"U Srbiji se godišnje uveze oko 150.000 polovnih automobila koji dodatno zagađuju vazduh. Želimo da do kraja ove ili 2021. godine zabranimo uvoz vozila sa evro tri motorima, što radi i cela Evropa. Jednostavno, mora se odlučiti da li će se voziti jeftini automobili ili će se udisati čistiji vazduh", rekao je Trivan za "Blic".
On je naveo da će smanjenje zagađenosti vazduha Srbiju koštati 2,4 milijarde evra i da problem zagađenja vazduha, koji najviše indukuje saobraćaj, a potom i uticaj drugih izvora koji koriste fosilna goriva, mazut i ugalj, moraju rešavati lokalne samouprave.
Trivan je najavio da će zbog toga od ovog meseca početi provere da li su gradovi i opštine doneli planove za smanjenje aerozagađenja na svojim područjima.
Prema njegovim rečima, predlog za rešenje problema je i prelazak toplana na druge energente poput gasa ili biomase, gde bi, osim ekološkog, postojao i ekonomski efekat.
List navodi podatke poslednjeg izveštaja Agencije za zaštitu životne sredine prema kojima među uzorcima aerozagađenja dominantan udeo od 57 odsto dolazi od toplana snage manje od 50 megavata i individualnih ložišta, odnosno kao posledica grejanja na ugalj i mazut.
Partizan izgubio u Istanbulu, crno-beli na 2-5: Fenerbahče ostavio crno-bele bez šansi
Teodosić promašio pobedu u Pioniru: Zvezda imala "+14" pa ispustila šampiona Evrope
Završena akcija spašavanja u Novom Sadu - 14 poginulih, troje povređenih, obratio se i Vučić
"Da se rekonstruisala nadstrešnica, ovo se ne bi desilo": Vesić najavio da će utvrditi ko je stavljao pečate i potpise
Crvena zvezda i Partizan izvan plej-of zone: Ovako izgleda tabela Evrolige posle sedam kola