Bahatost vozača najznačajniji je uzrok saobraćajnog haosa u Srbiji, pokazalo je istraživanje WAP portala MONDO u kom je učestvovalo 9. 610 posetilaca.
Neodgovorne vozače kao ključ problema prepoznalo je 38, 4 odsto učesnika ankete. Na drugom mestu kao problem identifikovana je loša putna infrastruktura (36 odsto glasova).
Ni loši vozači nisu pošteđeni, te 13, 3 odsto posetilaca portala smatra da su oni glavni krivci haosa na srpskim drumovima.
Blage kazne za prekršaje našle su se na poslednjem mestu - budući da 12, 2 odsto anketiranih smatra da je tu rešenje problema.
Srpski komitet za bezbednost saobraćaja, međutim ne deli takav stav, pošto je posle serije teških saobraćajnih nesreća, u nedelju uveče pozvao MUP da pojača kontrolu bezbednosti na putevima.
U poslednje vreme, od kad je počela sezona godišnjih odmora, ređaju se crni vikendi na putevima u Srbiji. Samo dva poslednja vikenda tako su odnela 16 života.
Ministarstvo unutrašnjih poslova saopštilo je da je u saobraćajnim nesrećama u 2008. poginulo 800 ljudi, a da je 20.000 povređeno.
Podaci Srpskog komiteta za bezbednost saobraćaja, pokazuju da troškovi države zbog posledica udesa godišnje dosežu i do milijardu evra. Stručnjaci upozoravaju da su povrede nastale u drumskom saobraćaju, najvažniji problem javnog zdravlja i razvoja u svetu.
Procenjuje se da je Srbija od 1991. godine izgubila oko 13 milijardi dolara od posledica saobraćajnih nezgoda, što predstavlja procenjenu vrednost ukupne mreže magistralnih i regionalnih puteva.
Rešenje se, i pored stalnih upozorenja policije i nevladinih organizacija, još ne nazire. Sve nade nadležni ulažu u novi zakon o bezbednosti u saobraćaju koji bi trebalo da na snagu stupi u novembru. Prema njemu će svaki prekršaj "nositi" određeni broj kaznenih poena, a vozačima koji sakupe 18, oduzima se vozačka dozvola.
Upravo tim zakonom biće oštro sankcionisana nasilnička vožnja, koju su učesnici MONDO istraživanja prepoznali kao najveći problem.
Vozač, koji na drumu ne haje za druge, moraće u zatvor najmanje mesec dana. Zaradiće pri tom i 15 kaznenih poena.
Ukoliko "nasilnik" izazove i saobraćajnu nezgodu, provešće iza rešetaka i dva meseca, a pisaće mu se 17 poena.
Nasilničkom vožnjom smatraju se i uzastopni prolasci kroz crveno svetlo ili preticanje kolone na punoj liniji.
Zatvor od 15 dana i 14 kaznenih poena prete onima koji za volan sednu bez dozvole, "divljaju" u naseljenim mestima, zonama usporenog saobraćaja i oko školskih dvorišta, ne propuste pešake na prelazu sa semaforom, ne pale svetla noću, pobegnu od saobraćajne nesreće u kojoj su učestvovali.
Onima koji izazovu nezgodu ovakvim ponašanjem, preti trostruko duži pritvor i 16 kaznenih poena, kao i zabrana upravljanja motornim vozilom od najmanje - osam meseci.
(MONDO)
Neodgovorne vozače kao ključ problema prepoznalo je 38, 4 odsto učesnika ankete. Na drugom mestu kao problem identifikovana je loša putna infrastruktura (36 odsto glasova).
Ni loši vozači nisu pošteđeni, te 13, 3 odsto posetilaca portala smatra da su oni glavni krivci haosa na srpskim drumovima.
Blage kazne za prekršaje našle su se na poslednjem mestu - budući da 12, 2 odsto anketiranih smatra da je tu rešenje problema.
Srpski komitet za bezbednost saobraćaja, međutim ne deli takav stav, pošto je posle serije teških saobraćajnih nesreća, u nedelju uveče pozvao MUP da pojača kontrolu bezbednosti na putevima.
U poslednje vreme, od kad je počela sezona godišnjih odmora, ređaju se crni vikendi na putevima u Srbiji. Samo dva poslednja vikenda tako su odnela 16 života.
Ministarstvo unutrašnjih poslova saopštilo je da je u saobraćajnim nesrećama u 2008. poginulo 800 ljudi, a da je 20.000 povređeno.
Podaci Srpskog komiteta za bezbednost saobraćaja, pokazuju da troškovi države zbog posledica udesa godišnje dosežu i do milijardu evra. Stručnjaci upozoravaju da su povrede nastale u drumskom saobraćaju, najvažniji problem javnog zdravlja i razvoja u svetu.
Procenjuje se da je Srbija od 1991. godine izgubila oko 13 milijardi dolara od posledica saobraćajnih nezgoda, što predstavlja procenjenu vrednost ukupne mreže magistralnih i regionalnih puteva.
Rešenje se, i pored stalnih upozorenja policije i nevladinih organizacija, još ne nazire. Sve nade nadležni ulažu u novi zakon o bezbednosti u saobraćaju koji bi trebalo da na snagu stupi u novembru. Prema njemu će svaki prekršaj "nositi" određeni broj kaznenih poena, a vozačima koji sakupe 18, oduzima se vozačka dozvola.
Upravo tim zakonom biće oštro sankcionisana nasilnička vožnja, koju su učesnici MONDO istraživanja prepoznali kao najveći problem.
Vozač, koji na drumu ne haje za druge, moraće u zatvor najmanje mesec dana. Zaradiće pri tom i 15 kaznenih poena.
Ukoliko "nasilnik" izazove i saobraćajnu nezgodu, provešće iza rešetaka i dva meseca, a pisaće mu se 17 poena.
Nasilničkom vožnjom smatraju se i uzastopni prolasci kroz crveno svetlo ili preticanje kolone na punoj liniji.
Zatvor od 15 dana i 14 kaznenih poena prete onima koji za volan sednu bez dozvole, "divljaju" u naseljenim mestima, zonama usporenog saobraćaja i oko školskih dvorišta, ne propuste pešake na prelazu sa semaforom, ne pale svetla noću, pobegnu od saobraćajne nesreće u kojoj su učestvovali.
Onima koji izazovu nezgodu ovakvim ponašanjem, preti trostruko duži pritvor i 16 kaznenih poena, kao i zabrana upravljanja motornim vozilom od najmanje - osam meseci.
(MONDO)
Partizan razbio Zvezdu i odigrao najbolji meč sezone! Obradovićev tim dominirao, Grobari slavili pred Delijama
Srbija pregazila Dansku i ide na Eurobasket: Blistali Aleksa i Balša, a moglo je i ubedljivije!
"Trebalo je da ubacim 30 poena, neće niko da nas sažaljeva": Petrušev o porazu od Partizana za otrežnjenje!
Mondo ukrštenica za 22. novembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
Nemačka se priprema za rat sa Rusijom! Napravljen tajni plan, evo kako će postupiti u slučaju eksalacije sukoba