• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Evo kako su KORONA i prazne ulice opustile neke Srbe i OTERALE IH U SMRT!

 Lana Stošić
Autor Lana Stošić

Iako je tokom vanrednog stanja bilo manje automobila na srpskim putevima, ulice ipak nisu bile bezbednije.

 Nesreće na putevima u Srbiji bezbednost saobraćaja pre i posle vanrednog stanja Izvor: Mondo

Ginulo se i tokom policijskog časa, bilo je dosta pijanih vozača, kao i onih koji su jurili srpskim putevima i vozili čak u kontra smeru.

Tokom vanrednog stanja poginulo je tridesetak osoba, dok se dogodilo više od 2.000 saobraćajnih nesreća. Samo tokom zabrane kretanja smrtno je stradalo sedmoro ljudi.

Vozači moraju da znaju da opasnost na putevima uvek vreba, i tokom pandemije, vanrednog stanja i nakon njega, dok pravila moraju da se poštuju zbog bezbednosti svih nas, kako za korona virus, tako i u saobraćaju.

Izvor: Mondo

Predsednik Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović izjavio je za MONDO da je srazmerno broju vozila na ulicama Srbije tokom vanrednog stanja, bio povećan broj saobraćajnih nesreća.

Možda će vas zanimati

“Nemamo još precizne podatke koliko je bio manji protok vozila tokom vanrednog stanja ali je bio više nego upola manje. Broj poginulih je prepolovljen kada govorimo o istom periodu prošle godine, međutim, broj vozila na ulicama nije prepolovljen, nego mnogo više od toga, dok je saobraćaj bio okvirno desetostruko manji“, kazao je Okanović.

“Postoji srazmera koja je uobičajena i ona kaže da što je veći broj vozila u saobraćaju, povećava se i rizik od nastanka saobraćajne nesreće, ali je ovde bila obrnuta situacija“, istakao je Okanović.

Na pitanje šta je moglo da utiče na takav bilans, Okanović navodi da bi to mogao da bude "osećaj lažne sigurnosti" kod vozača.

“Lično verujem da je na to uticao i osećaj lažne sigurnosi kod vozača i pešaka, neko opuštanje.–‘Vidim prazan put koji ima vozila, vidim prazan bulevar i smatram da je to bezbedno... to je pshološki efekat koji je poznat kod vozača a to je da mali broj vozila daje vozaču lažnu sigurnosti, i sa druge strane imamo nešto što takođe postoji – a to je da neki ljudi menjaju ponašanje kada ih niko ne vidi – mnogi su se ponašali opušteno“, ukazao je predsednik Komiteta za bezbednost saobraćaja.

Kontrola vozača na putevima

Nakon završetka vanrednog stanja, policijski službenici saobraćajne policije sprovode redovne aktivnosti u kontroli i regulisanju saobraćaja. U Ministarstvu unutrašnji poslova rekli su za MONDO da je akcenat u kontroli saobraćaja stavljen na otkrivanje i sankcionisanje prekršaja prekoračenja dozvoljene brzine kretanja vozila, vožnje pod dejstvom alkohola, nekorišćenja sigurnosnog pojasa i nepropisne upotrebe mobilnih telefona.

On je rekao da će biti urađena detaljna analiza uzroka tih saobraćajnih nesreća kako bi se utvrdilo šta je još doprinelo da se dogode – brzina, alkohol, umor...

Okanović je objasnio da su problem vozači koji se, kada na putevima nema policije, ponašaju kao nevaspitano dete kome roditelji nisu tu.

“Kada je smanjen broj policajaca koji regulišu saobraćaj, kao da im nisu mama i tata tu, umesto da su ti vozači bili prethodno vaspitani, bez obzira da li ima policije, mi smo imali ovo što smo imali – tragične nesreće“, istakao je Okanović.

Prema njegovim rečima, pojedini vozači posmtarali su to kao poziv na kršenje propisa, a pre svega zato što nisu obrazovani kada je reč o saobraćaju.

“To je jedan od problema, i mi kao nacija to moramo da priznamo sebi. Potreban nam je dovoljan stepen svesti“, istakao je Okanović.

On je poručio da pravila moraju da se poštuju, kako za korona virus, tako i za saobraćaj.

“Prilično je bilo bizarno da smo nosili masku, rukavice, trljali ruke dezinfekcionim sredstvima, čekali u redu, a onda sednete u automobil ne vežete pojas i poginete“, ocenio je Okanović.

On je poručio vozačima koji zbog vanrednog stanja nisu dugo seli u vozila da poštuju pravila zato što takva procedura značajno smanjuje šansu da nam se desi nešto loše.

