Veoma kvalitetno smo napravili strategiju, ne samo što je nastava išla na daljinu i što će se ona završiti do kraja maja za sve nivoe obrazovanja od predškolskog uzrasta do fakulteta.

Time smo izbegli da se deca masovno okupljaju u školskim klupama i amfiteatrima, rekao je za RTS ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Mladen Šarčević.

Ali, podsetio je, time nisu završene sve obaveze. Određeni studenti, poput onih budućih medicinara, tehničara ili vajara, ne mogu da završe sa svim vežbama.

"Ako to napravimo sa malo pristunih i u bezbednim uslovima, onda smo zaista uradili ono što se od nas očekivalo. Što se osnovih škola tiče, đaci od prvog do četvrtog razreda ne moraju da dolaze u škole, jer smo menjali pravilnik ocenjivanja u prvom. Taj pravilnik nam je dao zakonsku mogućnost da, pored tri četvrtine ocene koje su bile na polugođu i trećem tromesečju, regulisali smo samo broj ocena", rekao je Šarčević gostujući u Beogradskoj hronici.

On je naglasio da je za poslednji kvartal planirano takozvano formativno ocenjivanje. 

"To znači ocenjivanje svega onoga što đak može da uradi samostalno, čak i na daljinu. Uz teško nepovrenje srpske javnosti, neka analiza je pokazala da je možda tri četvrtine profesora i đaka to uradilo i više nego dobro. I u osnovnoj i srednjoj školi, vukovci su sa svojim profesorima radili projekte. Reforma je obuhvatila prvi, drugi, peti, šesti osnovne i prvi i drugi razred srednje škole. Mi smo na pola reforme i već su ljudi što šta naučili. Tako da, ako date određenoj grupi dece određene zadatke, oni rade projekat. To je viši nivo učenja. To profesor dobro zna da proceni. Dakle, oni su mogli da sve te modele tokom nastave na daljinu prevedu u brojčanu ocenu i sumativno. Time smo taj broj potreba za dolaske u škole smanjili na minimum", objasnio je ministar.

U školama će uvek bili mali broj đaka i zaposlenih, podsetio je.

" Zato smo i napisali da se sve što se radi od 1. juna, radi od 8.00 do 20.00 časova uveče. I ne može da se desi da dođu, primera radi, svi petaci u dva sata. Biće pauza, ali neće moći da se druže i vide. Dobili su uputstva. Mislim da će ovo biti urađeno kako treba.

Ministar je istakao da je najvažniji osmi razred jer oni imaju eksterno ocenjivanje u nekom obliku.

"Dakle, ako imate pet odeljenja osmaka, dolaziće na smenu na po sat vremena 1. juna. Doći će da se registruju, da donesu knjižice, slike, da se to pečatira. Poneće dva testa kući koje će uraditi samostalno jer nemaju neke vajde da "muvaju". Na pravoj maturi će biti zadaci otvorenog i zatvorenog tima. Mi smo napravili model da se pregleda putem softvera šta su uradili. Skeneri su poslati u sve škole. Štamparija je obezbeđna preko kabineta premijerke, naštampali smo sve probne, glavne testove i rezerve, koji se čuvaju i koji sad ne mogu da budu provaljeni jer su kod nas", rekao je.

Ministar Šarčević je rekao da će testove đaci raditi u učionici u kojoj će biti od šest do osam učenika, ali je i napomenuo da postoji dovoljan broj zaposlenih u školama.

"Mi ćemo poslati dosta supervizora, da to proveravamo. Ali ako imate pet, šest učenika u učionici, male su šanse za probleme. Bitno je da druga deca ponovo dolaze, takođe u razmacima, i donose ta dva rešena testa, zbog sebe da osete te zadatke. Radiće u školi, opet u različito vreme matematiku. I sada će videti kako ti testovi izgledaju u pravoj formi za onaj 17, 18. i 19. Svi će raditi u isto vreme, samo u drugim učionicama. Dakle, 1. i 2. su deca oko toga u školi, zatim 3, 4. i 5. osmaci moraju isto da poprave neke ocene. Onda, 6. počinje njima obavezna priprema. Subotom će biti onlajn, a ostalim danima može i onlajn, a mogu da dođu opet u malim grupama u školu. I dobiće svaku vrstu podrške", rekao je Šarčević.