• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

NISU VOZAČI KRIVI: Ovo je jedan od GLAVNIH RAZLOGA za gužve u saobraćaju

Autor Marija Ivetić

Sve nas nerviraju gužve u saobraćaju, a da li ste ikad pomislili da bi semafori mogli da budu razlog za stvaranje "čepa"?

Mnogi vozači smatraju da su nesinhronizovani semafori jedan od glavnih uzroka saobraćajnih gužvi. Kažu da bi se usklađivanjem njihovog rada, tj. „stvaranjem" zelenog talasa zahvaljujući kojem bi mogao da se prođe veći broj raskrsnica bez zaustavljanja na crveno, u velikoj meri smanjile gužve.

Možda će vas zanimati

Upali se zeleno, a vi ste sedmi u koloni na semaforu. U trenutku kada automobil ispred vas kreće, već se pali žuto. Konačno dočekate zeleno, ali vas već na prvom sledećem hvata crveno. I na sledećem. Na četvrtom semaforu nailazite na zeleno. Konačno! Još niste ni „razvukli" pobednički osmeh, a već shvatate da automobili koji čekaju na tom semaforu kreću jedan po jedan brzinom puža i da vas sigurno hvata crveno...

Zašto ih ne sinhronizuju!?

Dok vam skače pritisak, pitate se zašto neko ne sinhronizuje semafore i ne napravi zeleni talas da bi saobraćaj mogao da teče bez zastoja? Međutim, to je lakše reći nego uraditi. Osnovni problem je u tome što treba uskladiti mnogo različitih raskrsnica sa različitim protokom saobraćaja, a tu su i pešaci.

Jednostavno, mnogo je raskrsnica na kojima bi saobraćaj bio znatno protočniji bez pešaka. Na primer, u istom periodu kada čitava kolona skreće desno, pešacima na zebri koja seče njihovu trasu takođe je upaljeno zeleno.

Na kraju, zbog velikog broja pešaka, kao i zbog onih koji u zadnjem času pretrčavaju na crveno, desno uspevaju da skrenu samo 3-4 automobila koja su ušla u raskrsnicu, dok ostali moraju da čekaju sledeće zeleno, kada će ponovo uspeti da prođe samo troje-četvoro, uprkos tome što zeleno svetlo traje npr. 15 sekundi.

Činjenica je da nije lako uskladiti rad semafora na prostoru sa velikim brojem gusto smeštenih semaforizovanih raskrsnica. Naročito u saobraćajnim špicevima i kada imamo, što je slučaj u mnogim gradovima, saobraćajnu infrastrukturu predviđenu za neuporedivo manji broj vozila.

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

(Mondo/Polovniautomobili)

Pročitajte i ovo

Tagovi

Inicijalizacija u toku...

Komentari 4

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Korisničko ime

Najveća glupost su zeleno svetlo u isto vreme i za automobile i pešake na istoj raskrsnici. To je izuzetno nebezbedno za sve učesnike u saobraćaju a u Beogradu je svaki drugi semafor takav.

Љ. Б.

Браво семафори има их пар који нису усклађени. Угао Црнотравске Бул Ослобођења оно је најгори део града

Munze

Najveci krovci jesu vozaci. Blokiranje raskrsnica ,ne propustanje na ukljucenju ili suzavanju traka, ne davanje migavca to su glavni razlozi guzvi. Plus naravno bahato parkiranje

 Saobraćaj Vozači Gužva Semafor Automobili