• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Dogodine kreće gradnja mosta Zemun-Borča

Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas izjavio je u ponedeljak da je "realno da gradnja mosta Zemun - Borča" počne u oktobru ili novembru sledeće godine.

Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas izjavio je u ponedeljak da je "realno da gradnja mosta Zemun - Borča" počne u oktobru ili novembru sledeće godine.

Đilas je novinarima u Skupštini Beograda rekao da će biti potrebno tri godine za izgradnju tog mosta, kao i da će on omogućiti da se saobraćaj kamionima izmesti "sa teritorije Beograda" i da se "smanji pritisak" na Pančevački most.

"Prva procena od pre dve godine je da je vrednost radova 190 miliona evra. Kada dobijemo ceo projekat znaćemo pravu cenu", rekao je on i izrazio nadu da će "cena biti manja s obzirom na cene u građevinarstvu u proteklih godinu dana".

Đilas je ranije u obraćanju odbornicima Skupštine grada rekao da postoji studija ekonomske isplativnosti mosta Zemun - Borča i da grad treba da završi regulacioni plan koji će pokriti deo pristupnih saobraćajnica.

Dodao je da treba potpisati i sporazum Srbije i Kine o nekomercijalnom kreditu za izgradnju tog mosta.

"U ovom trenutku završeni su početni pregovori, ostala je nepoznanica o uslovima kredita, izvođača radova i isplati kredita", rekao je Đilas i naveo da se garancija za izgradnju tog mosta u iznosu od 200 miliona evra nalazi u rebalansu budžeta Srbije.

Odbornici su usvojili informaciju o interesu za stupanje u pregovorima sa Kinom o izgradnji mosta sa pripadajućim saobraćajnicama i ovlastili Đilasa da zastupa interese Beograda u pregovaračkom timu Srbije za obezbeđenje kredita za finansiranje izgradnje.

Kako se navodi u informaciji, ugovor o kreditu sa Eksport-import bankom Kine sklopila bi Srbija, dok bi investitor i korisnik kredita bio grad Beograd koji bi svoje obaveze državi vraćao umanjenjem transfera iz budžeta.

Gradonačelnik Đilas je rekao da bi, prema gruboj računici, godišnja rata iznosila između 13 i 14 miliona evra, a da bi po 50 odsto sredstava obezbeđivali Vlada Srbije i grad Beograd.

On je rekao da je Kina sličan kredit dala Maleziji sa rokom otplate od 20 godina, grejs periodom od tri godine i kamatom od oko dva odsto.

Odgovarajući na pitanje odbornika Srpske radikalne stranke da li veruje ministru ekonomije Mlađanu Dinkiću, koji je na čelu pregovaračkog tima, Đilas je rekao da mu veruje kada je reč o tom projektu.

Pored Dinkića u timu su i ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić, ministarka za Nacionalni investicioni plan Verica Kalanović, ministarka finansija Diana Dragutinović i Đilas.

Odbornici koalicije DSS-NS su predložili da se definiše kakav je rang te saobraćajnice, odnosno mosta koji treba da se gradi, jer će to, kako su naveli, odrediti kolika je obaveza grada Beograda u vezi sa finansiranjem izgradnje.

U nastavku sednice član Gradskog veća Goran Aleksić obrazložio je program izgradnje objekata za toplifikaciju u 2009. godini.

On je rekao da je cilj tog projekta da se obezbedi nastavak toplifikacije Beograda i gašenje kotlarnica, a da će sredstva obezbeđivati investitori.

(Beta)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image