VOZAČI, PAZITE NA OVAJ PROPIS: Od sledeće godine, mnogi neće moći da registruju automobil! | Mondo Portal

  • Izdanje: Potvrdi
Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Društvo

VOZAČI, PAZITE NA OVAJ PROPIS: Od sledeće godine, mnogi neće moći da registruju automobil!

Autor Tamara Sekulović
Autor Tamara Sekulović

Od jula naredne godine biće obavezno merenje ovalnosti kočnica na tehničkom pregledu, a ukoliko ta vrednost nije mana od 20 odsto po točku, vlasnici neće moći da registruju automobil, jer će sistem za kočenje tretirati kao neispravan.

Izvor: MONDO/Bojana Zimonjić Jelisavac

U Nacionalnoj asocijaciji tehničkih pregleda (NATP) upozoravaju da je postavljena granica veoma rigorozna i da neće moći da je ispoštuje ogroman broj vozila. Oni predlažu da se dozvoljeni procenat odstupanja poveća, što bi odredili stručnaci, ili da se ovo merenje ne obavlja.

Profesor Saobraćajnog fakulteta Ivan Ivković kaže da u ovom trenutku ili bliskoj budućnosti nije nužno da se ovalnost kočnica, u granici od 20 odsto, uvrsti kao norma za ocenu ispravnosti kočinog sistema.

Možda će vas zanimati

"Bezbednije je vozilo kome je izmerena manja ovalnost kočnica po svakom točku, ali ne radi se o presudnom faktoru. To je potrebno uvesti kao kriterijum ispravnosti kočinog sistema, ali ovalnost u granicama od 20 do 30 odsto ukazuje da su performanse i efikasnost kočnog sistema u tolikoj meri narušeni da je vozilo potrebno proglasiti neispravnim", objašnjava Ivković.

Moguće je, kako ocenjuje Ivković, da će propisana norma biti problem za veliki broj vozila imajući u vidu da je prosečna starost putničkih automobila u Srbiji oko 17 godina. Slobodan Valdevit iz NATP ističe da će novi propis žestoko da pogodi naš vozni park, a ne utiče na bezbednost.

"Ovalnost bi morala da bude znatno veća od 20 odsto da bi vozilo bilo nebezbedno. To se ne oseća na uređaju, nijedan vlasnik ne može da primeti ni mnogo veći procenat odstupanja. Kada pedala počne da se pomera gore-dole prilikom kočenja ili kada pravi vibraciju, tada je deformacija znatno veća od 20 odsto", kaže Valdevit.

U julu naredne godine navršava se rok od tri godine koji je dat tehničkim pregledima da prilagode svoje objekte za merenje ovalnosti diskova. Neki su to već učinili i primenju ovaj propis. I sadašnja situacija je, kako ocenjuje Valdevit, prilično apsurdna, jer vlasnik vozila može da bira da li će ići na tehnički kod nekog ko meri ili kod onog ko to ne čini. Vozači treba da znaju da čak ni novi disk nije garancija da će biti zadovoljeni traženi procenti.

"Dešavalo se da su na tehničkom 'pali' automobili koji su došli sa potpuno novim diskovima, jer sve zavisi od proizvođača i kvaliteta", naglašava Valdevit.

Profesor Ivković smatra da bi ovalnost kao parametar za ocenu ispravnosti kočinog sistema vozila trebalo uvoditi postepeno. Od naredne godine treba krenuti sa merenjem i upeznavanjem vozača sa novim propisom, a primena bi trebalo da počne u budućem periodu sa pažljivo definisanim normama, u skladu sa voznim parkom Srbije.

Kontrola ovalnosti kočnica definisana je direktivom EU, a u našem zakonodavstvu "Pravilnikom o podeli motornih vozila".

(Mondo/Novosti)

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

Pročitajte i ovo

Inicijalizacija u toku...

Komentari 81

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Rada

Bitno je da freze jure na sve strane sa po tri kubika kartona ili cega vec!!!

Avionče Kamionče

Pa čemu onda služe valjci na tehničkom? Toliko komplikujete život ljudima sa neprekidnim dodavanjem novih propisa koji su prepisani iz zemalja koje imaju jak standard.I šta sad ako neko kupi nove delove i plati majstora ode na tehnički i oni mu kažu morate sve ponovo jer novi delovi su fabrički loši lepo će da vozi neregistrovan jer ne može 10 puta da radi kočnice dok mu se ne posreći. Ljudi koji ove propise donose nemaju problema sa ovalnošću jer se voze u novim službenim crnim audijima sa zatamnjenim staklima i ne intersuje ih ni dubina šare guma ni cena registracije i goriva jer benzin toče neograničeno na službene kartice koje mi plaćamo od akciza a oni nam se smeju da vozimo krševe i briga ih za nas jer žive ko carevi.

Sima

Kako su takvi auti onda smeli da se uvezu...Cinicno

PRIČE IZ SRPSKIH ZATVORA

MONDO & EU