će se Partizan mučiti do kraja godine