• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

SKUPO zdravlje: Za smanjenje zagađenja potrebno nam je 2,4 milijarde evra

Izvor mondo.rs Izvor SRNA

Srbiju će smanjenje zagađenosti vazduha koštati 2,4 milijarde evra, a jedan od predloga je i zabrana uvoza polovnih automobila sa evro tri motorima, izjavio je ministar zaštite životne sredine Goran Trivan.

"U Srbiji se godišnje uveze oko 150.000 polovnih automobila koji dodatno zagađuju vazduh. Želimo da do kraja ove ili 2021. godine zabranimo uvoz vozila sa evro tri motorima, što radi i cela Evropa. Jednostavno, mora se odlučiti da li će se voziti jeftini automobili ili će se udisati čistiji vazduh", rekao je Trivan za "Blic".

On je naveo da će smanjenje zagađenosti vazduha Srbiju koštati 2,4 milijarde evra i da problem zagađenja vazduha, koji najviše indukuje saobraćaj, a potom i uticaj drugih izvora koji koriste fosilna goriva, mazut i ugalj, moraju rešavati lokalne samouprave.

Možda će vas zanimati

Trivan je najavio da će zbog toga od ovog meseca početi provere da li su gradovi i opštine doneli planove za smanjenje aerozagađenja na svojim područjima.

Prema njegovim rečima, predlog za rešenje problema je i prelazak toplana na druge energente poput gasa ili biomase, gde bi, osim ekološkog, postojao i ekonomski efekat.

List navodi podatke poslednjeg izveštaja Agencije za zaštitu životne sredine prema kojima među uzorcima aerozagađenja dominantan udeo od 57 odsto dolazi od toplana snage manje od 50 megavata i individualnih ložišta, odnosno kao posledica grejanja na ugalj i mazut.

PROČITAJTE I OVO

Komentari 9

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

AcoV

Treba građanima koji nemaju grejanje na obnovljive izvore oduzeti imovinu i poslati ih u gulag da vrte pedale. A imovinu rasprodati i dati pare za subvencije stranim investitorima koji će da proizvode gume.

Dejan

Pod hitno podici narodu finansijski standard. Rezultat toga ce biti kupovina novijih vozila koja manje zagadjuju jer nikome nije milo a ni drago da vozi 20 I vise godina star automobil. A ako cemo iskreno, automobili i nisu toliki zagadjivaci. Prvo resite problem termoelektrana i toplana...

Muzicar

Aha. To je najveci problem. Visokoindustrijalizovane zemlje, sa mnogo vecom populacijom, vozile su sve moguce evro norme do sad, pa nisu bile najzagadjenije. Treba smanjiti broj vozila u vecim gradovima (par-nepar), jer mahom u automobilu bude samo vozac. Ima tu jos mnogo nacina, ali ovi nisu mogli da se sete niceg drugog (ili im nije u interesu).

special image