Nova ekonomija piše da je specijalni zakon usvojen kako bi Vlada Srbije skratila i vreme za rešavanje imovinsko pravnih odnosa i izbegla eventualne penale zbog nepovlačenja novca od banaka.

Predlogu zakona o posebnim postupcima radi realizacije projekta izgradnje i rekonstrukcije linijskih infrastrukturnih objekata od posebnog značaja za Republiku Srbiju, koji je u skupštinskoj proceduri, navodi se da se na osnovu dosadašnjeg iskustva u realizaciji ovih projekata došlo do zaključka da u procesu realizacije puno vremena oduzima rešavanje imovinsko-pravnih odnosa pre izdavanja potrebnih dozvole i da zbog toga radovi često kasne sa realizacijom.

Jedan od ciljeva je i ubrzanje postupka javnih nabavki.

Zakon predviđa da u slučaju hitnosti i ugroženosti realizacije projekta Vlada može doneti odluku da se za projekat ili pojedine faze ne primenjuju propisi kojima se uređuje postupak javnih nabavki, već se na njih primenjuje poseban postupak za izbor strateškog partnera.

Postupak izbora strateškog partnera sprovodi radna grupa koju formira Vlada Srbije.

U obrazloženju se podseća da je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u svom planu rada i budžetu za 2020. godinu (sa planom i za 2021. i 2022. godinu), predvidelo otpočinjanje projekata iz novog investicionog ciklusa, čija vrednost je procenjena na oko pet milijardi evra ulaganja u infrastrukturne projekte (putevi, železnica, metro, vodna infrastruktura), navela je Nova ekonomija.

Uz izgradnju novih državnih puteva planirana je rekonstrukcija i rehabilitacija javnih puteva u dužini od 5.000 kilometara, i rekonstrukcija i rehabilitacija javne železničke infrastrukture.

Navodi se i da donošenje posebnog zakona za realizaciju određenog projekta nije usamljen slučaj u zakonodavstvu Srbje, jer su već doneti posebni zakoni za realizaciju projekta Beograd na vodi.