“Kao što je za koronu bitna maska, rukavice, sredstva za dezinfekciju, tako je za saobraćaj bitna disciplina, pojas, da prilagodite brzinu, ne pijete alkohol.. Kako za koronu tako i za saobraćaj“, rekao je Okanović i i poručio da ljudi moraju da shvate da iako je korona možda prošla, saobraćaj je i dalje opasnost koja je tu.  

PSIHOLOG: Opustili se zbog praznih ulica, nisu poštovali pravila

Psiholog Jelena Mlošević rekla je za MONDO da je tokom vanrednog stanja u Srbiji bilo vozača koji su se rukovodili pogrešnim zaključkom da ne treba poštovati pravila jer su ulice prazne ili ako nisu sasvim prazne ima manje vozila nego inače, pa su zato svesno kršili propise.

KAMPANJA MORA ČEŠĆE

Predsednik Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže da kampanja o bezbednosti vozača u Srbiji mora da bude zastupljenija i češća. “Jedan od problema jeste što bi stalno trebalo da imamo kampanju za bezbednost saobraćaja koja će upozoravati vozače i podizati njihovu svest o bezbdnosti saobraćaja, ona bi trebalo da bude dosta češće od ovoga sada“, poručio je Okanović.

 “A ima i onih koji su se zbog praznih ulica opustili i nisu bili na oprezu kao inače, pa su zbog toga propuštali signale zbog kojih su nastajale greške u vožnji. Svakako da broj učesnika u saobraćaju ne sme da ima veze sa poštovanjem pravila i oprezom“, istakla je Milošević.

Komentarišući bilans na srpskim putevima tokom vanrednog stanja, Milošević je ukazala da je kod određenog broja ljudi moglo da dođe i do izvesnih propusta u funkcionisanju zbog prebacivanja fokusa na uznemirujuće sadržaje vezane za neizvesnost i opasnost koje nosi situacija pandemije, umesto na trenutnu situaciju u kojoj se osoba nalazi – u ovom slučaju na situaciju vožnje.  

“Uobičajeno je da se tom prilikom jave različite neprijatne emocije (strah, anksioznost, zabrinutost, panika), koje su kod nekih ljudi vrlo intenzivne i dešava se da osoba ima poteškoća da se sa njima izbori, da je preplavljena“, dodala je.

Ona je rekla da među vozačima ima i onih koji krše pravila nevezano za vanredno stanje, a kao primer je navela one koji su pogrešno naučili da voze bez pojasa.

“Među njih takođe spadaju i oni kojima je uobičajeno da voze u alkoholisanom stanju, a za zloupotrebu alkohola se može reći da je kod nekih ljudi bila intenzivnija u ovom periodu izolacije“, rekla je Milošević.

PREPORUKA SVIMA KOJI DUŽE VREME NISU VOZILI

Preporuka svima koji duže vreme nisu vozili jeste da se postepeno vraćaju u formu.

“To znači da bi bilo dobro prvo praktikovati kraće vožnje i to onim putevima koji su vozaču najpoznatiji, gde se oseća najbezbednije. Ukoliko je moguće, pre vožnje u špicu, bolje je birati doba dana kada nije velika gužva na ulicama ili vreme vikenda“, rekla je Milošević.

Ove preporuke naročito važe za starije sugrađane.

“Pre svega, zbog rigoroznijih mera tokom vanrednog stanja koje su važile za njih, a koje su podrazumevale minimalno kretanje i veoma ograničeno upražnjavanje rutina, te će im u skladu sa tim trebati malo više vremena da se vrate svim redovnim aktivnostima. Drugo, zbog same fiziologije koja u najvećem broju slučajeva sa procesom starenja donosi slabije reflekse i psihomotorne sposobnosti generalno, te je ova kategorija vozača zbog toga dodatno osetljivija i smatram da naročito treba da vodi računa o postupnosti vraćanja uobičajenim aktivnostima, među koje spada i vožnja“, objasnila je Milošević

Iako je trenutno u Srbiji manja frekventnost saobraćaja nego u istom periodu prošle godine zbog aktuelne situacije s korona virusom zbog koje su zatvorene mnoge državne granice, vozite oprezno i prilagodite brzinu vožnje uslovima na putu, poštujte propise i tako sačuvajte tuđ i svoj život.

Pročitajte i ovo

Komentari 9

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

dugi

Ginu oni stosu kupili dozvole.,nazalost neznaju osnovna pravila a netrudese dai nauce.

Maskiroñero Penzioñeros

@dugi da, nepismeni su, bzvz

Bre

Nije vazno sto ljudi ginu u saobracaju ili umiru na bilo koji nacin. Vazna je samo korona i jedino covid. I migranti. Sve ostalo su sporedne i nebitne stvari. Sve mora da vam se crta glu.pi narode.

special image